Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکید بر تداوم همکاری تهران و مسکو ‌در مبارزه با تروریسم، مخالفت سناتور ارشد آمریکای با اعطای معافیت برای تحریم‌های سپاه، تشریح محورهای رایزنی ظریف با دبیرکل سازمان ملل، تاکید ژاپن و اتحادیه اروپا بر تداوم حمایت از برجام، تهیه و ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت کارکنان و ارباب رجوع، طی ۱۵ روز آینده، توصیه‌های مهم و راهبردی آیت الله جوادی آملی به قوه قضاییه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، پنجم و ششم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو با ارتشبد شایگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون روابط دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. در این دیدار  بر تداوم همکاری تهران و مسکو ‌در مبارزه با تروریسم تاکید شد.

امیر سرتیپ حاتمی همچنین در دیدار با وزیر دفاع صربستان با محکوم کردن ‌اقدام ترامپ در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ذره‌ای برای ‌رفتارهای غیرقانونی و فاقد اصول و قواعد بین‌المللی ترامپ ارزش و اعتبار قائل نیستیم.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ضرورت اهتمام تمام دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال به منظور مقابله با تحریم‌ها بیان کرد: یکی از وظایف ما یافتن راهکارهای لازم برای ایجاد اشتغال و رونق در بازار تولید است.توقف تولید، آسیب به تولید است. تولید نباید در هیچ شرایطی متوقف شود البته تولیدی که حرام نباشد. وی در پایان سخنانش تاکید کرد: ترامپ هویت و حقیقت آمریکا را آشکار کرده است.

پیش از خطبه های این هفته نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز مدیریت دولت در حوادث طبیعی اخیر را "بازی عوام‌فریبانه" خواند و گفت: وقتی عرصه مدیریت کشور می‌شود عرصه سهم‌خواهی احزاب، نتیجه همین می‌شود. وی افزود:بی‌تدبیری‌ها را می‌توان با تکیه بر جوانان مؤمن و انقلابی مدیریت کرد.

یک عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با بیان این که بعد از تذکر اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ترویج روش‌های صحیح بخت آزمایی دیگر نباید برنامه برنده باش پخش شود گفت که شورای نظارت بر صدا و سیما در اولین جلسه خود موضوع حذف برنامه ۹۰ و پخش برنامه‌هایی را با شائبه قمار را مورد بررسی قرار می‌دهد.

محمدجواد ظریف  محورهای رایزنی خود با دبیرکل سازمان ملل را تشریح کرد و گفت: در دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد در نیویورک در مورد تمام موضوعاتی که اکنون از نظر ما سازمان ملل با آن مواجه است، نه فقط منطقه ما، رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت و سخنرانی در نشست "روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح" در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک سفر کرده است با وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار و درباره آخرین تحولات این کشور گفتگو کرد.

ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز به سوالاتی پیرامون سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص ایران پاسخ داد و گفت که به باور او رئیس جمهور آمریکا مایل به جنگ با ایران نیست اما خطر کشیده شدن پای ترامپ به یک جنگ وجود دارد. وی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز تاکید کرد که  همیشه راهی برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد و ما در دور زدن تحریم‌ها دکترا داریم.

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر در یادداشتی با عنوان «آمریکا در تلاش برای مذاکره با ایران»با بیان اینکه آمریکا نیازمند مذاکره با ایران است اظهار کرد: آمریکا در مورد ضرورت گفتگو با ایران به جمع‌بندی درستی رسیده اما تاکتیک درستی برای رسیدن به این مقصود انتخاب نکرده است.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه موضع حکومت‌های عربستان و بحرین را در حمایت از تحریم صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران محکوم کرد و آن را نشانه تبعیت کورکورانه از آمریکا و نادانی آنان نسبت به عواقب این اقدام دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد جایگزین ایران در بازار نفت شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه هم از تلاش ترکیه برای متقاعد کردن آمریکا به مجاز شدن خریداری نفت ایران خبر داد.

معاون نخست وزیر عراق نیز با اشاره به اینکه کشورش نفت خام از ایران وارد نمی‌کند گفت، تصمیم آمریکا مبنی بر لغو معافیت‌های خرید نفت از ایران شامل عراق نمی‌شود.

در همین رابطه تد کروز، سناتور ارشد آمریکایی در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای ارائه معافیت‌هایی به برخی کشورها از تحریم‌های اعمال شده علیه سپاه پاسداران ایران گفت: این خبرها عمیقاً مشکل‌ساز هستند؛ امیدوارم اشتباهی در کار بوده باشد.

ژاپن،‌ کمیسیون اروپا و شورای اروپا در نشستی مشترک بر تداوم حمایت خود از برجام تاکید کردند.  این نشست، بیست‌وششمین نشست میان ژاپن و اروپا در بروکسل بود که با حضور ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا و شینزو ابه، نخست‌وزیر ژاپن برگزار شد. در بخشی از بیانیه این نشست از توافق هسته‌ای ایران اعلام حمایت و تاکید شده است: "ما حمایتمان را از برنامه جامع اقدام عمل مشترک تکرار می‌کنیم".

محمد جواد ظریف در پاسخ به المانیتور تایید کرد که نامه‌ای با محتوای درخواست آزادی شهروندان آمریکایی از نماینده ویژه آمریکا در امور گروگان‌ها دریافت کرده است.وی این نامه را یک‌طرفه توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی نیازمند هیچ گونه تأویل و تفسیری نیست، تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایران در چارچوب وظایف خود آمادگی دارد برای تبادل افرادی که توسط قوه قضائیه با اتهامات مشخص محکوم و در ایران زندانی شده‌اند، در برابر آزادی تمامی ایرانیان زندانی در آمریکا که به اتهامات غیر قانونی نقض تحریم‌ها و نیز قرار منع تعقیب کسانی که با فشار ایالات متحده یا به اتهام واهی نقض تحریم‌های غیر قانونی آمریکا در کشورهای مختلف بازداشت شده‌اند، اقدام کند.

یکی از سخنگوهای وزارت امورخارجه انگلیس به اظهارات روز چهارشنبه محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در نشست مؤسسه جامعه آسیا در نیویورک درباره تبادل زندانیان با کشورها واکنش نشان داد و تاکید کرد که موضوع شهروندان ایرانی - انگلیسی زندانی در ایران از اولویت‌های دولت است.

سید عباس موسوی درباره این اظهارت سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس تاکید کرد: پیشنهاد مطرح شده از سوی وزیر امورخارجه در مورد مبادله زندانیان مربوط به زندانیان ایرانی و آمریکایی است و این پیشنهاد ارتباطی به انگلیسی‌ها ندارد.

روابط عمومی وزارت خارجه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در حال حاضر هیچ صفحه ای در اینستاگرام ندارد. و صفحاتی که با نام و عنوان ایشان یا مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای در اینستاگرام موجود است، رسمیت نداشته و مورد تایید نمی باشند.

آیت‌الله رییسی در دیدار با معاونین قوه قضاییه و دادستان‌های سراسر کشور گفت: آنچه در کشور انجام شده مربوط به طیف و گروه خاصی نیست و معتقدیم آینده‌ای که پیش روی ماست روشن و نورانی است. وی همچنین از تهیه و ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت کارکنان و ارباب رجوع، طی ۱۵ روز آینده خبر داد.

در همین رابطه معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: هدف اجرای تکریم ارباب رجوع ارتقای سطح رضایت و اعتماد عمومی است.

آیت الله جوادی آملی در توصیه هایی مهم و راهبردی به قوه قضاییه عنوان کرد: وظیفه قوه قضا این است که جلوی سوء استفاده‌ها از خلاءهای قانونی را بگیرد، باید مراقب بود کسانی با مغالطات و مسائلی همچون ظاهرسازی، دستگاه قضایی را آلوده نکنند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه اصلاح قانون انتخابات هنوز به شورای نگهبان ارسال نشده، اما در مسیر اصلاح قانون انتخابات، کارشناسان پژوهشکده شورای نگهبان همکاری خوبی با مجلس داشتند و مشورت‌های لازم ارائه شد؛ امیدواریم ان شاءالله قانون هم به گونه ای باشد که بتوان انتخابات رقابتی و سالم را رقم بزنیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا گفت: اگر احزاب اصلاح‌طلب با بحث کردن درباره ادامه کار شوراهای بالادستی وقت را تلف کنند، ناچار می‌شوند در انتخابات به حداقل‌ها قانع شوند. برخی هم تصور می‌کنند با شرط گذاشتن برای انتخابات می‌توانند رقیب را قانع یا تسلیم کنند در حالیکه که اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم، برای ما فرش قرمز پهن نمی‌کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هنوز پرونده قضائی در خصوص سیل تشکیل نشده است اما مدارک ما آماده و بعد از بهبود شرایط مستندات را اعلام خواهیم کرد.  هادی هاشمیان افزود: منتظریم کار اسکان مردم به پایان برسد، چون این امر در اولویت ما قرار دارد.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا آيت الله جوادي آملي اتحاديه اروپا امام جمعه امامي كاشاني انتخابات رياست جمهوري انگليس ایران و ژاپن برجام تركيه تكريم ارباب رجوع دور زدن تحریم ها رهبری سازمان ملل متحد سخنگوی وزارت خارجه ایران سید عباس موسوی سيدابراهيم رئيسي شوراي نگهبان شهر مسکو صربستان عراق عربستان قوه قضاييه مبارزه با تروریسم محمدجواد ظريف مسابقه برنده باش مناطق سیل زده و آسیب دیده وزير دفاع ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته

به گزارش صدای ایران، مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه ایران است.

پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه رویکرد‌های خصمانه خود علیه تهران و در راستای حمایت از متحدان خود از جمله رژیم صهیونیستی و اوکراین، مجموعه‌ای از اقدام‌های ضد ایرانی تحت عنوان «قانون صلح قرن ۲۱» را به تصویب رسانده بود.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان چهارشنبه گذشته چندین طرح ضدایرانی را ذیل بسته «قانون صلح قرن ۲۱» ارائه کرده بود.

وی با تکرار برخی ادعا‌ها در این باره گفت: «برای مقابله واقعی با تهدید نسلی ناشی از اتحاد نامقدس روسیه، چین و ایران، علاوه بر ارائه کمک‌های امنیتی حیاتی به شرکای خود و سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی دفاعی خود، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در سیاست داریم».


شماری طرح ضدایرانی از جمله تحریم خریداران نفت ایران و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران در چارچوب این بسته قرار دارند.

با تصویب این بسته در سنا، اکنون «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا باید با امضای خود آن را اجرایی کند.

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته