Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مولف تفسیر ۱۲ جلدی کوثر اظهارداشت: طبق آیات ابتدایی سوره «الرحمن» نخستین نعمت حتی پیش تر از خلقت انسان، آموزش قرآن است و بنده ۲۲ سال از بهترین دوران زندگی ام را صرف نگارش این تفسیر کردم.

آیت الله یعقوب جعفری به دلیل نگارش این تفسیر، با وجود تفاسیر متعدد قرآن پرداخت و گفت: نخست این تفسیر را نوشتم تا یک عنوان تفسیر بر تفاسیر شیعه اضافه شود و مهمتر اینکه عظمت قرآن به حدی است که هر چقدر تفسیر از آن نوشته شود به گونه ای نیست که تمام حرف ها زده شود و باز هم جای کار دارد

وی تاکید کرد: معارف و مطالب قرآن به حدی مهم است که هر عالم و دانشمندی بخواهد به آن مراجعه کند به مطلبی می رسد که خاص خود نیست یعنی هر کسی سهمی در این سفره الهی دارد وآیات و روایات لزوم تدبر در قرآن متعدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد ویژگی های تفسیر کوثر گفت: این یک تفسیر جامع و اجتهادی است که در آن از تفسیر قرآن به قرآن، از تدبر در آیات و روایات و اقوال بزرگان استفاده کردم و به این نتیجه رسیدم که در مورد یک چهارم آیات قرآن روایتی نداریم ودر آن قسمتی هم که روایاتی در دست داریم بیش از نیمی از آن ها روایات فضایل است.

مولف تفسیر ۱۲ جلدی کوثر گفت: روایت های فضایل نیز متاسفانه از راویانی نقل شده که مشکل دارند و روایات ضعیفی است به عنوان مثال بیشتر روایات فضایل از احمد بن محمد سیاری نقل شده که بسیاری از علما وی را کذاب و فاسد نامیده اند لذا نمی توان تفسیر همه آیات را از روایات گرفت.

در خصوص روایات تفسیری شیعه تحقیق شود

وی با بیان اینکه روایات فقهی ما تنقیه شده و روایات با سند محکم و صحیح از غیرصحیح تمیز داده شده اما متاسفانه روایات تفسیری شیعه اصلا تنقیه نشده و تنها تجمیع شده است، گفت: دیگر قدرت بدنی اجازه نمی دهد که من تحقیق مفصلی در این خصوص داشته باشم و از همه علاقمندان خواست تا در این زمینه تحقیق و تلاش کنند.

وی گفت:‌ روایاتی از اهل سنت هم هست که طبرسی برای نخستین بار نقل کرده و بقیه به عنوان روایت شیعه در کتاب هایشان آورده اند و باید در این خصوص تحقیق جامعی انجام شود.

آیت الله یعقوب جعفری در پایان ازهمه و در راس آن ها آیت الله سبحانی و از تمام کسانی که در طول این سال ها مشوق وی بودند تقدیر و تشکر کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیت الله جعفر سبحانی حوزه علمیه قرآن قرآن کریم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفسیر بایرن از دیدار با رئال: دوئل آلمانی‌ها! (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ امشب در سانتیاگو برنابئو به ‏مصاف رئال مادرید می‌رود تا شانس خود را برای رسیدن به فینال ‏امتحان کند. ‏

بایرن امیدوار است با حذف رئال مانع از رسیدن این حریف قدیمی در ‏رسیدن به پانزدهمین جام قهرمانی اروپا بشود. دیدار رفت دو تیم در ‏آلیانز آره‌نا با تساوی 2-2 به پایان رسید و امشب دو تیم بازی را در ‏شرایط برابر شروع می‌کنند. البته نه کاملا برابر، چرا که رئال مادرید در ‏خانه و در سانتیاگو برنابئوی افسانه‌ای بازی می‌کند. ‏

پوستری که بایرن مونیخ امروز برای بازی با رئال منتشر کرد مورد توجه ‏قرار گرفته است. بایرن مونیخ ترجیح داد در این پوستر، تونی کروس، ‏ستاره آلمانی و بازیکن سابقش را به‌عنوان فرمانده اصلی رئال معرفی ‏کند تا این تم به مخاطب القا شود: جدال بایرن-رئال در واقع دوئل ‏آلمانی‌ها است. ‏

در پوستر منتشر شده توسط بایرن مونیخ توماس مولر و تونی کروس ‏در حالی دیده می‌شوند که مشغول شطرنج بازی کردن هستند. بایرن ‏معتقد است نتیجه بازی و تکلیف فینالیست در دوئل کروس و مولر ‏در میانه میدان مشخص خواهد شد. لوکا مودریچ و یوشوا کیمش ‏هم پشت سر مولر و کروس ایستاده‌اند و بایرن معتقد است این دو ‏ستاره هم بعد از آلمانی‌های دو تیم نقشی تعیین‌کننده در بازی ‏خواهند داشت. 

دیگر خبرها

  • اشتراکات وثیق شیعه و اهل سنت
  • حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره یک کتاب مهم
  • حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره کتاب مهم شیعه
  • تفسیر بایرن از دیدار با رئال: دوئل آلمانی‌ها! (عکس)‏
  • بانوی با فضیلت / بتول نوقانی، فعال انقلابی و مفسر قرآن و نهج البلاغه
  • برگزاری همایش شیخ کلینی درمشهد
  • علم جدیدی به نام پزشکی فضایی شکل گرفته است
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند