Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از پایگاه خبری نیوزمکس، تد کروز، سناتور آمریکایی درباره معافیت‌های جدیدی که از سوی دولت آمریکا برای برای برخی کشورها از تحریم‌های اعمالی علیه سپاه پاسداران در نظر گرفته خواهند شد گفت که هر سیاستی که در برگیرنده معافیت یا استثنایی باشد شدتی کمتر از فشار حداکثری دارد و دسترسی ایران را به ابزارهای اضافی برای برخی فعالیت‌هایی که مدعی شد از سوی ایران انجام می‌شوند میسر می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیوزمکس همچنین به نقل از تد کروز نوشت: "هر سیاستی دربرگیرنده استثنا یا معافیتی چشمگیر شدتی کمتر از فشار حداکثری داشته و در زمینه‌هایی همچون تضعیف امنیت آمریکا و متحدانمان، حمایت از گروه‌های تروریستی خاورمیانه همچون حزب‌الله لبنان و حماس، تجهیز تسلیحاتی شبه‌نظامیان شیعه در عراق که یک‌پارچگی حکومت عراق را تضعیف می‌کنند، حمایت نظامی از شبه‌نظامیان یمن که مانع ثبات سیاسی در یمن می‌شوند، رساندن نیرو به سوریه از جمله آن‌هایی که تحت فرمان ایران هستند، حمایت از طالبان و تروریست‌های دیگر در افغانستان، پشتیبانی از سپاه پاسداران ایران و نیروهای قدس آن، انجام دادن حملات سایبری و تهدیدکردن حمل‌ونقل (کشتیرانی) جهانی، دسترسی آنها را به ابزارهای اضافی میسر می‌کند".

این پایگاه خبری در ادامه به بخشی دیگر از بیانیه کروز در این باره پرداخته و اظهارات او را مطرح کرد که "امیدوارم این خبرها نابهنگام باشند و حامیان توافق هسته‌ای اوباما و ایران در وزارت امور خارجه موفق به تضعیف سیاست رئیس جمهور (دونالد ترامپ) برای خروج از آن توافق فاجعه‌بار نشده باشند".

به گزارش ایسنا، بنا به اخباری که رسانه‌های بین المللی منتشر کرده‌اند، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است معافیت‌هایی را برای برخی کشورها از تحریم‌های اعمال شده علیه سپاه پاسداران در نظر بگیرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه معافیت از تحریم‌های سپاه پاسداران را در فدرال رجیستر، نشریه رسمی دولت فدرال آمریکا درج کرده است. بنا به این معافیت‌ها، شرکت‌ها یا مقام‌های دولت‌های خارجی که سپاه پاسداران یا یکی از شاخه‌های سپاه به نحوی در ارتباط باشند، اجازه سفر به ایالات متحده آمریکا را از دست نخواهند داد.
 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ تد کروز سپاه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید