Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت آسمینون، گفت: ملت فعال و مسئولان هوشیار ایران نشان داده ‏اند اگر همت كنند همه بن ‏بست‏ ها را مى ‏شكنند و قطعاً این تلاش آمریكایى ‏ها هم به جایى نمى ‏رسد و جمهورى اسلامى هر مقدار لازم داشته باشد و اراده كند، نفت صادر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «حجت الاسلام  عیسی خورشیدی» امام جمعه موقت آسمینون (نودژ)، در خطبه های نمازجمعه ( 6 اردیبهشت)، گفت : علاوه بر تحول در نظام آموزشى معلمان، لازم است كه به جایگاه حرفه‏ اى معلم در جامعه بیشتر توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عیسی خورشیدی، اضافه کرد: چنان ‏كه می توان حرفه‏ اى تلقى كردن و كسب تخصص حرفه ‏اى به‏ وسیله ‏ دست اندركاران آموزش و پرورش را اساسى‏ ترین راه تضمین كارآیى و كیفیت نظام آموزشى دانست.

امام جمعه موقت آسمینون، با بیان این مطلب که از این‏ روست كه مقام معظم رهبرى از همگان مى‏ خواهند كه احترام و شأن معلم را رعایت كنند، به بخشی از سخنان رهبری در این خصوص اشاره کرد و افزود: رهبری می فرمایند؛ «یكى از كارهاى واجب ما این است كه آحاد ملت ما، از كوچك و بزرگ، از مقامات عالى تا آحاد مردم، قدر معلم را بدانند، اهمیت معلم را درك كنند، حرمت معلم را بشناسند؛ این از كارهاى بسیار اساسى است. رسانه‏ ها باید نقش ایفا كنند، مسؤولان باید نقش ایفا كنند. به تعارف هم برگزار نشود؛ تفهیم شود. امثال منِ نوعى بفهمیم كه چه ‏قدر مهم است نقش این مردى، این زنى كه در كلاس، عمر خودش را دارد براى تربیت این نوجوان ما، این كودك ما، این فرزند ما مصرف مى‏ كند البته خود معلم هم این نقش را به درستى درك كند و اهمیت آن ‏را بفهمد. این از كارهاى اساسى و مهم ماست. بنابراین ارزش معلم، هفته معلم، روز معلم، چیزهاى بسیار برجسته و بزرگى است.» 
وی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامى روز چهارشنبه و در آغاز هفته‏  كار و كارگر در دیدار هزاران نفر از كارگران صنایع مختلف كشور، كار جهادى و بى‏ وقفه را از شرایط مهم رونق تولید و تحقق راهبرد عزت‏ آفرین اقتصاد مقاومتى خواندند و با تأكید بر لزوم رسیدگى به مسائلى همچون امنیت شغلى و مزد و احترام به كارگران، افزودند: دشمن براى به زانو در آوردن ملت ایران بر فشار اقتصادى متمركز شده است اما بداند این ملت هیچ گاه به زانو در نمى‏ آید و ضمن استفاده از فرصت تحریم براى رشد و شكوفایى، دشمنى‏ هاى آمریكا رابى‏ پاسخ نمى گذارد.
خورشیدی، در ادامه اظهار کرد:  ملت فعال و مسئولان هوشیار ایران نشان داده ‏اند اگر همت كنند همه بن ‏بست‏ ها را مى ‏شكنند و قطعاً این تلاش آمریكایى ‏ها هم به جایى نمى ‏رسد و جمهورى اسلامى هر مقدار لازم داشته باشد و اراده كند، نفت صادر می کند.
خطیب جمعه موقت آسمینون،  بیان داشت: یکی از ساحت های تربیت، ساحت اقتصادی و حرفه ای است، دانش آموز نباید فقط دنبال پشت میز نشینی یا دنبال استخدام رسمی و کارمندی باشد باید ارزش کار را درک کند و با اقبال به مراکز کارآموزی و مراکز فنی و حرفه ای و مدرسه روی بیاورد و در امر خطیر صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی ورود جهادی کند لذا  باید به دانش آموزان مهارت خوداشتغالی و اشتغالزایی آموخت.

وی، تأکید کرد: عمران خان، نخست وزیر پاكستان، اول اردیبهشت  براى دیدارى ۲ روزه به ایران سفر كرد او در ابتداى سفر خود به مشهد مقدس رفت و سپس وارد تهران شد و با مقامات جمهورى اسلامى ازجمله رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت و گو كرد که امنیت و اقتصاد،  ۲ محور اساسى در سفر عمران خان به تهران بود .
حجت الاسلام خورشیدی، با اشاره به محکومیت اعدام و سركوب شیعیان، به دست بزرگترین دولت تروریستى سعودى، تصریح کرد: دولت عربستان در جدیدترین اقدام ضد حقوق بشرى خود، ۳۷ نفر ازجمله ۳۲ شیعه این كشور را به جرم فعالیت تروریستى اعدام كرد، که حدود 20 درصد جمعیت عربستان را تشکیل می دهند و به تبعیض های مذهبی ، اقتصادی و سیاسی اعتراض دارند.
امام جمعه موقت آسمینون، در پایان به دهه تکریم و غبارروبی مساجد، شهادت حجت ‏الاسلام  مهدی شاه‏ آبادی، روز ایمنی حمل و نقل، شهادت خلبان علی اکبر شیرودی، قطع رابطه رژیم آل سعود با جمهوری اسلامی ایران، روز شوراها، عملیات بزرگ بیت ‏المقدس، روز ملی خلیج فارس، روز کارگر  اشاره کرد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد قم خبرگزاری شبستان خسارت سیل کانون های مساجد مسجد مقدس جمکران استان بوشهر کودکان نظام آموزشی معلمان خطبه های نماز جمعه معلمان تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک و کم توجهی دولت به این عرصه، شاهد نوعی نقص در حوزه تخصصی برای تامین نیرو در حوزه زنان هستیم. - اخبار سیاسی -

فاطمه محمد بیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص زنان در کشور گفت: نیمی از جمعیت کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و به تناسب مسئله رسیدگی به ارتقا بهداشت مادر و کودک و سلامت زنان و کودکان وابسته به تخصص مهم زنان و زایمان است.

طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد

 

وی با بیان اینکه عدم تامین امکانات اولیه اسکان برای متخصصان خانم در شهرستان‌ها معمولا باعث می‌شود که این پزشکان خانم کمتر در مناطق محروم مشغول طبابت شوند، خاطرنشان کرد:  برای عبور از این بحران دولت می‌تواند با دادن امکانات بیشتر تحقق کامل قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که تمامی این موارد در بند‌های مختلف آن گنجانده شده، حضور متخصصان زنان را در شهرستان‌ها را بهبود بخشد.

محمد بیگی ادامه داد: اگر این امکانات به طور کامل مهیا شود چه بسا پزشکان متخصص زنان بتوانند با خانواده در آن منطقه حضور پیدا کنند و منافاتی هم با بحث خانواده محوری آنها نداشته باشد و به مردم مناطق محروم خدمت کنند.

این نماینده مجلس گفت: مجلس در قانون جوانی جمعیت تعیین کرد که مراکز سطح سه ناباروری و درمان ناباروری در استان‌ها ایجاد شود و برای ارتقا حوزه مامایی و بیماری‌های مربوط به زنان هم بندهای خوبی گنجانده شده است.

نماینده قزوین در مجلس توضیح داد: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک و کم توجهی دولت به این عرصه ما شاهد نوعی نقص در حوزه تخصصی برای تامین نیرو در حوزه زنان هستیم. کشور ما با ابر چالش جمعیت مواجه است.

وی با اشاره به اینکه ابرچالش جمعیت مهمترین مشکل ما است خاطرنشان گفت: وقتی می‌توانیم این مهمترین مشکل را حل کنیم که مهمترین اولویت ها و توجهمان را به تامین نیروی انسانی و ارتقا سلامت مادر و کودک تخصیص دهیم.

محمد بیگی با انتقاد از اینکه این اولویت را در حال حاضر مشاهده نمی‌کنیم، گفت:سهم سلامت از جی دی پی زمانی تا هشت درصد افزایش پیدا کرده بود ولی در حال حاضر حدود 3 و نیم درصد است.

وی افزود: تا وقتی که نگاه تصمیم گیران و قانون گذاران ما به حوزه سهم سلامت, تامین نیروی انسانی نگاه اولویت دار نباشد نه می‌توانیم مسئله جمعیت را حل کنیم و نه می‌توانیم کمبود پزشک متخصص زنان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!