Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@17:33:26 GMT

آخرین وضعیت خرید هواپیما توسط ایران

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۲۸۷۱

آخرین وضعیت خرید هواپیما توسط ایران

به گزارش جماران؛ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، آخرین وضعیت خرید هواپیما و توسعه ناوگان توسط شرکت‌های هواپیمایی را تشریح کرد.

مقصود اسعدی سامانی ضمن تشریح برنامه‌ها و آخرین وضعیت توسعه ناوگان شرکت‌های هواپیمایی، اظهار کرد: شرکت‌ها در تلاش هستند که بتوانند به نحوی هواپیمای جدید به ناوگان خود وارد کنند، اما با اعمال محدودیت‌ها شرایط تأمین هواپیما سخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی ایرباس، بویینگ و ATR مشکل مجوز اوفک دارند و شرکت‌های بمباردیه و امبرائر نیز با توجه به این‌که برای فروش هواپیما نیازمند مجوز اوفک هستند و به دلیل وابستگی بیش‌تر تأمین قطعات خود به آمریکایی‌ها، برنامه‌ای برای این‌که قطعات آمریکایی خود را به کمتر از ۱۰ درصد کاهش دهند، ندارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این‌که سوخو یکی از هواپیماهایی بود که اعلام کرد می‌تواند میزان قطعات آمریکایی خود را به کمتر از ۱۰ درصد کاهش دهد، گفت: سوخو بعد از اجرایی شدن برجام تلاش کرد که در بازار ایران حضور پیدا کند.

سامانی افزود: با رایزنی‌هایی که صورت گرفت و مطالعاتی که انجام شد، هواپیمای سوخو سوپرجت نیز به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای حضور در بازار ایران مورد بررسی قرار گرفت و مذاکراتی با سوخو انجام شد که در دو مرحله هواپیمای سوپر جت به ایران آمد و به فعالان صنعت هوایی معرفی شد و حتی قراردادهایی هم به صورت اجاره یا خرید با برخی از شرکت‌ها منعقد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بیش از ۱۰ درصد از قطعات سوخو سوپرجت را آمریکایی‌ها تولید می‌کنند، فروش این هواپیما نیز منوط به اخذ مجوز اوفک است و روسیه موفق به دریافت مجوز اوفک نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که روس‌ها اعلام کردند در تلاش هستند که تغییراتی در برخی از قطعاتی که نیاز به مجوز اوفک دارد، انجام دهند که نیازی به اخذ این مجوز نباشد و این برنامه زمان‌بری است، اظهار کرد: در هر حال این آمادگی در شرکت‌های هواپیمایی ایران برای استفاده از هواپیمای سوخو با توجه به بررسی‌ها وجود دارد و مذاکرات با تأمین کننده روس در جریان است و امیدواریم روس‌ها زودتر بتوانند مجوز اوفک اخذ کنند و یا تغییراتی در هواپیما ایجاد کنند که بتوانند بدون محدودیت اوفک، هواپیما را به ایران بفروشند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 هواپیما ایرباس بوئینگ خرید هواپیما تحریم های ایران هواپیماهای ایران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌ها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پرواز‌ها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پرواز‌ها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد