Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:25:00 GMT

امام جمعه کرج: دشمن نمي خواهد ما عزتمند باشيم

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۳۳۶۴

امام جمعه کرج: دشمن نمي خواهد ما عزتمند باشيم

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: دشمن نمي خواهد ما عزتمند باشيم لذا چهل سال است که با استقلال ما مي جنگند.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمد مهدي حسيني همداني در جمع نمازگزاران اين هفته نماز جمعه کرج اظهار داشت: آنها همه راه ها را امتحان کردند که ديدند نمي توانند کاري انجام دهند و قصد به خودکشي گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خطاب به دولتمردان کشورهاي مستکبر و آمريکا افزود: ايران را تهديد به تحريم صادرات نفتي مي کنيد؟ اين را بدانيد همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ملت ايران در مقابل دشمن ساکت نمي نشيند.
وي با بيان اينکه ملت ايران چون کوه ايستاده اند و هرگز به زانو در نمي آيند، خاطرنشان کرد: دشمن هرگز نخواهد ديد که به اين روش به ايران ضربه بزند.
وي بيان داشت: به اعتقاد کارشناسان، آمريکا در اين تحريم نفتي ايران ضربه به خود مي زند چون هر دلار افزايش قيمت نفت، 5 ميليارد دلار هزينه حمل و نقل در آمريکا را بالا مي برد.
وي يادآور شد: وقتي آمريکا به کشور هاي ديگر دستور نخريدن نفت ايران بدهد ، پس از مدتي رابطه کشور ها مثل چين با آمريکا خراب مي شود.
وي با اشاره به اينکه ايران چندين سال است که بودجه را با نفت نمي بندد ، اضافه کرد: دولت و ملت به هيچ کس اجازه تحريم نفتي و اقتدار نظامي اش را نخواهد داد.
خطيب نماز جمعه کرج تصريح کرد: وقتي آمريکا اينجور چيزي مي گويد ، عربستان و امارات را همراه خود مي کند.
حسيني همداني عنوان کرد: دولت بايد جدي در اين موضوع وارد و مانع عرضه نفت از مسير تنگه هرمز شود.
وي افزود: کارشناسان مي گويند که قيمت نفت از 250 دلار هم عبور مي کند ، هر اقدامي که لازم است سنگر ببندند، صورت گيرد.
وي ساخت پالايشگاه براي جلوگيري از خام فروشي نفت را نيز ضروري دانست و گفت: اين کار موجب مي شود تا توليد محصولات پتروشيمي انجام دهند.
خطيب جمعه کرج در ادامه بيان داشت : دهم ارديبهشت ماه روز ملي خليج فارس است که در 22 تير سال 84 هيئت دولت تصويب کرد که اين روز ملي خليج فارس است و همچنين در بين 11 تنگه اي که در دنيا وجود دارد، تنگه هرمز اهميت راهبردي دارد.
حسيني همداني افزود: قدرت ها نمي توانند هويت خليج فارس را تخريب کنند زيرا 50 قرن قبل از ميلاد نام اين خليج، فارس بوده است.
وي با بيان اينکه 30 درصد نفت جهان از تنگه هرمز به بازار جهاني عبور مي کند اظهار داشت: ايران ناوچه و قايق ها و تجهيزاتي که دارد که با وجود آن خواب دشمن را کابوس مي کند.
وي خاطرنشان کرد: ايران هر دشمني را با قدرت موشک هايي که دارد به چالش مي کشد.
وي يادآور شد: اين تجهيزات در کنار اتحاد ، اعتماد راسخ و نيروي انساني توانمند است و آمريکا دنبال ماجرا جويي در منطقه عليه ايران نباشد.
امام جمعه کرج در ادامه انتخاب سر لشکر حسين سلامي از سوي فرمانده کل قوا را تبريک گفت و اظهار داشت: سرلشکر سلامي دشمن شناس و سرمايه اي است که مي تواند منبع تحولات شود.
حسيني همداني در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: حاکمان کثيف عربستان سعودي 37 نفر شيعه را به دار آويختند و به صليب کشيدند ، حال کجا هستند مدعيان حقوق بشر که در مقابل اين جنايت دلخراش ساکت نشستند.
وي يادآور شد: برخي از کشورهاي سرسپرده عربي نيز سکوت کردند و دستگاه ديپلماسي خودمان نيز بايد اين اعتراض را برساند.
وي در ادامه به دستور رئيس جمهوري در مورد کميته ملي سيل پرداخت و اضافه کرد: مدتي مي گذرد اما خبري از عملکرد آنها منتشر نشده در حالي که اوضاع هنوز عادي نشده است و بايد در قالب قرارگاه سازندگي کار ساخت را مديريت کرد.
نماينده ولي فقيه در استان البرز گفت: بيستم شعبان آغاز دهه تکريم و غبار روبي مساجد است که بايد به نقش مهم مسجد در ايجاد تحولات اساسي در جامعه به خصوص با توجه به اينکه رهبر معظم انقلاب در بيانيه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده اند، پرداخت.
حسيني همداني از مسجد به عنوان مهمترين پايگاه تربيتي انسان مومن و پيشرفت نظام اسلامي ياد کرد و افزود: هر سال به مناسبت ماه مبارک رمضان مساجد را از نظر ظاهري آماده مي کنند در حالي که بايد به نقش محوري آن در جامعه هم توجه کرد.
وي با بيان اينکه مسجد تمدن ساز است ، خاطرنشان کرد: در مساجد بايد يک گروهي به نام خادم يار انتخاب و فعال شود که بين 10 تا 20 نفر باشد تا در امور به خادم مسجد کمک کنند.
وي تقدير از نمازگزاران ، جوانان و نوجوانان ، رسيدگي به مشکلات محله ، مسائل آموزشي و تربيتي براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، ترويج ازدواج آسان ، فرزند آوري ، کمک به ديگران و برگزاري برنامه هاي فرهنگي را از جمله ديگر نقش هاي مسجد در هر محله برشمرد.
وي ادامه داد: در طول تاريخ با جايگاه مسجد مبارزه کردند چون مسجد تمدن ساز است لذا متوليان مساجد طرح و برنامه داشته باشند و اين مکان مالکيتش وقفي است و مال شخصي نيست پس بايد با نشاط معنوي از ظرفيت هاي بالاي آن استفاده کرد.
وي با بيان اينکه در مساجد بايد گفتمان خريد کالاي ايراني نيز تبيين شود ، مشکلات اجتماعي و فرهنگي در مسجد احصا و راه حل مطرح شود.
وي بيان داشت: در مساجد بايد از خانواده معظم شهدا ، ايثارگران ، آزادگان و جانبازان دعوت شود و محافل ان با قرآن برگزار شود.
وي ادامه داد: جنگ نرم هم بسته محتوايي داشته و بصيرت افزايي داشته باشند و شوراي فرهنگي در مساجد فعال شود و صداي اذان مسجد در سه نوبت در محله ها شنيده شود.
خطيب نماز جمعه کرج ياد آور شد: 12 ارديبهشت ماه ، روز شهادت علامه شهيد مرتضي مطهري است که اين روز به نام معلم نامگذاري شده است.
حسيني همداني يادآور شد: آموزش و پرورش ماموريت آموزش و تربيت را دارد که معلم مسئوليتش سنگين است.
وي تصريح کرد: جايگاه معلم در تربيت ديني و اسلامي بسيار بالاست و اين کار با ظرافت انجام شود چون آموزش و پرورش در عرصه هاي سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي و آموزشي نقش توسعه دارد.
وي در ادامه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در مورد معلم اشاره کرد و افزود: قدر معلم را بايد دانست و معلم هم به سهم خودش درآموزش و تربيت فعال باشد.
وي ادامه داد: هر روز، روز معلم است و اين احترام نبايد فقط يک روز باشد.
** رونق توليد و کارگر جهادي
امام جمعه کرج به نقش مهم کارگران در توليد و توسعه کشور اشاره و اظهار داشت: کارگران محور توليد هستند و در اقتصاد مقاومتي نقش مهم دارد که در بيانه دوم انقلاب هم آمده است.
حسيني همداني گفت: کار وقتي ارزشي شد، کارگر هم ارزشمند مي شود.
براي حمايت از توليد و کارگر بايد گفتمان خريد کالاي ايراني در جامعه ترويج و کارگران جهادي عمل کنند.
نماينده ولي فقيه در استان البرز با اشاره به سالروز شهادت باکري گفت: شهيد باکري اولين نظامي بود که رهبر معظم انقلاب پشت سرش نماز خواند .
حسيني همداني عنوان کرد: شهيد باکري نامدارترين خلبان جهان بود که 40 بار سانحه ديد و در 360 صحنه جنگي حضور داشت .
وي اضافه کرد: شهيد باکري در 8 ارديبهشت سال 60 به شهادت رسيد.
وي در پايان به نهم ارديبهشت ماه که روز شورا نامگذاري شده اشاره کرد و افزود: 4 ماه است که شهرداري ماهدشت ، شهردار ندارد و به دليل مشکلات هرچه زودتر شهردار ماهدشت مشخص شود.
2819/6993
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی
  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله