Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@05:22:31 GMT

ائتلاف آمریکایی بازهم عراقی ها را بمباران کرد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۳۸۹۸

ائتلاف آمریکایی بازهم عراقی ها را بمباران کرد

بغداد - ایرنا - جنگنده های ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم در عراق به سرکردگی آمریکا بار دیگر به جای عناصر داعش، نیروهای عراقی را هدف قرار داد و سه کشته و زخمی بجا گذاشت.

به گزارش ایرنا از منابع خبری محلی در شمال عراق، نیروهای ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به سرکردگی آمریکا برای چندمین بار نیروهای عراقی را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش حاکی است: در آخرین مورد از این حملات سحرگاه چهارشنبه در منطقه الریاض شهرستان الحویجه در استان کرکوک عراق رخ داد و در حمله جنگنده های ائتلاف به یک سیطره (ایست بازرسی) پلیس فدرال، یک نیرو کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
ائتلاف آمریکایی همچون همیشه علت حمله به نیروهای عراقی را شلیک اشتباه عنوان کرده است.
در همین ارتباط، ستاد عملیات مشترک عراق روز جمعه در بیانیه ای با تایید این خبر اعلام کرد که یک کمیته تحقق تشکیل داده است تا جزییات حادثه مشخص شود.
ائتلاف مدعی مبارزه با داعش روز پنجشنبه در گزارشی اذعان کرد که طی عملیات های خود در عراق و سوریه تاکنون 'از روی اشتباه' دست کم 127 غیرنظامی را در عملیات های ضد داعش به قتل رسانده است.
منابع موثق عراقی و سوری تاکنون سند و ویدئوهای متعددی منتشر کرده اند که نیروهای ائتلاف را در حال کمک رسانی تدارکاتی یا تسلیحاتی به تروریست های داعش و یا جابجایی تاکتیکی آنان و نجاتشان از صحنه درگیری با نیروهای دولتی نشان می دهد.
بسیاری از شخصیت ها، احزاب و نمایندگان پارلمان ماههاست با اشاره به گذشت نزدیک به دو سال از اعلام پایان نظامی داعش، خواستار اتمام کار ائتلاف بویژه نیروهای چند هزار نفره رزمی آمریکا در خاک کشورشان هستند.
خاورم*4**380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی عراق ائتلاف آمریکایی پلیس فدرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال عراق به المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد.

به گزارش مشرق، در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا امشب تیم ملی عراق در ورزشگاه در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف اندونزی رفت و پس از تساوی یک بر یک در دقیقه با برتری ۲ بر یک در وقت‌های اضافی مقابل این تیم به رتبه سوم رسید.زید تاهسین و علی جاسم در این بازی برای شاگردان راضی شنیشل موفق به گلزنی شدند و تک گل اندونزی را نیز ایوار جنر به ثمر رساند.به این ترتیب عراقی‌ها پس از سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ برای سومین بار موفق به حضور در المپیک شدند.این‌ تیم سابقه قهرمانی سال ۲۰۱۳ و سومی سال ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد.منتظر محمد، بازیکن مس رفسنجان در این تورنمنت عراقی‌ها را همراهی می‌کرد.

دیگر خبرها

  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد