Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:40:41 GMT

اعلام وضعیت اضطراری در آق‌قلا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۴۱۲۲

اعلام وضعیت اضطراری در آق‌قلا

به گزارش جماران؛ فرماندار آق‌قلا با اعلام وضعیت اضطراری در این شهرستان گفت: سد کیسه‌ای (سیل‌بند) شمال یلمه خندان شکسته و آب در حال پیشروی به سمت شهر آق‌قلا است.

امانگلدی ضمیر عصر امروز با اعلام خبر شکستن سیل‌بند شمال روستای یلمه خندان در این شهرستان اعلام وضعیت اضطراری کرد و به ساکنان محله‌های حکیم‌آباد، تازه‌آباد، کل‌آباد و عیدگاه هشدار داد تا به مکان‌های امن بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت شهر تا ظهر امروز مناسب بود اما ورود حجم جدید آب به شهر را داشتیم، دایک یا کانالی که در کنار روستای یلمه خندان حفر کرده بودیم با تلاش‌های زیاد به خوبی مقاومت کرده بود اما حدود ساعت 17 امروز خبر رسید که با توجه به فشار زیاد آب سد کیسه‌ای شمال یلمه خندان شکسته و آب در حال پیشروی به سمت شهر است.

فرماندار آق‌قلا گفت: تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از ورود آب صورت گرفته اما با افزایش پیک آب نتوانستیم مانع ورود آب شویم و این وضعیت نگران کننده است بنابراین به ساکنان محله‌های حکیم‌آباد، تازه‌آباد، کل‌آباد و عیدگاه هشدار جدی می‌دهیم.

وی بیان داشت: هر چند بخشی از این محله‌ها تخلیه شده اما کسانی که خانه دو طبقه دارند وسایل خود را به طبقه‌های بالاتر منتقل کنند و گر چه شدت سیل به شدت سیل اول فروردین‌ماه نیست اما به دلیل اشباع شدن زمین از آب و برگشت مردم به خانه‌های خود وضعیت نگران کننده است.

ضمیر گفت: توصیه و هشدار ما این است که مردم مکان‌های ناامن را تخلیه کنند و به‌جای مناسب بروند، ستاد اسکان هم دو سالن را آماده کرده است تا در صورت اضطراری‌تر شدن وضعیت مردم در معرض خطر را اسکان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آب وارد روستاهای سقر یلقی، میرزاعلی یلقی و سلاق یلقی شده و حجم آب نیز قابل توجه است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آق قلا 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم

کمیل پرناک گفت: این اقلام شامل؛ پتو، موکت، نایلون، بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته، انواع کنسرو و چراغ والور است که با توجه به شرایط آنان ورفع نیازهای اولیه این جمعیت توزیع شده است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گیلان افزود: توزیع اقدام زیستی مورد نیاز بین خانواده‌های حادثه دیده از حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد و به خانوارهای جامانده با تایید فرمانداری این شهرستان ارائه می‌شود.

پرناک با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی؛ آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوارها توزیع شده‌است، افزود: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و نصب ۱۵ دستگاه چادر در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفرو استفاده از مهمانسراهای روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: سه تیم امدادی در لحظات نخست حریق در منطقه حضور یافتند و ضمن کنترل ۱۰ مورد فشار خون، حمایت های روانی را انجام دادند و از صبح حادثه (پنجشنبه گذشته) ۶۰ نفر در قالب ۱۲ تیم امدادی و عملیاتی پنج نفره با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ خودروی کامیونت و یک دستگاه مینی بوس برای فراهم کردن اماکن اسکان اضطراری از شهرستان شفت، فومن و رشت حضور یافتند.

آتش سوزی بامداد پنجشنبه گذشته در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت واقع در غرب گیلان که ۴۰ ساختمان شامل بیش از ۱۲۰ واحد مسکونی و غیره را در برگرفت، خسارت جانی نداشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • اسکان اضطراری تعدادی از ساکنان خیابان طالقانی سنندج در پی بارندگی
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج
  • چهره خندان ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری + عکس
  • یامگا با چشم بانداژ و لب خندان در تمرین امروز استقلال
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید