Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@05:20:24 GMT

راه آهن ياسوج به اقليد شتاب بيشتري مي گيرد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۴۶۴۲

راه آهن ياسوج به اقليد شتاب بيشتري مي گيرد

خبرگزاري آريا - ياسوج - ايرنا- عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت: براي کمک به رونق کهگيلويه و بويراحمد راه آهن ياسوج به اقليد براي تسريع در اجراي آن بطور ويژه در دستور کار کميسيون برنامه و بودجه مجلس قرار مي گيرد.

به گزارش ايرنا غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي روز جمعه در ياسوج اظهار داشت: کهگيلويه و بويراحمد ظرفيت هاي بالايي دارد و با اين همه زيبايي هاي طبيعي براي پيشرفت نياز به توجه بيشتري دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کميسيون برنامه و بودجه افزود: اتصال ياسوج به شبکه ريلي و آزاد راه شيراز به اصفهان 2 طرحي است که براي کهگيلويه و بويراحمد داراي اهميت زيادي است.
جعفرزاده با اشاره به سفرهاي استاني کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، بيان کرد: سفر به مناطق محروم علاوه بر مشاهده مشکلات باعث مي شود که مسئولان براي رفع آنها چاره انديشي کنند.
وي عنوان کرد: تنها راه نجات کشور کمک به بخش خصوصي است و ظرفيت‌هاي خوبي در بودجه سال 98 براي شتاب به حرکت بخش خصوصي در نظر گرفته شده است.
جعفرزاده تصريح کرد: در کشور 74 هزار طرح نيمه تمام وجود دارد که تا الان بيش از هزار هزار ميليارد ريال براي آن‌ها هزينه شده است.
وي با اشاره به اينکه منابع دولتي قادر به تکميل طرح هاي نيمه تمام نيست، گفت: اگر اين طرح هاي راکد براي تکميل و بهر‌ه‌برداري، مجاني به بخش خصوصي داده شود، دولت ضرر نمي‌کند.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: در دوره قبل مجلس اعتبارات عمراني شهرستان هاي کهگيلويه و دوگنبدان نيز به راه آهن ياسوج اقليد اختصاص يافت.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به اينکه نبايد به واسطه تخلف سرکوب سرمايه در کشور صورت گيرد، اظهار داشت: تيزهوشي مسئولان و بخش خصوصي و استفاده از فرصت ها لازمه کار است.
وي افزود: 2 طرح اتصال ياسوج به شبکه آزادراه ها و همچنين را ه آهن براي جنوب کشور بسيار داراي اهميت است.
** طرح هاي توسعه اي با پيوست فرهنگي همراه شوند
نماينده شهرستان هاي بويراحمد و دنا نيز در اين نشست گفت: نمي توان نسخه واحدي در زمينه توسعه براي کل کشور در نظر گرفت.
غلام محمد زارعي اظهار داشت: طرح هاي توسعه اي براي دستيابي به موفقيت بايد با پيوست فرهنگي همراه شوند و با استفاده از همين ابزار متوسط سن بهره بردارن کشاورزي کهگيلويه و بويراحمد کمتر شده است.
وي در زمينه راه آهن ياسوج به اقليد افزود: طول اين مسير 140کيلومتر است که 20 کيلومتر آن به عنوان فاز اول 80درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
زارعي ابراز داشت: به زودي مناقصه فاز دوم آن در قالب 20 کيلومتر انجام مي شود که حمايت هاي کميسيون برنامه و بودجه مجلس پيشرفت آن را سرعت مي بخشد.
وي بيان کرد: کوتاهترين مسير طريق الرضا از کهگيلويه و بويراحمد مي گذرد و محل قرار گيري استان کانون دسترسي به مراکز بزرگ کشور را فراهم مي‌کند.
** زيرساخت هاي شهرستان بويراحمد براي پايلوت گردشگري فراهم شود
فرماندار بويراحمد نيز در اين نشست گفت: آورده بسيار خوب در منابع آبي و وجود گونه هاي گياهي و جانوري متنوع مي تواند شهرستان بويراحمد را به عنوان يک پايلوت گردشگري در کشور معرفي کند.
شاهرخ کناري با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد شهرستان بويراحمد در بعد گردشگري، افزود: براي ايجاد شهر پايلوت گردشگري ابتدا بايد زيرساخت هاي آن فراهم شود.
وي با معرفي چند طرح مهم در پيوست بودجه شهرستان بويراحمد، بيان کرد: در زمينه تاسيسات آب و فاضلاب شهري حداقل 200 ميليارد ريال اعتبار لازم است که انتظار توجه ويژه از کميسيون برنامه و بودجه مجلس در اين باره هست.
کناري طرح هاي سد تنگ سرخ، جاده اصلي ياسوج به سي سخت، ياسوج به سپيدان و راه آهن اقليد به ياسوج را از ديگر پروژه هاي مهم اين شهرستان عنوان کرد و خواستار توجه اعضاي کميسيون برنامه و بودجه به آنها شد.
** تسهيلات روستايي در طرح هاي بزرگتر هزينه شوند
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ياسوج نيز در اين نشست گفت: تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري در اختيار طرح هاي بزرگتر قرار گيرد تا اشتغال پايدار ايجاد شود.
جبار کياني پور اظهار داشت: تسهيلات اشتغال روستايي انحراف زيادي را ايجاد مي کند و علاوه بر تورم و نقدينگي در جاي درستي نيز هزينه نمي‌شوند.
وي افزود: تسهيلات رونق به واحدهاي بالاي 30 درصد پيشرفت فيزيکي هم تعلق مي گيرد تا اين امر بتواند در رونق شهرک هاي صنعتي تاثيرگذار شود.
کياني پور بيان کرد: با استفاده از ظرفيت قانون بودجه در زمينه کمک هاي فني و اعتباري اتاق‌هاي بازرگاني بر نحوه تخصيص اين منابع در استان ها نظارت کنند.
وي عنوان کرد: به علت بي اعتمادي، نبود انگيزه، مشکلات کاربري ها و همکاري نکردن دستگاه هاي اجرايي با وجود همه تلاش‌ها و تعداد زياد نشست هاي ستاد اقتصاد مقاومتي واگذاري طرح هاي عمراني به بخش خصوصي انجام نشد.
نشست فعالان اقتصادي کهگيلويه و بويراحمد با اعضاي کميسيون برنامه، بودجه و مجاسبات مجلس شوراي اسلامي روز جمعه در اتاق بازرگاني ياسوج برگزار شد.
9928/6110
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد