Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماینده ولی فقیه در استان اردبیل در نهمین جشنواره کوچ ملی عشایر، تکریم جایگاه عشایر را از جمله اهداف این جشنواره دانست و گفت: عشایر در رونق تولید و اقتصاد کشور بسیار موثرند و باید به نحو شایسته از آنان تجلیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی عصر امروز در نهمین جشنواره کوچ ملی عشایر، تکریم جایگاه عشایر را از جمله اهداف این جشنواره دانست و اظهار کرد: عشایر در رونق تولید و اقتصاد کشور  بسیار موثرند و باید به نحو شایسته از آنان تجلیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اردبیل به نقش آفرینی عشایر در بخش اعظمی از تاریخ ایران اشاره کرد و افزود: هدف دیگر از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جدید با آداب و رسوم و فرهنگ عشایر استان است.

وی زبان را سرمایه‌ای ارزشمند برای هر قوم و ملت دانست و گفت: بزرگترین مرکز لغت‌نامه آذری در اردبیل گردآوری شده در حالی که فقط در حرف «الف» بیش از 52 هزار لغت جمع‌آوری شده که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری جلد اول این کتاب رونمایی شود.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید اولویت‌های اساسی و مهم استان را بشناسند اظهار داشت: اولویت، ارباب تولید است و نمایندگان و مسؤولان باید اولویت را تشخیص دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: حفظ وحدت مردم استان از ضروریات است و کسی نمی‌تواند با ایجاد شکاف، مردم استان اردبیل را به شمال و جنوب تقسیم‌بندی کند، اردبیل ییلاق مغان و مغان هم قشلاق اردبیل است.

وی با بیان اینکه سند مالکیت اراضی عشایر باید به‌صورت کامل صادر و واگذار و تعیین وضعیت شود، گفت: نشستی که با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل داشتم در خصوص مشکلات واگذاری اراضی عشایر تاکید کردم که یک وجب از زمین  در منطقه مغان حق سند نخواهد داشت مگر اینکه  سند عشایر متعارض صادر شود.

 

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین؛  حجت الاسلام و المسلمین جلیل علی نژاد روز یکشنبه در شورای اداری خوزستان اظهار کرد: توجه استاندار خوزستان به مسائل فرهنگی بسیار ستودنی بوده و امیدوارم که بتوانیم در مسیر تحکیم معارف و برکات اهل بیت (ع) گام برداریم.

وی با بیان اینکه خوزستان و اهواز دروازه تشیع است افزود: مردم ایران با ورود امام رضا (ع) به مذهب تشیع روی آورده و به برکت ایشان هر ساله میلیون ها زائر حسینی عازم کربلا می شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان خوزستان گفت: به همت آستان قدس رضوی در ایام کرونا، سیل، بازسازی مساکن و اشتغال اقدامات موثری انجام شد و این روند همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی آستان قدس رضوی به استان خوزستان بیان کرد: با تزریق این اعتبار و به کمک سپاه و استانداری در شعیبیه خوزستان کارهای خوبی صدرت گرفت تا حدی که مهاجرت معکوس از شوشتر به این منطقه صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نژاد افزود: کانون های خوزستان در مسائل آموزشی اقدامات موثری انجام داده همچنین در اهدای جهیزیه به خوبی عمل کردند.

وی به جشن های زیر سایه خورشید در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: بنا نداریم که این جشن ها به صورت دولتی انجام شود بلکه جلوه مردمی بودن آن بسیار مهم است. هر جا مردم را وارد صحنه کردیم پیروز میدان بودیم و این روند باید ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد