Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@14:48:54 GMT

اهدای ۳۲۷۷ مورد کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۵۱۰۹

مدیرکل کمیته امداد استان گفت:با اشاره به اینکهاهدای ۳۲۷۷ مورد کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان اهدای جهیزیه به زوج‌های تحت حمایت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای ازدواج جوانان و خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد است، گفت: ۳۲۷۷ مورد جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج با اعتبار هفت میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان به زوج‌های مددجوی این نهاد در سال گذشته پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قباد مبشری با بیان اینکه کمک‌هزینه تأمین جهیزیه کمیته امداد به‌صورت بلاعوض و تا سقف سه میلیون تومان برای مناطق برخوردار و سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مناطق محروم به نوعروسان مددجو پرداخت می‌شود، گفت: در این زمینه در سال گذشته ۱۶۶۴ نوعروس تحت حمایت این نهاد با هزینه پنج میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان زندگی خود را آغاز کردند.
وی پرداخت کمک‌هزینه به داماد‌های تحت حمایت را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در زمینه کمک به ازدواج آسان مددجویان اعلام و بیان کرد: در این زمینه ۱۵۲۰ مورد هدیه به داماد‌ها بااعتبار دو میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان در سال گذشته پرداخت‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به پرداخت کمک‌هزینه برای ازدواج مجدد زنان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز ۲۸۷ میلیون تومان برای کمک به ازدواج مجدد ۹۳ نفر از زنان مددجو در سال گذشته پرداخت شد.
وی آمار زوج‌های جوان پشت نوبت دریافت جهیزیه این نهاد را ۲۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۰ نفر نوعروس و ۱۶۳ نفر داماد هستند.
مبشری تصریح کرد: کمیته امداد باهدف ارتقاء سطح آگاهی زوج‌های جوان مددجو دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج در خصوص مهارت‌های ارتباطی، مسائل اعتقادی و احکام، مهارت دلجوئی و گفتگو، ازدواج و خانواده، راهکار‌های جذابیت و محبوبیت، بهداشت فردی و اجتماعی و روابط زناشویی و تربیت فرزند برگزار می‌کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود