Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: کار و تلاش، بعد از انجام واجبات الهی از برترین عبادت‌ها و مدرسه‌ای تأثیرگذار برای تربیت انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر اکرم دست کارگر را بوسید و فرمود؛ آتش به این دست نمی‌رسد.
وی افزود: در روایتی از پیامبر اسلام آمده است که کسل‌ترین و تنبل‌ترین مردم کسی است که صحیح و سالم و بیکار باشد ولی زبانش به ذکر خدا مشغول نیست. انسان می‌تواند بخش زیادی از بهشت را با زبانش بخرد. بسیاری از گناهان نیز ریشه در زبان دارد بنابراین انسان باید از زبانش درراه فراهم کردن توشه آخرت استفاده کند.
امام‌جمعه اردکان گفت: فرهنگ کار و تلاش باید هرچه بیشتر در میان ما رونق پیدا کند. متأسفانه اکثر افراد دنبال کاری هستند که دردسر و سختی نداشته و حقوق خوبی هم داشته باشد. تا این فکر و فرهنگ در میان ما رواج داشته باشد نمی‌توانیم به‌جایی برسیم. متأسفانه میزان ساعت کار مفید در کشور ما بسیار پایین است.
وی اظهار داشت: نقش کارگر در تولید و رونق یافتن اقتصاد کشور مانند نقش ستون فقرات است. اسلام از ما می‌خواهد هرچه می‌توانیم درراه کار و تلاش و تولید حداکثری تلاش کنیم و درزمینهٔ مصرف نیز قناعت کنیم. اگر برای جوانان زمینه اشتغال و کار فراهم شود از بسیاری از آسیب‌ها در امان می‌مانند.
حجت‌الاسلام شاکر در ادامه سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری دهه آخر ماه شعبان به نام دهه تکریم و نکوداشت مساجد گفت: در این ایام باید مساجد را برای حضور هرچه بیشتر مردم در ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی آماده کنیم. مساجد خانه خداست و حکم مساجد با همه مکان‌های دیگر متفاوت است. حرمت مسجد باید حفظ شود و انجام برخی از کارها در شأن مسجد نیست.
وی افزود: نظافت و تمیزی مساجد باید حفظ شود. خادمی مسجد افتخار بزرگی است که خداوند متعال به پیامبرانش داده است. بعضی از مساجد رونق ندارد و به کمک مردم نیاز دارد. در روایت است که یکی از چیزهایی که در روز قیامت از مردم شکایت می‌کند مسجدی است که در محله‌ای بی‌رونق باشد و مردم به آن مسجد اهمیت ندهند.
امام‌جمعه اردکان گفت: در مساجد علاوه بر نماز که در رأس است باید رونق عبادت خدا و مسائل دینی دیگر نیز وجود داشته باشد. به گوش ما می‌رسد که برخی از مساجد در شهر ما فقط برای نماز باز است که این کار درستی نیست. کشاندن بحث‌های جناحی و حزبی به مساجد درست نیست و مردم را نیز دل‌زده می‌کند اما در مساجد باید مسائل سیاسی روز و دنیای اسلام بیان و جلسات بصیرتی بر پا شود.
وی گفت: اکنون مساجد ما ظرفیت بسیار مناسبی است که در آن برای سیل‌زدگان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرد. دشمنان ما این‌همه علیه ملت ما حمله و هجمه و تبلیغات می‌کنند و ما می‌توانیم با برگزاری جلسات بصیرت افزایی مساجد و محافل مذهبی در مقابل این تبلیغات بایستیم.
حجت‌الاسلام شاکر اظهار داشت: از هیئت‌امنا و ائمه محترم جماعات، عاجزانه درخواست می‌کنم و می‌خواهم که به جوانان برای فعالیت فرهنگی در مساجد میدان بدهند و در برابر خطا و اشتباه این جوانان با مدارا و سعه‌صدر برخورد کنند نه اینکه جوانان را از مسجد طرد کنند و به یک خطا و اشتباه میدان را از آن‌ها بگیرند. من مسجدی خوب را فقط کسی نمی‌دانم که چهل سال اهل مسجد بوده؛ بلکه مسجدی خوب را کسی می‌دانم که چهل نفر را اهل مسجد کرده است.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ادامه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، گفت: بنا بر آماری که ارائه داده‌اند این سیل تقریباً 40 هزار میلیارد تومان به کشور ما خسارت زده است که برابر با یارانه نقدی یک سال مردم ایران است. راه‌هایی برای تأمین اعتبار و جبران آن وجود دارد که می‌توان با کاهش هزینه‌های جاری دولت و جلوگیری از ریخت‌وپاش‌ها بخشی از این خسارت را جبران کرد.
امام‌جمعه اردکان افزود: تغییر محل مصرف بخشی از بودجه‌ها که در حال حاضر نیازی به آن‌ها نیست مانند اختصاص 500 میلیارد تومان برای احیای تالاب‌ها که به برکت نزول رحمت الهی همه این تالاب‌ها پرآب شده است و بودجه‌هایی که برای احیای دریاچه ارومیه، آب‌رسانی به مناطق حفاظت‌شده، مبارزه با ریز گردها تخصیص داده‌شده راه‌حل دیگری برای جبران خسارت سیل است. بااین‌حال هنوز به کمک‌های بیشتری نیاز داریم که مردم در این زمینه همت کرده‌اند و نیاز است که بازهم کمک کنند.
وی گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و داوطلب مردمی یکی دیگر از راه‌های کمک به سیل‌زدگان است. ما نیروهای بسیجی و جهادی آماده و پا به کار زیادی داریم که موجب کاهش بسیاری از هزینه‌ها برای دولت می‌شود. اکنون فرصت مهم خدمت‌رسانی برای بسیجیان و جوانان جهادگر و روحانیون فراهم‌شده است. نیروهای مسلح کشور ما نیز در منطقه حضور دارند که از این ظرفیت و امکانات آن‌ها استفاده می‌شود. مقام معظم رهبری فرمودند؛ در برخی از کشورها گاهی از نیروهای مسلح برای سرکوب مردم استفاده می‌شود اما در کشور ما نیروهای مسلح کمک‌کار مردم و پشتوانه‌ای برای خدمت به ملت هستند.
خطیب نماز جمعه اردکان با اشاره به در پیش بودن هفته گرامی داشت مقام معلم گفت: حقیقتاً معلمی شغل انبیاست چون خداوند متعال در قرآن پیامبر اکرم را معلم معرفی کرده است. روز معلم را گرامی می‌داریم و برای همه معلمان عزیز آرزوی موفقیت داریم.
وی به سفر عمران خان نخست‌وزیر پاکستان به ایران اشاره کرد و افزود: این سفر خیلی مورد خشم و غضب آمریکا و اسرائیل قرار گرفت. پاکستان با حدود 200 میلیون جمعیت، کشور بسیار مهمی است. مرز مشترک ایران با پاکستان 950 کیلومتر است بنابراین برادری و رفاقت ایران و پاکستان مورد خشم و غضب دشمنان ماست.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: در این سفر بر دو مطلب مهم تأکید شد؛ اولاً افزایش مبادلات اقتصادی که رونق تجاری بین دو کشور بسیار هم مهم است. دوماً امضای تفاهم‌نامه امنیتی است که در مرز مشترک از نیروهای نظامی و انتظامی مشترک و آماده‌به‌کار برای جلوگیری از حملات تروریست‌ها استفاده شود. ارتباط با کشورهای همسایه می‌تواند مسائل مربوط به تحریم و فشارهای آن را جبران کند.
وی در پایان اظهار داشت: به صفر رساندن صادرات نفت ایران را هیچ‌کس باور نمی‌کند آمریکا توان انجام این کار را ندارد. اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما هرچقدر اراده کنیم نفت خود را صادر می‌کنیم نشان از قدرت ملت ایران و نشان از استوار شدن پایه‌های اقتصاد کشور ماست. تنها 11 درصد از بودجه کشور ما مستقیماً به صادرات نفت بستگی دارد پس نمی‌توانند ضربه‌ای به ما بزنند. بنابراین اگر به‌احتمال ضعیف مثلاً یک درصد هم بتوانند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند ملت و دولت ما به‌زانو در نخواهند آمد. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا

به گزارش خبرگزاری مهر، آصف مهدوی با اشاره به توانمندی ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، گفت: در ایران ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت هستند و امکان صادرات محصولات به کشورهای حوزه آفریقایی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشورهای مختلفی در منطقه، آسیا و حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه رگولاتوری و تنظیم گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

به گفته مهدوی، تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات و همچنین تأمین کمبودهای این حوزه به کشورهای آفریقایی کمک کنند.

کد خبر 6095021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا