Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@12:47:39 GMT

جدول پخش شبکه 3 جنجال برانگیز شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۵۵۲۵

جدول پخش شبکه 3 جنجال برانگیز شد

پرونده دستکاری آرای مردمی جشنواره جام جم هنوز تعیین تکلیف نشده است گروه سیاسی/ کنداکتور شبکه سه سیما باز هم به هم ریخت. در این یک هفته اخیر اوضاع اصلاً به وفق مراد مدیران سیما پیش نرفته؛ آنها نه تنها بابت حذف پر دردسر برنامه «90» برای ادای توضیحات به هیأت نظارت بر صدا و سیما فراخوانده شدند، بلکه مجبور شدند تا مسابقه «برنده باش» را از فهرست پخش شبکه سوم حذف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 «برنده باش» در کما
بعد از تذکر رهبر معظم انقلاب در مورد ترویج بخت‌آزمایی و «قمار» دانستن نحوه و شرایط برگزاری مسابقه «برنده باش» توسط آیت‌الله مکارم شیرازی، فعلاً پخش این برنامه از شبکه سه سیما متوقف شده. مدیران شبکه فعلاً وعده داده اند که توقف پخش مسابقه «برنده باش» موقتی است و این برنامه با تغییر اسپانسر، به تلویزیون برمی‌گردد. اما معلوم نیست این کار به همین راحتی انجام شدنی باشد. خصوصاً اینکه خیلی‌ها حدس می‌زنند خروجی جلسه هیأت نظارت بر صدا و سیما با علی فروغی مدیر شبکه 3 و مرتضی میرباقری معاون سیما، احتمالاً باب میل مدیران سیما نباشد.
 یک فتوا و یک تذکر
بعد از حذف موفقیت‌آمیز برنامه «90» از شبکه سوم سیما، کمتر کسی فکرش را می‌کرد کار برنامه «برنده باش» به این سرعت به تعطیلی کشیده شود. این برنامه هر چند کپی مسابقه‌هایی در تلویزیون‌های امریکایی بود اما مورد حمایت مدیران سیما قرار داشت. در مقابل اما منتقدان صداوسیما این دست برنامه‌ها را نوعی شرط‌بندی می‌دانستند که می‌تواند شائبه شرعی هم داشته باشد. موضوعی که هیچ گاه مدیران صدا و سیما به صورت مستقیم به آن ورود نکردند تا اینکه روز سوم اردیبهشت ماه این موضوع محل استفتائی از آیت‌الله مکارم شیرازی شد. این مرجع تقلید در پاسخ به سؤالی درباره ابعاد شرعی مسابقه «برنده باش» پاسخ داد: «این کار قمار است و کسانی که شرکت می‌کنند، مالک آن جوایز نمی‌شوند.»
روابط عمومی برنامه «برنده باش» در واکنشی، این استفتا را «غلط» دانست و توضیح داد: «در پی انتشار استفتائی پیرامون مسابقه برنده باش، به اطلاع می‌رساند فرض مطرح شده در سؤال استفتا کامل نیست و طبیعتاً فرض ناکامل، جایگاه سؤال را مخدوش می‌سازد.» اما این پایان کار نبود.
دو روز بعد از انتشار فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز چهارشنبه در جمع کارگران فرمودند: «روش‌هایی شبیه بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.»
 تغییر اسپانسر؛ برای بازگشت «برنده باش»
تنها ساعاتی پس از این سخنان رهبر معظم انقلاب، مدیر شبکه 3 مجبور به واکنش شد و از تغییر اسپانسر مسابقه «برنده باش» خبر داد. فروغی در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران پیرامون برنامه‌های اسپانسر محور گفت: «با توجه به رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب و به تبع آن دستور رئیس سازمان صدا و سیما در سازماندهی اسپانسرها و تعامل با معاون محترم سیما، تصمیم بر این شد تا ساز و کار اسپانسری که پشتیبانی مالی برنامه «برنده باش» را انجام می‌دهد، اصلاح و ظرفیت‌های جدیدی به این برنامه اضافه شود.» وی افزود: «در همین راستا، با این تغییرات، از این پس، مردم نقش‌آفرینی بیشتری در برنامه «برنده باش» خواهند داشت.»
او در پایان در مورد شبهه شرعی مطروحه اضافه کرد: «همان طور که مرجع بزرگوار در جلسه درس خارج فقه فرمودند، اگر محل تأمین جوایز مسابقه از محل وجه دریافتی از شرکت‌کنندگان مسابقه تفکیک شده باشد، مشکل شرعی ندارد. در همین راستا، با توجه به سابقه دیرینه سازمان در اینگونه برنامه‌ها و بررسی‌های شرعی لازم، از همان ابتدا پیش‌بینی شده بود که محل تأمین جوایز از برآورد مصوب در شبکه باشد و نه وجه احتمالی دریافتی از شرکت کنندگان. لذا مفروض استفتا، مصداق این برنامه نیست.» با این حال همزمان پس از این اتفاقات در همان روز چهارشنبه رئیس سازمان صدا و سیما دستور داد نسبت به حضور اسپانسر‌ها در رسانه ملی تجدید نظرشود.
 دردسرهایی تازه برای شبکه 3
با این دستور و البته تذکر مقام معظم رهبری تغییر ساز و کارهای درآمدزایی صدا و سیما مبتنی بر آنتن‌فروشی به نفع برخی اسپانسرها و برگزاری برنامه‌های متعدد جایزه‌دار تقریباً قطعی به نظر می‌رسد. اما موضوع دیگر در این میان سرنوشت تیم جوان مستقر در صدا و سیما است که نماد آنها در ماه‌های اخیر علی فروغی بوده. خصوصاً اینکه او همزمان باید برای ادای توضیحات بابت حذف برنامه «90» راهی جلسه هیأت نظارت بر صدا و سیما شود.
جلسه‌ای که آنقدر اعضای این هیأت آن را جدی گرفته‌اند که علی میرباقری، معاون سیما را هم به آن فرا خوانده‌اند تا او هم توضیحات خود را ارائه کند. هنوز پرونده تقلب و دستکاری آرای مردمی جشنواره جام جم به ضرر برنامه «90» و به نفع برنامه «برنده باش» مشخص نشده و حداقل برخی مدیران تا اینجا در مظان اتهام هستند. در کنار اینها فاش شدن دستکاری نحوه اجرا و تعیین برندگان برنامه «برنده‌باش» هم نقطه ضعف بزرگی در کارنامه چند ماهه برنامه سازان بوده. برنامه سازانی که حالا به کپی‌کاری محض از تلویزیون‌های غربی و خصوصاً امریکایی برای برنامه‌سازی شهره شده و خیلی‌ها خلاقیت تیم آنها برای طراحی برنامه‌های جدید را بسیار ضعیف ارزیابی می‌کنند.

بـــرش
تکذیب شایعه فرار سرافراز از کشور

بعد از ماه‌ها بی خبری، محمد سرافراز، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما دوباره خبرساز شد؛ این بار با انتشار شایعه فرار او به خارج از کشور. ماجرا از فیلمی شروع شد که شهرزاد میرقلی‌خانی در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده است. میرقلی‌خانی که در زمان ریاست 16 ماهه سرافراز در صدا و سیما به عنوان بازرس ویژه او در این مجموعه حضور داشت، کسی بود که با خروج ناگهانی خود از کشور در دی‌ماه 94، زمینه‌ساز استعفای زودهنگام سرافراز شده بود.
به گزارش «ایران»، در فیلمی که شش روز قبل توسط قلی‌خانی منتشر شد، او در فرودگاهی منتظر است که بعد از لحظاتی سرافراز می‌رسد و با هم سلام علیک می‌کنند. در ادامه، میرقلی‌خانی در حالی که چند پرونده در دست دارد، بدون توضیح شفاف درباره‌ آنها وارد آسانسور می‌شود و به نظر می‌رسد که فیلمبردار این صحنه، سرافراز است. در بخش دوم این فیلم، میرقلی‌خانی اسنادی که در آغوش دارد را اسنادی اورجینال و حاوی اطلاعاتی مهم معرفی می‌کند.
این فیلم به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد تا این شایعه بالا بگیرد که سرافراز با همراه داشتن اسنادی محرمانه از کشور فرار کرده است. با انتشار گسترده این اخبار اما ابتدا سرافراز خود در گفت‌وگو با نزدیکانش، شایعه فرار از کشور را تکذیب کرد و پس از آن میرقلی‌خانی در کامنتی در صفحه فیس‌بوک خود توضیح داد که این اسناد مربوط به دوران حبس او در امریکا هستند و ربطی به ایران ندارند. میرقلی‌خانی پیش‌تر به اتهام همکاری با ایران برای خرید تجهیزات ماهواره‌ای سال‌ها در امریکا بازداشت بود.
عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان در واکنش به کلیپ منتشر شده علیه سرافراز در توییتی نوشت: « ‏ساده اندیشی است اگر چسب-وصله دو کلیپ از دو زمان بی ربط و دو مکان متفاوت و البته بی ربط با زمان حال را صرفا عقده گشایی علیه سرافراز یا فرد دیگری بدانیم این اقدام محصول اتاق فکر است که نزدیک ترین هدف گم کردن مشکلات فعلی شبکه‌های اجتماعی یا گم کردن مسیر خروج آرشیوهای صدا و سیماست.»
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  از زمانی که بسته بندی‌های پلاستیکی جای کاغذ و شیشه را گرفت معضل آلوگی‌های غذایی آغاز شد.

ظروف یکبار مصرف و استفاده از پلاستیک در بسته بندی غذایی موجب سمی شدن محصولات غذایی می‌شود که در طولانی مدت موجب آلودگی محیط زیست انسانی و جانوری و طبیعی خواهد شد.

در راستای پاکسازی و حفظ منابع طبیعی با کارشناسان محیط زیست همچون دکتر تجریشی، کلانتری و معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست صحبت‌هایی انجام شده و همچنین با شرکت‌هایی که سعی در جمع آوری پلاستیک و استفاده از بسته بندی‌های پارچه ای، شیشه‌ای و کاغذی را دارند آشنا می‌شویم.
این مستند ۵۵ دقیقه‌ای به همت شبکه مستند سیما تولید شده و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و باز پخش آن جمعه ساعت ۱۰ خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت
  • فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته
  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • رخنه، آقای قاضی وبدل در آستانه پخش
  • سرو مشروبات الکلی در سریال «هفت سر اژدها» جنجال‌برانگیز شد
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی