Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از ابتدای بروز سیل در خوزستان تا کنون 251 هزار و 639 نفر در این استان امداد رسانی شده اند.

به گزارش ایرنا علی خدادادی روز جمعه در نشستی با رییس شورای راهبردی نهاد ریاست جمهوری و مدیران برخی رسانه های ملی در محل استانداری خوزستان افزود: از این تعداد 152 هزار نفر در اردوگاههای استان اسکان اضطراری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در بحث امداد رسانی به سیل زدگان استان خوزستان 218 تیم امداد رسانی مشارکت دارند و استانهای تهران، کرمان، البرز، اصفهان و فارس نیز ما را در امداد رسانی کمک کرده اند.
وی اضافه کرد: این جمعیت در مجموع از طریق بالگردها و قایقهای در اختیار 6 هزار و 680 نفر را از مناطق در معرض سیل به مناطق امن و اردوگاهها انتقال داد که یکهزار و 484 نفر آنان از طریق بالگرد منتقل شدند.
خدادادی اضافه کرد: 100 نفر از این افراد جزو افراد پر خطر شامل زنان باردار، معلولان و افراد دارای مشکل جسمی و نیز افراد کهنسال بودند که در صورت منتقل نشدن سیل می توانست سلامت آنان به مخاطره بیافتد.
وی افزود: همچنین نیروهای امدادی این جمعیت در مجموع 158 هزار کیلوگرم بار افراد ساکن در مناطق سیل زده استان خوزستان را جابجا کرده تا از خطر سیل در امان باشند.
وی با اشاره به اینکه سیل در خوزستان 273 روستا را تحت تاثیر قرار داد افزود: 22 هزار خانوار در این روستاها و مناطق سیل زده ساکن بودند.

** 325 ساعت امداد رسانی به سیل زدگان خوزستان
خدادادی با اشاره به اینکه امداد رسانی به سیل زدگان از طریق هوا، زمین و قایق انجام شد افزود: به محض اعلام خطر و هشدار از سوی سازمان هواشناسی تمامی تمهیدات لازم در این زمینه انجام شد.
وی گفت: جمعیت هلال احمر خوزستان در برخی جاهایی که قرار بود سیلاب جاری شود نیروهای امدادی خود را قبل از رسیدن سیلاب اعزام تا اقدام به جابجایی و انتقال مردم آن مناطق نمایند.
وی گفت: برخی از افراد هم که تا روز آخر برای خالی نکردن منازل خود مقاومت کردند به محض ورود سیل به آن مناطق از راههای مختلف اقدام به جابجایی مردم کردیم.
خدادی اضافه کرد: از زمان بروز سیل در خوزستان تا کنون بالگردهای این جمعیت 325 ساعت پرواز کرده و کار امداد رسانی به مردم سیل زده خوزستان را انجام داده اند.
وی گفت: تردد پر شمار بالگردهای امداد رسان جمعیت هلال احمر در فضای خوزستان آسمان این استان را پر ترافیک کرده بود به طوریکه اغلب مردم این حضور بالگردها را حس کرده بودند.

**بیش از 23 هزار نفر از سیل زدگان به صورت رایگان ویزیت شدند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اضافه کرد: خوشبختانه از زمان بروز سیل در استان خوزستان تا کنون بیماری شایعی در بین سیل زدگان مشاهده نشده است.
وی افزود: سرماخوردگی و گزش ناشی از پشه، عمده مراجعه مردم سیل زده به پایگاههای سلامت این جمعیت بوده است که 23 هزار و 122 نفر توسط پزشکان این جمعیت ویزیت و درمان شدند.

**مردم پشتیبانی نظام را حس کردند
خدادادی با اشاره به اینکه در زمان وقوع حادثه تمامی ارکان نظام و دستگاههای دولتی موظف به خدمات رسانی به مردم هستند گفت: هیچ دلیل برای امداد رسانی نکردن وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در مواقع بحران مردم به دلیل آسیب دیدن مالی و جانی ممکن است تمرکز لازم را نداشته و قدری روحیه تاب آوری آنها پایین بیاید به همین دلیل نیروهای امدادی باید ظرفیت تحمل پذیری خود را بالا ببرند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: شاید در ابتدا مردم امداد رسانی ما را قبول نداشتند ولی به مرور زمان که حضور نیروهای امدادی و خلوص نیت آنها را حس کردند نسبت به امداد رسانی امداد گران قدردان شدند.
وی گفت: ما باید مردم را نقطه اتکا خود بدانیم و به آنها اعتماد کنیم و کمبودهایی را که اعلام می کنند را با نگاه مثبت بررسی و تامین نماییم.

بیش از 26 هزار چادر در بین سیل زدگان توزیع شد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی این جمعیت پیش از وقوع سیل در چهارم فروردین پایگاههای امدارسانی خود را در سطح استان فعال کرد.
وی افزود: در ابتدا برای امداد رسانی به 100 هزار نفر برنامه ریزی کرده بودیم و در ادامه این ظرفیت را افزایش داده و برای 400 هزار نفر برنامه ریزی کردیم.
وی افزود: بر همین اساس بیش از 26 هزار چادر در بین سیل زدگان استان خوزستان توزیع کردیم و دهها کمپ و اردوگاه در محلهای دائمی این جمعیت و نیز سالنهای ورزشی و مدارس استان خوزستان بر پا کردیم.
وی مهمترین مشکل در امداد رسانی را کمبود دستشویی در محل اردوگاهها عنوان کرد و افزود با ارسال دستشوئی های سیار از استانهای دیگر تا حدودی این مشکل سیل زدگان استان هم برطرف شد.
بارشهای سنگین باران در خوزستان و استانهای بالا دست از نهم فروردین این استان را با سیل مواجه کرد به طوریکه بیش از 273 روستای این استان با آبگرفتگی مواجه شده و 400 هزار نفر در معرض سیلاب قرار گرفتند.
6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر سيل 98 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع آب‌گرفتگی در ۴ استان، از امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در این استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به آغاز بارش‌ها از روز پنجشنبه گفت: بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ۴ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.

به گفته محمودی، در استان خوزستان با آبگرفتگی در شعب دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این شعب توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است.

در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در شعب دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده و امدادرسانی در شعب دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

همچنین استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی از طریق شعبه هلال‌احمر در شاهین شهر و شعب سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از شهروندان خواست از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، از صبح پنجشنبه بارش باران در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز نیز آغاز شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • کمک رسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۸ شهر استان کرمانشاه
  • امداد رسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی