Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت آنکارا در حال تلاش برای قانع‌کردن آمریکا جهت اخذ مجوز واردات نفت از ایران است.

آکسوی طی نشست خبری در مقر وزارت خارجه ترکیه گفت: «شرکت نفتی توپراش در حال پیگیری دقیق این مسئله است. تاسیسات پالایشگاه‌های این شرکت، با نفت (خام) ایران سازگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تلاش می‌کنیم که آمریکا را قانع کنیم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی همچنین تاکید کرد که تصمیم آمریکا برای عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، به همکاری‌های منطقه‌ای و روابط تجاری ترکیه صدمه جدی وارد می‌کند.

پیش از این، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه این کشور گفته بود ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، آنها را بچه‌گانه توصیف کرده بود.

روزنامه «دیلی صاباح» نیز در یادداشتی با اشاره به رویکرد «لجوجانه» آمریکا در تقابل با ایران و عدم تمدید معافیت‌های نفتی نوشته بود آنکارا که تلاش می‌کند تا از طریق دیپلماتیک، اثرات تحریم‌ها بر منطقه را کاهش دهد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با بیان اینکه کاخ سفید دیگر قصد ندارد معافیت‌های تحریمی کشورهای واردکننده نفت ایران را تمدید کند، گفت عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار است خلأ ناشی از حذف نفت ایران از بازار را پر کنند و واردکنندگان نفت ایران می‌توانند نفت خود را از این دو کشور تأمین کنند.

ترامپ در روز ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل برجام، کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

وی سپس در تاریخ ۱۵ مرداد سال گذشته با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از ۱۴ آبان‌ماه همان سال از سر گرفته شده‌اند. دولت ترامپ، چند ماه بعد برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد.

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

فارس

انتهی پیام/

171 / 156 نفت ایران ترکیه تحریم آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نفت ایران ترکیه تحریم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه