Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:17:35 GMT

تولد نوزاد ۵.۱ کیلوگرمی در اردکان +عکس

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۵۸۷۸

تولد نوزاد ۵.۱ کیلوگرمی در اردکان +عکس

خبرگزاری مهر: محمود نوری شادکام اظهار داشت: مادر این نوزاد در طول دوران بارداری خود تنها یک بار به پزشک مراجعه کرده به همین دلیل به طور دقیق نمی‌توان راجع به علت وزن بالای نوزاد نظر داد.

وی عنوان کرد: افزایش وزن بیش از حد مادر، دیابت بارداری و عوامل ژنتیکی می‌تواند از عوامل اضافه وزن نوزاد باشد.

نوری شادکام بیان کرد: حال عمومی نوزاد و مادر وی خوب است و پس از بررسی‌های نهایی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های سلامت، جلوگیری از مرگ و میر نوزادان است، خاطرنشان کرد: یزد در این زمینه از استان‌های برتر کشور است و در هر هزار تولد، ۸.۹ مرگ نوزادان رخ می‌دهد که این میزان به مراتب در سطح کشور بالاتر است و این نشان از مراقبت‌های پزشکی در دوران بارداری و بعد از زایمان است.

وی افزود: استان یزد رکوددار تولد سنگین وزن‌ترین و سبک وزن‌ترین نوزادان طی سال گذشته در کشور است به نحوی که سال گذشته در یزد تولد نوزاد ۵ کیلو و ۸۰۰ گرمی به عنوان سنگین‌ترین نوزاد کشور و نوزاد ۳۵۰ گرمی به عنوان سبک وزن‌ترین نوزاد را شاهد بوده‌ایم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردکان فرمانداری ویژه شد

ایسنا/یزد هیئت وزیران با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه عصر روز یکشنبه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

بر این اساس هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد شماره ۱۲۴۹۲۴ مورخ ۱۴۰۲/۶/۱۸ وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که وزارت کشور موظف است در شهرستان اردکان استان یزد، فرمانداری ویژه دایر کند.

شهرستان اردکان یکی از شهرستانهای استان یزد در مرکز ایران است؛ شهر اردکان مرکز این شهرستان است؛ جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۸۵ برابر با ۷۳٫۲۹۲ نفر بوده است؛ شهرستان اردکان ۳۲% پهنه استان یزد (بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع) را در خود جای داده و وسیعترین شهرستان در استان یزد است.

شهر اردکان در طول جغرافیایی ۵۳ درجه و ۴۸ دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۲۰ دقیقه شمالی واقع شده است؛ اردکان بر سر راه تهران به کرمان و بندرعباس واقع شده که این راه از مرکز شهر (جاده سنتو یا دکتربهشتی) می‌گذرد و در قلب کویر مرکزی ایران جای دارد؛ موقعیت قرارگیری شهر در دشت یزد - اردکان می باشد.

در قسمت غربی شهر آبادی های دهستان عقدا، در قسمت جنوبی دهستان بفروئیه میبد و در قسمت شرقی دهستان زرین قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد