Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل استارت آپ کوئرا گفت: هدف ما تشکیل جامعه‌ای از برنامه نویسان است که بتوانند آموزش ببینند و مهارتشان افزایش پیدا کند.

محمد باقر تبریزی هم بنیان گذار و مدیر عامل استارت آپ کوئرا در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو در خصوص زمینه فعالیت این استارت آپ؛ اظهار کرد: این شرکت در حوزه مهارت سنجی، برنامه نویسی و مسابقات آموزش برنامه نویسی فعالیت می‌کند؛ هدف ما تشکیل جامعه‌ای از برنامه نویسان است که بتوانند آموزش ببینند و مهارتشان افزایش پیدا کند؛ از طرفی شرکت‌های حوزه‌ی IT می‌توانند نیرو‌های برنامه نویسی مورد نظرشان را از این استارت آپ جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از تابستان ۹۴ شروع به فعالیت کرده اند، ادامه داد: از شروع کار تا به حال، بازخورد‌های خیلی خوبی داشته ایم و امروز تقریبا در حدود ۶۰ هزار برنامه نویس در استارت آپ کوئرا داریم. حدود ۵۰۰ شرکت بزرگ مانند دیجی کالا و کافه بازار در این استارت آپ ثبت نام کرده اند.

تبریزی اظهار کرد: برنامه‌های مطالعاتی فراوانی برگزار کرده ایم و مسابقاتمان برند شده است و در حال حاضر برگزار کننده‌ی مسابقات برنامه نویسی کدکاپ هستیم؛ مسابقات دیگری هم با همکاری سایر شرکت‌ها برگزار می‌کنیم.

مدیر عامل استارت آپ کوئرا تصریح کرد: هدف ما کمک به شرکت‌های حوزه IT برای جذب متخصص و نیرو‌های مورد نیازشان و هم چنین کمک به افراد علاقمند به برنامه نویسی و افزایش مهارتشان است. هدف ما بلند مدت بوده و در حدود ۵۰ درصد از اهدافمان اجرایی شده است، طبق چشم اندازی که تعیین کرده ایم تقریبا ۳ یا ۴ سال دیگر ۱۰۰ درصد این هدف محقق می‌شود.

وی ادامه داد: شروع فعالیت ما با ارائه سرویس به مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شد. یک سرویس کمک آموزشی داریم که برای شروع به دانشگاه شریف و چند دانشگاه برتر ایران فرستادیم و به واسطه‌ی استفاده این دانشگاه‌ها کاربران دانشگاهی وارد کوئرا شدند؛ سپس به تدریج برنامه هایمان را اجرایی کردیم. الان تعداد زیادی از دانشگاه‌های برتر ایران از این سرویس در حوزه برنامه نویسی استفاده می‌کنند، این باعث شد که دانشجویان برنامه نویس کشور در کوئرا حضور داشته باشند.

تبریزی با اشاره به اینکه شروع کار کوئرا در شتاب دهنده شریف بود و هم اکنون در مرکز رشد این دانشگاه مستقر است، افزود: در آغاز کار کمک بلاعوضی از شتاب دهنده دانشگاه شریف داشتیم و سرمایه گذار ما در حال حاضر شرکتی خصوصی است.

هم بنیان گذار استارت آپ کوئرا تصریح کرد: آموزش برنامه نویسی ما آنلاین و تعاملی است؛ به این صورت که از طریق یک متن آموزشی کوتاه فرد دسته کد می‌شود، برنامه نویسی می‌کند، سپس کد خود را ارسال کرده و از سیستم به صورت خودکار بازخورد گرفته و همینطور کار خود را ادامه می‌دهد.

وی عنوان کرد: در این استارت آپ به صورت مستقیم تقریبا برای ۱۷ نفر اشتغال زایی شده است و به صورت غیر مستقیم بالغ بر ۱۰۰ نفر با ما همکاری داشته اند. از طریق سیستم کاریابی کوئرا افراد زیادی توانسته اند شرکت‌های مختلفی را بیابند.

تبریزی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون دو دوره آموزشی برگزار کرده ایم. دوره اول، مهارت‌های پایه برنامه نویسی بود و حدود ۱۵۰۰ نفر خریداری و شرکت کردند؛ در دوره جدید هم، حدود ۱۵۰۰ نفر ثبت نام کرده اند، لازم به ذکر است که کلاس‌ها از دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری آموزش برنامه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد

خب نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ امروز باز در خبرها میخواندم که چند دانشگاه دیگر اضافه شدند؛ در استرالیا، در کشورهای مختلف اروپایی. یعنی ملّتها نسبت به مسئله‌ی غزّه حسّاسند؛ این مسئله، مسئله‌ی اوّل دنیا است. رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، نماهنگ «شریکِ جرم» را منتشر میکند. منبع: KHAMENEI.IR

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902637

دیگر خبرها

  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • ببینید | نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد