Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شعیب بهمن»، کارشناس مسائل روسیه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص سفر رهبره کره‌شمالی به روسیه گفت: روابط گرم بین کره‌شمالی و روسیه از گذشته برقرار بوده است. این روابط هیچ‌گاه سرد نبوده که بخواهد احیا و یا از سر گرفته شود. همواره روابط نسبتا خوبی بین کره‌شمالی و روسیه بوده است. بین دو طرفین همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود داشته و روس‌ها کمک‌های نظامی و فنی متعددی در سال‌های گذشته به کره‌شمالی، کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: باتوجه به روند مذاکرات بین کره‌شمالی و روسیه که به نظر می‌رسد با شکست مواجهه خواهد شد و موفقیتی در پی نخواهد داشت و به احتمالی زیاد فشارهای آمریکا به ویژه در تحریم‌های اقتصادی علیه کره‌شمالی افزایش خواهد یافت، نکته حائز اهمیت این است که رهبر کره‌شمالی تعاملات خود را با کشورهایی مثل روسیه بیش از گذشته توسعه خواهد داد. 

شعیب بهمن درباره مذاکرت آمریکا و کره‌شمالی گفت: ممکن است مذاکرات بین آمریکا و کره‌شمالی ادامه یابد اما آمریکا خواسته‌های حداکثری از کره‌شمالی دارد و در قبالش حاضر نیست بهایی بپردازد و امتیازی به کره‌شمالی بدهد. این‌ مسئله بن بستی را ایجاد کرده زیرا آمریکا در وهله اول خواهان این است که کره‌شمالی خود را خلع سلاح‌کند. به نظر می‌رسد زیاده‌خواهی آمریکا مذاکرات را با موفقیت مواجه نکند. رهبر کره‌شمالی هم تمایل دارد روابط خود را با کشورهایی که به طور سنتی با آنها همکاری داشته را گسترش دهد و روسیه هم یکی از آن کشورهاست.

این کارشناس مسائل روسیه گفت: آمریکا در سال‌های اخیر تمرکز خود را از منطقه غرب آسیا به شرق منتهی کرده است و این به این معناست که آمریکا با چالش‌های بیشتری همچون اختلافات شبه جزیره‌ای و چین مواجه است. روس‌ها هم در این بین تلاش می‌کنند جایگاه خود را حفظ کنند. مسئله کره‌شمالی یکی از مسائلی است که آمریکایی‌ها در شرق آسیا خود را با آن‌ مواجه می‌بینند و می‌خواهند به نفع خود از آن استفاده و حضور نظامی خود را در منطقه تقویت کنند.

او ادامه داد: روسیه و چین که دو بازیگر قدرتمند در این حوزه به نظر می‌آیند و منافع خود را در پی می‌گیرند برابر تحرکات آمریکا ساکت نخواهند ماند و دست به اقدام متقابل خواهند زد.

بهمن در خصوص اهمیت سفر کیم جونگ اون به روسیه بیان کرد: حضور اون در روسیه از این حیث اهمیت دارد که رهبر کره‌شمالی می‌خواهد این پیام را به آمریکا دهد که این کشور یک کشور منزوی و تنها در سطح بین‌الملل نیست و گزینه‌های متعدد دارد. روس‌ها هم‌ تمایل دارند این پیام را به آمریکا دهند که آنها هم از بازیگران موثر در شرق آسیا به ویژه در پرونده کره‌شمالی هستند.

خبرنگار: رستمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تحریم های اقتصادی چین روسیه کره شمالی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟