Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:50:17 GMT

200 طرح عمراني در منطقه آزاد چابهار در حال اجراست

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۶۵۵۱

200 طرح عمراني در منطقه آزاد چابهار در حال اجراست

خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد چابهار گفت: 200 طرح عمراني و خدماتي در سطح اين منطقه با پيشرفت مناسب در حال اجراست که حدود 40 طرح در سالجاري افتتاح مي شود.

غلامرضا پناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تشريح ظرفيت هاي تجاري، اقتصادي و ترانزيتي منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در زمينه هاي مختلف نظير حمل و نقل، کارخانه هاي توليدي برنج و چاي ظرفيت هاي خوبي در منطقه داريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ظرفيت چابهار را بيشتر در حوزه گردشگري بيان کرد و افزود: يک مجموعه 200 هکتاري براي توسعه گردشگري در نظر گرفته شده که اميدواريم با استقبال سرمايه گذاران بخشي از زيرساخت هاي جذب توريسم در اين شهرستان مرتفع شود.
عضو هيات مديره منطقه آزاد چابهار گفت: ساخت هتل، مجموعه هاي تفريحي، ورزشي و گردشگري و تکميل آنها مي تواند به توسعه اقتصادي منطقه کمک کند.
وي ادامه داد: بعد از گذشت حدود 25 سال از تاسيس منطقه آزاد چابهار، الحاق بنادر شهيد کلانتري، شهيدبهشتي و توسعه محدوده منطقه آزاد را شاهد هستيم که اين مي تواند بخشي از مشکلات را مرتفع کند.
پناه گفت: حدود چهار هزار شرکت سرمايه گذار در منطقه آزاد چابهار ثبت شده است.
وي تصريح کرد: از مهمترين مزيت هاي اختصاصي منطقه آزاد چابهار مي توان به موقعيت جغرافيايي راهبردي در کنار آبراه هاي بين المللي و نزديک به خطوط بين المللي کشتيراني، نزديک ترين بندر به بازارهاي آسياي ميانه و افغانستان، نقطه اتصال کريدور شرق ايران به آبهاي آزاد، دسترسي آسان به سوخت هاي فسيلي و مصالح ساختماني، دسترسي آسان به مواد معدني گوناگون در شرق ايران، ارتباط چند وجهي حمل و نقل از طريق هوا، زمين و دريا، تسهيلات فروش و اجاره بلند مدت براي سرمايه گذاران خارجي، نزديکي به کشورهاي پرجمعيت در حال رشد در جنوب آسيا(هند و پاکستان) و نزديکي به بزرگترين منابع انرژي جهان در خليج فارس نام برد.
معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد چابهار تسهيلات و مزاياي قانوني براي سرمايه گذاران در منطقه آزاد را امکان تملک 100 درصد سهام شرکت هاي اتباع خارجي، ضمانت سرمايه گذاري ها مطابق با قانون تشويق و حمايت سرمايه گذاري خارجي در ايران، معافيت مالياتي 100 درصدي بر درآمد و دارايي به مدت 20 سال و قابل تمديد، امکان سرمايه گذاري نامحدود براي اتباع ايراني و خارجي به هر ميزان عنوان کرد.
وي امکان صدور محصولات توليد شده حاصل از مواد اوليه خارجي به ميزان درصد مجاز تعيين شده از سوي کميسيون ارزش افزوده، آزاد بودن صادرات محصولات توليدي در منطقه از مقررات عمومي صادرات و واردات، امکان انتقال 100 درصد سرمايه و سود حاصل از فعاليت اشخاص ثبت شده خارجي به خارج از کشور، معافيت ورود ماشين آلات و مواد اوليه مصرفي واحدهاي توليدي از عوارض ورودي گمرکي را از ديگر مزيت هاي منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.
به گزارش ايرنا منطقه آزاد تجاري - صنعتي چابهار در زميني به مساحت 14 هزار هکتار و 9 پيکره در ارديبهشت سال 1370 با مصوبه هيات وزيران رسميت يافت و در 22 بهمن ماه سال 1371 همزمان با کيش و قشم و در زمان رياست جمهوري مرحوم آيت الله علي اکبر هاشمي رفسنجاني رسما افتتاح شد.
3043**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه شعار امسال ما «بهشت سرمایه‌گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» است، از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد تا در استان فارس سرمایه‌گذاری کنند.

حسن شیخ‌نیا امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه برپایی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور در غرفه استانداری فارس با یادآوری اینکه ششمین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های صادراتی با شعار توجه به زنجیره‌های ارزش آغاز به کار کرده است، گفت: استان فارس با ظرفیت‌های کم نظیر خود در این رویداد ملی حاضر شده و شعار توسعه زنجیره ارزش در فناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان فارس با ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷ شهرستان به عنوان چهارمین استان پهناور کشور شناخته می شود، افزود: این استان در زمینه تولیدات باغی رتبه نخست و در زمینه تولیدات زراعی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تصریح اینکه فارس در تولید محصولات پروتئینی نیز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد، گفت: در حوزه معدن نیز این استان جایگاه اول به لحاظ سنگ‌های تزیینی، سیمان و خاک نسوز کشور را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که در حوزه صنعت و صنایع مادر و اساسی نیز از جمله استان‌هایی هستیم که در زمینه سازه‌های فولادی در رده‌های برتر کشور قرار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه توریسم سلامت، گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و... می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

شیخ‌نیا مجموعه این ظرفیت‌ها را زمینه‌ساز کسب عنوان «بهشت سرمایه‌گذاری برای استان فارس» عنوان کرد و گفت: شعار امسال «بهشت سرمایه‌گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» است و از همین‌جا از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های استان فارس، در این بهشت، سرمایه‌گذاری کنند.

وی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در توسعه بیش از پیش استان موثر دانست و گفت: این کار در تقوبت تولید تجاری نیز موثر خواهد بود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، تولیدات استان فارس در کشورهای حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی بازار مصرف مناسبی دارد.

وی، وضعیت بسیار خوب استان فارس در حوزه تولید گیاهان دارویی و لبنیات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تأمین زیر ساخت‌های صنعتی، معدنی، تجاری و مباحث گمرکی از عمده نیازهایی است که فعالان اقتصادی باید در این زمینه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

شیخ‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی استان فارس برای جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها بر مبنای شعار سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در بحث صادرات وضعیت بسیار خوبی داشتیم، در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی نیز تمام بسترهای لازم و زیرساخت‌ها فراهم شده است، کمااینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای نخستین بار در کشور در استان فارس راه‌اندازی شد تا بتواند نیازهای فعالان اقتصادی در خارج از کشور را پاسخگو باشد.

وی با تاکید براینکه آمادگی لازم برای تامین نیازهای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۲۰ محصول جدید در حوزه فرایندها و تولیدات رونمایی می‌شود که بخشی از این محصولات نیاز فعالان اقتصادی در داخل کشور را پوشش می‌دهد و بخشی نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی کاربرد دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان سخنان خود مجموعه اقدامات انجام شده را در راستای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه اصلاح فرایندها و معرفی ظرفیت‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢