Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انتشارات دانشگاه خوارزمی گفت: افت تیراژ باعث شده که چاپ کتاب در این انتشارات حداکثر به ۲۰۰ نسخه برسد. مجید فشاری رئیس انتشارات دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص کتاب‌های منتشرشده در این دانشگاه گفت: انتشارات خوارزمی در سال ۹۷، حدود ۱۴ عنوان چاپ کتاب داشته که عمده آن‌ها تألیف اساتید دانشگاه خوارزمی بوده‌اند و تاکنون به ۱۰ تألیف رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فشاری با بیان اینکه انتشارات دانشگاه خوارزمی به چاپ تألیفات اعضای هیئت علمی این دانشگاه می‌پردازد، بیان کرد: کتاب‌های چاپ‌شده در سه گروه علوم انسانی، علوم مهندسی و علوم پایه دسته‌بندی می‌شوند که در سال ۹۷ پنج عنوان مربوط به رشته‌های علوم پایه و مهندسی و پنج عنوان مربوط به مجموعه علوم انسانی است.

رئیس انتشارات دانشگاه خوارزمی تعداد عنوان‌های چاپ‌شده در سال ۹۸ را تا به امروز یک عنوان دانست و تأکید کرد: هدف ما در سال ۹۸ افزایش تعداد عنوان‌ها و رساندن ۱۴ عنوان به ۱۸ عنوان کتاب است.

وی در خصوص قرارداد دانشگاه خوارزمی با موسسه اندیشه فرزانگان خلاق اظهار داشت: با توجه به نرم افزاری که در موسسه اندیشه فرزانگان خلاق با نام «تک تاپ» برای فروش الکترونیکی کتاب طراحی شد، دانشگاه خوارزمی تصمیم گرفت برای در اختیار قرار دادن فایل پی‌دی‌اف کتاب‌های این دانشگاه به همراه طرح جلد آن‌ها برای فروش الکترونیکی در این اپلیکیشن قراردادی را با این موسسه منعقد کند، علاوه بر فروش کتاب‌ها در اپلیکیشن تک تاپ سایت خوارزمی نیز فروش الکترونیکی کتاب را راه‌اندازی کرده است.

رئیس انتشارات دانشگاه خوارزمی درباره کاهش تیراژ انتشارات دانشگاه خوارزمی بیان کرد: علاوه برافزایش هزینه کاغذ و مواد مصرفی برای چاپ کتاب، شرایط جامعه و کاهش قدرت خرید مردم و به دنبال آن تغییر سلیقه مخاطبان و حرکت آن‌ها به‌سوی کتاب‌های الکترونیکی، موجب کاهش تیراژ انتشارات دانشگاه‌ها شد. ما با توجه به تقاضای بازار تعداد تیراژ‌های خود را کاهش داده‌ایم که در حال حاضر حداکثر به ۲۰۰ نسخه چاپی رسیده است.

فشاری با اشاره به اینکه سهمیه‌ای از سوی هیچ ارگانی به دانشگاه خوارزمی برای دریافت مواد مصرفی کتاب داده نشده است، افزود: اوضاع بازار برای خرید کاغذ خوب نیست به‌طوری‌که خرید هربسته کاغذ در سال‌های گذشته ۱۴۰ هزار تومان بوده و در حال حاضر به بیش از ۴۰۰ هزار تومان رسیده است، اگر سهمیه‌ای به دانشگاه برای خرید کاغذ داده شود بسیار مفید خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: حمایت ویژه‌ای از سوی دولت نیاز است، زیرا ما خواه ناخواه با فروش الکترونیکی کتاب درگیر شده‌ایم و در این راستا باید مشکلات خود را حل کنیم. مشکل عمده مربوط به توزیع کتاب است به‌طوری‌که انتشارات دولتی نمی‌تواند توزیع خوبی در استان‌ها و شهرستان‌ها داشته باشند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشر دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایشنامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«رازی بین من و تو» نوشته محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاریست که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایشنامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6089724 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب