Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@04:32:31 GMT

◄ بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی اردبیل با جلب مشارکت

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۶۹۱۳

◄ بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی اردبیل با جلب مشارکت

تین‌نیوز | 

 در سایه مشارکت کاربران و فعالان زنجیره حمل و نقل، خدمات ناوگان عمومی استان اردبیل با بهبود کمی و کیفی در سال های اخیر مواجه شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، 6372 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در سطح استان اردبیل بستر فعالیت حمل و نقل باری و مسافری است و در وضعیت فعلی 59  شرکت حمل و نقل مسافری و 87 شرکت حمل و نقل باری توانسته پاسخگوی نیازهای حمل و نقل عمومی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتغال به کار 11  هزار و 446 راننده باری و 2662 راننده مسافری موجب شده زنجیره عظیمی از حمل و نقل در سطح استان شکل گرفته و اردبیل به یکی از استان های ترانزینی کشور تبدیل شود.

در این میان مشکلاتی از جمله نبود آزاد راه و کمبود بزرگراه در سطح استان، وضعیت نامناسب برخی محورهای فرعی و روستایی و ضرورت احداث راه های جدید، محرومیت های تاریخی اردبیل در بخش اعتبارات و از سویی ضدفرهنگ های ترافیکی در محورها موجب شده تا همچنان ایمن سازی حمل و نقل از سوی متولیان با جدیت دنبال شود. تا جایی که نهاد متولی نگه داری راه برنامه های چند وجهی را برای ارتقا ایمنی محورها از سال های اخیر به کار گرفته و اردبیل به واسطه مراقبت های ویژه از سال 94 جزو استان های برتر در کاهش تصادفات جاده ای شناخته می شود.

در روز ملی ایمنی حمل و نقل بر آن شدیم تا فرصتی جهت انعکاس نظرات کاربران این حوزه فراهم شود.

شناسایی و مدیریت عوامل اصلی سوانح جاده ای

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص برنامه های این مجموعه جهت ایمن سازی ترددها گفت: در ایمن سازی ترددها دستگاه های اجرایی مختلفی سهیم هستند که مسئولیت نگه داری راه بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

علی رحمتی با بیان اینکه بخشی از ضرورت ایمن سازی محورها، بهبود وضعیت جاده ها است، افزود: با توجه به اینکه راهداری مسئولیتی در احداث راه ندارد، در بخش نگه داری راه ها تا حد توان برنامه های مستمری انجام می شود.

وی با اشاره به خدمات راهداران در امر نگه داری راه ها اظهار کرد: از جمله برف روبی، نمک پاشی، خط کشی، نصب علائم، نصب بنر، پاکسازی محورها، لایروبی، تسطیح دهانه پل ها و آسفالت ریزی و ترمیم آسفالت جاده ها با جدیت و به عنوان برنامه مستمر سالانه اجرا می شود.

وی افزود: شرایط اقلیمی استان اردبیل موجب شده تا در طول سال و در تمامی فصول راهداران در محورها حضور داشته و نسبت به ایمن سازی محورها اقدام کنند.

 

در عین حال معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان معتقد است عوامل اصلی تصادفات جاده ای بر مبنای سه عامل اصلی انسانی، جاده و وسیله نقلیه است که این مجموعه در هر سه حوزه برنامه هایی را به اجرا در می آورد.

کاهش تخلفات در سایه آموزش نیروی انسانی

رضا شیرین زاده با تاکید به اینکه در زمینه عوامل انسانی آموزش آحاد عمومی جامعه از طریق تبلیغات رسانه ای، بیلبوردها و آموزش حضوری در مساجد و مدارس دنبال می شود، تصریح کرد: از جمله آموزش کشاورزان و رانندگان وسایل نقلیه کشاورزی، آموزش موتورسیکلت ها و دوچرخه سواران اجرا می شود.

وی به برگزاری 59 همایش آموزشی در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: در دوره های آموزشی از ظرفیت نخبگان و متخصصان در حوزه های مختلف از جمله اورژانس، پلیس و امداد و نجات استفاده شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین به توزیع 1375 کلاه ایمنی، شبرنگ های مخصوص موتورسیکلت و ادوات کشاورزی، چراغ قوه و جلیقه شبرنگ دار و 569 کپسول آتش نشانی اشاره کرد.

همچنین رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آموزش مربیان و دانش آموزان 30 مدرسه حاشیه راه در سال گذشته را یادآور شد و گفت: امسال نیز برنامه های آموزشی در 30 مدرسه دیگر اجرا می شود.

علی سلطانی همچنین به آموزش رانندگان ادوات کشاورزی در 54 روستا اشاره کرد و گفت: امسال نیز آموزش ها در 40 روستای دیگر تداوم خواهد داشت و همچنین لوازم ایمنی بین رانندگان توزیع می شود؛ لازم به ذکر است، برگزاری برنامه های آموزشی منوط به تامین اعتبار است.

مجموع آموزش های نیروی انسانی موجب شده تا مطابق اذعان شرکت های حمل و نقل مسافری و باری سطح تخلفات و شکایات کاهش یابد.

عضو هیئت مدیریه انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان اردبیل در این خصوص گفت: میزان اعتراضات از حمل و نقل مسافر در سال گذشته به نسبت سال های قبل بیش از 90 درصد کاهش یافته است.

رئوف نامدار با تاکید به اینکه نظارت و آموزش های مستمر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عامل این موفقیت است، تصریح کرد: در وضعیت فعلی شکایت ها به نیم درصد رسیده و شاهد بهبود کیفی خدمت رسانی به مردم هستیم.

وی همچنین به رسیدگی شکایت ها در کمترین زمان اشاره و اظهار کرد: در صورتی که مسافر بلیط خریداری کرده باشد مسئولیت رسیدگی بر عهده شرکت های مسافربری است اما سوارشدن به اتوبوس بدون تهیه بلیط همچنان مشاهده می شود که مسئولیت رسیدگی به تخلفات را از شرکت مسافربری سلب می کند.

مدیر عامل شرکت مسافربری 14 پارسیان تاکید کرد: به منظور به صفر رساندن تخلفات در بخش حمل و نقل مسافر لازم است که موضوع تهیه بلیط از طریق رسانه ها فرهنگ سازی شود و صرفا به دلیل سوارشدن به اتوبوس با قیمت پایین تر مسافر فرصت ارزیابی و رسیدگی به مشکلات احتمالی بعدی را سلب نکند.

تست فنی ناوگان حمل و نقل قبل از حرکت

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نسبت به ایمنی ناوگان حمل و نقل نیز بی توجه نبوده و به اذعان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ناوگان حمل و نقل عمومی اردبیل کمترین تخلفات و تلفات را دارد.

در عین حال معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به فعالیت 4 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سطح استان اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این مدیران فنی مستقر در شرکت های حمل و نقل موظف به بررسی ایمنی خودروها قبل از حرکت وسیله نقلیه هستند و پس از حصول اطمینان از ایمنی، مجوز تردد صادر می شود.

مطابق اظهارات شیرین زاده بیشترین حساسیت در بررسی ایمنی اتوبوس ها است تا تردد حمل و نقل مسافری با کمترین مشکل انجام شود.

این اظهارات که از سوی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان مورد تائید است، توانسته تا سطح قابل توجهی از بروز حوادث احتمالی بکاهد.

نامدار تاکید کرد: قبل از سفر، تمامی خودروها توسط کارشناسان فنی مستقر در شرکت ها به لحاظ فنی بررسی می شود و علاوه بر این بر اساس عمر مفید خودرو، برگه معاینه فنی صادر می شود.

وی همچنین به بررسی مستمر دفترچه راننده اشاره و تاکید کرد: مطابق مقررات هر راننده باید 8 ساعت رانندگی و در ادامه 16 ساعت استراحت کند و بی توجهی به این موضوع می تواند منجر به بروز حادثه شود.

همچنین رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالای استان اردبیل در این خصوص گفت: ایمنی حمل و نقل در شرکت ها در دو بخش مورد بررسی قرار می گیرد که شامل بررسی کارت های هوشمند و تنظیم چک لیست بازدید فنی ناوگان با حضور مستمر مدیران فنی است.

شهروز رسولی آذر با اذعان به اینکه از طریق کارت های هوشمند سلامت جسمی و روانی رانندگان بررسی می شود، ادامه داد: در صورتی که از حمل و نقل غیرمجاز بار خودداری شده و وضعیت اعلام بار تغییر یابد به مراتب کیفیت حمل و نقل باری با بهبود مواجه خواهد شد.

مجموع اقدامات زنجیره حمل و نقل استان خدمت رسانی به مردم است تا جایی که حوزه حمل و نقل اردبیل در گروه استان های برتر بوده و سالانه با کمترین مشکل نسبت به ارائه خدمت اقدام می کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راهداری اردبیل زنجیره حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای این طرح ها ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد فرساد افزود: پیشرفت فیزیکی طرح های ابنیه فنی و پل  ۶۰ درصد است. 

وی گفت: طرح های ایمن سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح استان از جمله مهم‌ترین طرح های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل‌ها (BMS) ثبت شده است.

فرساد گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی،تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیر‌های مختلف استان به خصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند