Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، سایت یورونیوز حواشی تاسف برانگیز بازی پرسپولیس و سپاهان را بصورتی پررنگ منعکس کرد.

 

این رسانه اروپایی که از زیبای های ایران اخباری منعکس نمی کند، گزارشی از بازی دیروز دو تیم پرسپولیس و سپاهان منتشر کرد که تنها به حواشی زشت بازی پرداخته بود.

 

این گزارش با تیتر"درگیری در بازی پرسپولیس-سپاهان؛ بیش از ۲۰۰ زخمی و یک کشته" به استقبال این حاشیه ها رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه گزارش یورونیوز به اتفاقی مشابه در بازی پیکان و تراکتورسازی در هفته گذشته پرداخته شد تا اینکه گفته می شود این رسانه ها به دنبال نشان دادن زشتی های ایران هستند، اغراقی نشده باشد.

 

رسانه های اروپایی از خشونت نهفته در ذات فوتبال آگاهند. بخشی از آن در زمین بازی به نمایش در می آید و برخی دیگر با حواشی تماشاگران رقم می خورد. با این حال:

 

1. همین رسانه ها به کشورمان فشار می آورند مسئولان راه حضور زنان در ورزشگاه ها را باز کنند.(فشار روانی-رسانه ای)

2. ذهنیت جامعه، مردان و زنان را برای حضور آنها تغییر می دهند و برای آنها ذائقه سازی می کنند.(ذائقه سازی منفی)

3. رفتن به استادیوم ها را برای جامعه زنان ما یک مساله مهم در زندگی می سازند(مساله سازی و فرهنگ سازی).

4. با این وجود تنها تعداد اندکی زن خواهان رفتن به ورزشگاه مختلط هستند.(مقاومت جامعه)

5. در راستی آزمایی این تعداد که فعالیت های فمنیستی دارند و از حمایت رسانه های غربی برخوردارند، یک نکته وجود دارد، چرا حاضر نیستند ورزشگاه ها را هنگامی که تیم های ملی بانوان بازی دارند، پر کنند؟

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: زن سپاهان پرسپولیس یورونیوز یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حجازی به اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، پس از پایان دیدار پرسپولیس و سپاهان بود که انتشار ویدیویی از توهین یک هوادار پا به سن گذاشته اصفهانی به زنان حاضر در استادیوم، در فضای مجازی حسابی سر و صدا به پا کرد. هر چند که یک روز بعد این هوادار با انتشار کلیپ جدیدی مجبور به عذرخواهی شد اما با شکایت پرسپولیس، اقدامات قضایی در این خصوص آغاز شد.

تمرین امروز استقلال نیز با حضور هواداران این تیم برگزار شد که بخش قابل توجهی از سکوها در اختیار هواداران زن قرار گرفت. موضوعی که سبب شد تا خبرنگاران نیز در حاشیه تمرین امروز آبی‌ها، نظر سرپرست جدید این تیم را جویا شوند.

آتیلا حجازی در واکنش به این موضوع گفت: وقتی آن صحنه را دیدم، جز اینکه تاسف خوردم، چیز دیگری نمی‌توانستم بگویم. کاش در فرهنگ ما این موضوع جا بیفتد که حقوق برابری بین هر دو قشر وجود دارد. ضمن تمام احترام بسیار زیادی که برای بانوان قائل هستیم، ما آقایان باید از جنبه اخلاقی حواسمان بیشتر باشد تا زمینه حضور زنان در فوتبال ما بتواند بیشتر فراهم شود. کما اینکه حضور هر دو قشر باعث پیشرفت فوتبال ایران خواهد شد.

دیگر خبرها

  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • (عکس) شعر معنادار علیرضا بیرانوند برای زنان
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی
  • بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان
  • باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه زنان بود
  • واکنش حجازی به اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • هوادار هتاک سپاهان به زنان پرسپولیسی دستگیر شد
  • (ویدئو) پرتاب سنگ به سمت زنان پرسپولیسی از سوی هواداران سپاهان؛ خونریزی هوادار زن پرسپولیس از ناحیه سر