Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي خراسان شمالي گفت: سالانه 400 هزار متر مکعب رسوب پشت سد بارزوي شيروان جمع مي شود.

وحيد واسطه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به چند نوبت رهاسازي آب اين سد در فروردين امسال، اظهار داشت: اين رسوبات آورد حوزه بالادست طي 18 سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: اين ميزان علاوه بر بارندگي هاي امسال به خاطر حوزه آبريز بالادست، فرسايش و پوشش گياهي فقيرتر است که اجراي طرح هاي آبخيزداري و آبخوانداري براي کاهش آن توصيه مي شود.
واسطه افزود: هم اکنون مخزن سد بارزو شيروان 35 ميليون متر مکعب آب دارد که 12.5 ميليون متر مکعب آن حجم ايمني پايدار سد است.
معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي خراسان شمالي گفت: ساخت سد بارزو با هدف تامين آب زراعي کشاورزان و باغداران پايين دست به ميزان 600 ليتر در ثانيه است تا بخشي از مشکل آب آنان برطرف شود.
وي گفت: انتظار مي رود کشاورزان منطقه براي حمايت از برنامه هاي آب منطقه اي و مديريت صحيح مصرف آب، نکات لازم را مدنظر داشته باشند تا با کمبود مواجه نشويم.
سد بارزو شيروان در سال 1381 با هدف مهار و کنترل سيلاب هاي فصلي و تامين قسمتي از آب صنعت، شرب شهري شيروان و کشاورزي اراضي پاياب آن به بهره برداري رسيد.
توان تنظيم اين سد سالانه 44 ميليون متر مکعب و گنجايش مخزن آن 92 ميليون متر مکعب است.
سد بارزو شيروان در 40 کيلومتري شمال اين شهر خراسان شمالي قرار گرفته است.
7186/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند