Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور در حاشیه نشستی که صبح امروز در ساختمان موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی با مجموعه امکاناتی که دارد اعم از سرمایه انسانی ارزشمند، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی موجود در این فضا و با پیشینه خوبی که دارد در کنار تاثیر چشمگیر که بر سلامت انسان و دام‌ها گذاشته است، یکی از موسسات کلیدی کشور در حوزه تحقیقات دارویی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در سفری که به دعوت استاندار محترم البرز صورت گرفت این توفیق دست داد تا بازدیدی از این مجموعه داشته باشیم و در جریان اقدامات، امکانات و پتانسیل‌های این موسسه قرار بگیریم؛ قطعا این مجموعه‌ها باید در کشور تقویت شوند چه از نظر نیروی انسانی که نیاز به تربیت نیرو و بها‌دادن به جوان‌تر‌ها در آن وجود دارد و چه از نظر امکانات که باید همواره به روز رسانی و تقویت شود تا بتوانند نقش بی بدیلی که در امنیت غذایی و سلامت کشور ایفا می‌کنند را کماکان با قدرت ادامه بدهند.   معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: از مجموعه گزارش‌های ارائه شده توسط مدیر موسسه و کارشناسان آن‌ها به طور کلی در جریان روند موسسه قرار گرفتیم و امیدوار هستیم تا در صورت امکان همکاری‌های لازم را با این مرکز داشته باشیم، چه به طور خاص در حوزه تامین نیروی انسانی و چه در سایر حوزه‌ها و کمک خواهیم کرد تا این موسسه همچنان بالنده و شکوفا در عرصه‌های علمی باقی بماند.

انصاری اظهار کرد: استخدام از طریق سازمان اداری استخدامی کشور بر مبنای عدالت استخدامی برای همه داوطلبان انجام می‌شود، نخبگان به دلیل توانمندی‌هایی که دارند فرصت بهتر و بیشتری برای پذیرش در آزمون‌ها استخدامی پیدا می‌کنند و می‌توانند برای اشتغال در رشته‌ها مختلف شغلی که در دولت تعیین شده است از طریق آزمون‌ها استخدامی اقدام کنند، محدودیت برای شرکت در آزمون وجود ندارد و همه می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی تاکید کرد: توجه داشته باشید که استخدام هیئت علمی دانشگاه‌ها روند جداگانه‌ای را طی می‌کند، مسئولیت جذب نیرو در هیئت‌های علمی دانشگاه بر عهده مجموعه‌ای به نام هیئت جذب نیرو‌های هیئت علمی در وزارت خانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت پزشکی انجام می‌شود که البته این روند هم مبنای آزمون و با توجه به نتیجه رقابت برابری که بین واجدین شرایط برگزار می‌شود صورت می‌پذرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور تصریح کرد: به طور کلی می‌توانیم بگویم چیزی حدود ۱۵ درصد از افراد شاغل در کشور در بخش عمومی فعالیت می‌کنند؛ بخش عمومی شامل دستگاه‌های دولتی و نیرو‌های مسلح، اگر حدود ۲۳ میلیون نیروی کار فعال در کشور را در نظر بگیریم چیزی حدود ۴ میلیون نفر از این جمع در بخش عمومی فعال هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم

موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم حدود بیست سال است به طور جدی در امور حقوقی و فرهنگی فعال است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، موسسه فرهنگی، حقوقی بزرگمهر حکیم حدود بیست سال است به طور جدی در امور حقوقی و فرهنگی فعال است.


این موسسه بر اساس آخرین تغییرات و مدارک ثبتی در سال ۱۳۹۲ به شماره‌ی ۳۲۶۰۱ ثبت رسمی شده است.


موسسه فرهنگی، حقوقی بزرگمهر حکیم در امور فرهنگی و به ویژه شاهنامه پژوهی تخصصی اقدامات بسیار گسترده‌ای داشته است. این موسسه از چاپ کتاب تا ساخت فیلم و برگزاری همایش‌های بزرگ فرهنگی و فعالیت رسانه‌ای و برگزاری دوره‌های شاهنامه پژوهی و... در سابقه‌ی خود دارد.


موسسه فرهنگی، حقوقی بزرگمهر در برخی استان‌ها از جمله البرز، تهران، اصفهان، مازندران و... دارای شعبه می‌باشد.


این موسسه مدت چند سال است که به طور مرتب در آخرین پنجشنبه‌ی هر ماه با حضور استاد دکتر محمد رسولی (شاهنامه شناس مشهور و مولف کتب شاهنامه پژوهی) نشست تخصصی راجع به شاهنامه برگزار می‌کند.


در این سلسله نشست‌ها موضوعات و مسایل بسیار جالب و مهمی راجع به شاهنامه کشف شده است.


برخی از این کشفیات علمی طی چهل برنامه‌ی مرتب از رادیو سراسری فرهنگ پخش شده است.


موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم با همکاری آسیانیوز سلسله برنامه‌های تلوزیونی با عنوان «نگاهی نو به شاهنامه» ساخت و پخش نمود. این برنامه‌های تلوزیونی به شدت مورد توجه مخاطبین از سراسر کشور و دنیا مواجه شد.

دکتر محمد رسولی، شاهنامه شناس، تاریخدان و ادیب برجسته‌ی کشور، مدیریت این بنیاد مهم فرهنگی را بر عهده دارد.


برگزاری نشست‌های شاهنامه شناسی که به روش علمی و دانشگاهی  نکات سیاسی، حقوقی، تاریخی، آب و هوا شناسی ایران در عهد کهن و سایر علوم مندرج در شاهنامه می‌پردازد، از جمله فعالیت‌های موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم است. بررسی نظریات جدید راجع به شاهنامه که توسط دکتر محمد رسولی ارایه شده است در نشست‌های تخصصی با حضور شاهنامه پژوهان برتر بررسی علمی میشود. از جمله نظریات نو و تازه‌ی دکتر رسولی «وجود مفاهیم حقوق عمومی و سیاسی در ایران عهد کهن» یعنی پیش از باستان است! این  نظریات در کتاب نگاهی نو به شاهنامه و کتاب «مبانی حقوق عمومی در ایران کهن» تشریح شده اند.

این موسسه همچنین به طور مرتب نشست‌های تخصصی راجع به شعر شعرای معاصر و از جمله بررسی تخصصی شعر مهدی اخوان ثالث می‌پردازد.

نشست بزرگداشت نادر نادرپور  از دیگر فعالیت‌های موسسه بزرگمهر حکیم است.

چاپ بیش از سی عنوان کتاب و بیش از صد مقاله و صد‌ها نوشتار علمی و پژوهشی  و ارایه سخنرانی‌های علمی متعدد تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های موسسه فرهنگی بررگمهر حکیم است.


موسسه همچنین شماره تلفن ۰۹۱۰۲۲۲۱۴۰۹ را که مجهز به انواع پیام رسان هاست، جهت پاسخ به پرسش‌های شاهنامه‌ای هم میهنان از سراسر جهان اختصاص داده است.


دکتر محمد رسولی  مدیررعامل موسسه می‌گوید: ما روزانه چندین تماس و پیام از داخل و خارج کشور داریم که راجع به موضوعات شاهنامه پرسش می‌شود. ما این پرسش‌ها را با ذکر منبع و دلیل پاسخ می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • فوق‌تخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور