Web Analytics Made Easy - Statcounter

مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک شاهد تظاهرات ساکنان علیه اقدامات این نیروهاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، ساکنان شهر البصیره در حومه شمالی دیرالزور با برگزاری تظاهرات خواهان طرد نیروهای سوریه دموکراتیک از این شهر شدند.

منابع می‌گویند که نیروهای سوریه دموکراتیک برای سرکوب تظاهرکنندگان به سمت آن‌ها تیراندازی کرده و تعدادی را بازداشت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع تعدادی از تظاهرکنندگان در جریان این اعتراضات کشته شده‌اند.

اوضاع در مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک به دلیل آشوب، ربودن و قتل و احتکار نفت دچار تنش شده است. همچنین به گفته منابع نیروهای کرد جوانان را به زور به خدمت می‌گیرند.

به گفته این منابع، تظاهرکنندگان مسیرهای اصلی البصیره را مسدود کردند. همچنین ساکنان دست به اعتصاب سراسری زدند.

به دنبال کشته شدن یک جوان و مضروب شدن سه تن دیگر از عشایر به دست نیروهای کرد، عشایر به مقرهای کردها یورش برده و آن را به اتش کشیدند. آن‌ها همچنین نیروهای کرد و سربازان آمریکایی را که هول‌زده و شوکه شده بودند بیرون کردند.

همچنین نیروهای سوریه دستوری را صادر کردند که براساس آن آوارگان موجود در شهر رقه بدون داشتن ضامنی از اهالی این شهر نمی‌توانند در آنجا بمانند و در صورت نداشتن ضامن ظرف 20 روز از شهر اخراج می‌شوند.

از سوی دیگر گزارشات از رسیدن سری جدید سلاح آمریکایی و کمک‌های لجستیکی ائتلاف بین المللی خبر دادند که شامل موشک‌های ضد زره و تانک و تجهیزات دیگر ساخت اسرائیل است.

منابع محلی می‌گویند که نیروهای کرد گاز و نفت سوریه را با سلاح آمریکایی اسرائیلی معامله می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان دیر الزور نیروهای سوریه دموکراتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زدوخورد معترضان اسرائیلی با عناصر پلیس در اراضی اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در گزارش منتشر شده از سوی نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است: معترضان و نیروهای پلیس در حیفا با یکدیگر درگیر شدند. این افراد خواهان دستیابی به توافق آتش بس با نیروهای فلسطینی هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس و معترضان در تل آویو رخ داده است.

پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از برخی مسئولان گزارش داده بود: پیشنهاد ارائه شده از سوی حماس در خصوص آتش بس تغییرات اندکی نسبت به پیشنهاد ارائه شده از سوی تل آویو و واشنگتن دارد.

این روزنامه ادامه داد: پاسخ حماس جدی بود و اینک توپ در زمین اسرائیل است. تل آویو باید تصمیم بگیرد وارد این توافقنامه خواهد شد یا خیر.

شب گذشته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که با طرح پیشنهادیِ آتش‌بسی که از سوی میانجی گران مصری و قطری ارائه شده موافقت کرده است.

کد خبر 6098942

دیگر خبرها

  • منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • مناظره آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها درباره بمب اتم ایرانی
  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • زدوخورد معترضان اسرائیلی با عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت