Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@13:40:52 GMT

تخلف دفاتر خدمات مسافرتی برای کنسلی پروازها

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۷۵۷۵

 طبق اعلام برخی مسافران پروازهای هوایی برخی دفاتر خدمات مسافرتی یا شرکت های هواپیمایی با وجود فروش بلیت‌ رفت و برگشت به مقصدی مشخص و حتی اعمال تخفیفات قابل توجه در زمان فروش، در آستانه زمان پرواز اعلام کنسلی می‌کنند و پس از ساعتی همان پرواز با قیمت بیشتر به مشتریان فروخته می شود. 

ترفندی که باعث متضرر شدن مسافرین و سودهای کلان برای شرکت های هواپیمایی به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا و برای پیگیری این موضوع با مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به گفت‌وگو پرداختیم.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص تخلف برخی دفاتر فروش و شرکت های هواپیمایی برای کنسلی بلیت‌های برگشت فروخته شده و فروش مجددا آن‌ها به قیمت بیشتر گفت: این دست از اتفاقات در صورت بروز توسط چارتر کننده ها، برخی آژانس‌های هواپیمایی و یا برخی سایت‌ها اتفاق افتاده و در مقابل شرکت‌های هواپیمایی طبق برنامه ریزی ماهانه یا فصلی پرواز‌ها خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: کنسلی یا تاخیر در شرکت‌های هواپیمایی استثنا‌هایی هستند که در زمینه نقص فنی ایجاد شده که این موضوع نیز به سرعت اطلاع رسانی می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: چارتر کننده‌ها بدون آنکه پروازی در اختیار داشته باشند اقدام به فروش بلیت می‌کنند و پس از فروش با شرکت‌های هواپیمایی برای در اختیار گرفتن صندلی یا پرواز چانه زنی می‌کنند که در برخی اوقات موفق به اخذ پرواز یا صندلی نمی‌شوند که در این صورت اعلام کنسلی می‌کنند.

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه برخورد با پیگیری این تخلفات بر عهده شرکت هواپیمایی است، عنوان کرد: در صورت مشاهده این اقدام از سوی سایت‌ها یا آژانس ها، این موارد را به سازمان هواپیمایی معرفی تا این سازمان پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه کنسلی از سوی شرکت‌های هواپیمایی را تایید نمی‌کنم، بیان کرد: برای شرکت‌های هواپیمایی این اقدام مقرون به صرفه نیست و به دنبال کسب درآمد از این روش نیستند به همین خاطر دلیلی برای این کار وجود ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسافران رفت و برگشت درآمد تخلف سازمان هواپیمایی کنسلی پروازها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان

 محمد بنی سعید مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: در سال۱۴۰۲، بیش از ۱۶ میلیون و ۳۸۱ هزار لیتر فرآورده به سه هزار ۴۴۰ فروند هواپیما در مراکز سوختگیری هواپیمایی منطقه آبادان سوخت‌رسانی شده است.

به گفته او این رقم بیانگر رشد ۲۱ درصدی تامین سوخت و افزایش ۳۵ درصدی تعداد فروند هواپیما‌های سوخت گیری شده نسبت سال ۱۴۰۱ است.

 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان دارای دو مرکز سوختگیری هواپیمایی در آبادان و ماهشهر است که مسئولیت سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی، در فرودگاه‌های جنوب غرب استان را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب