Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: 20 درصد کارآموزان و مهارت‌آموزان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، محمد پورقلی در اولین جلسه شورای مهارت استان اردبیل با تبریک هفته کار و کارگر از نیروی کار ماهر به عنوان سرمایه ارزشمند کشور یاد و اظهار کرد: ما با هدف توسعه اشتغال و ارتقای مهارت شاغلین براساس نیازسنجی‌های انجام شده برنامه‌های آموزشی و مهارتی خود را تدوین کرده و ارائه می‌کنیم که از سال گذشته براساس نیازسنجی‌های انجام شده با همکاری صنوف، اتحادیه‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش دوره‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای گروه‌های مختلف جامعه در نظر گرفته و عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌اندازی چهار کارگاه اتومکانیک، صنعت ساختمان، بتن و فناوری‌های جدید با همکاری دانشگاه آزاد و سما خبر داد و خاطرنشان کرد: با دانشگاه محقق اردبیلی نیز تفاهمنامه‌های همکاری انجام شده تا با صدور مجوزهای لازم شاهد راه‌اندازی دوره‌های مدیریت مهارت و هدایت‌های شغلی در دانشگاه محقق اردبیلی باشیم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: 20 درصد کارآموزان و مهارت‌آموزان ما را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که با معرفی دانشگاه‌های استان ما آموزش رایگان را به آنها ارائه می‌کنیم.

پورقلی به آموزش سربازان وظیفه در پادگان‌ها اشاره کرد و گفت: در مجموع برای یک هزار و 472 نفر سرباز وظیفه اعم از سپاه و نیروی انتظامی آموزش مهارتی ارائه شده است.

وی در مورد آموزش زندانیان نیز تصریح کرد: در این حوزه نیز در قالب 79 دوره آموزشی بیش از یک هزار و 428 نفر از آموزش‌های ارائه شده بهره‌مند شدند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در مورد اجرای طرح ایران مهارت با همکاری آموزش و پرورش افزود: با معرفی 562 دانش‌آموز در شاخه کار و دانش و همچنین معرفی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه ما ارائه 20 تا 60 ساعت برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی را انجام دادیم به طوری که 352 نفر دانش‌آموز در قالب این طرح و در چرخه مهارت قرار گرفتند.

پورقلی به آموزش‌های حوزه صنایع با مشارکت شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی فعال استان اشاره کرد و گفت: ما برای شرکت‌های صنعتی همچون حریرمبتکر، صنایع فرش خلخال و در حوزه صنعت ساختمان، قالیبافی و صنایع دستی دوره‌های آموزشی متنوعی را اعم از مدیریت بازرگانی، بازاریابی، جوشکاری، پلیمری و ... برگزار کردیم که بیش از 6 هزار نفر از شاغلان در این بخش از دوره‌های آموزشی و مهارت‌‌آموزی استفاده کردند.

وی از صدور گواهینامه مهارتی برای بیش از 8 هزار نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها خبر داد و اظهار کرد: در کنار پوشش بیمه تامین اجتماعی 7 هزار نفر از فراگیران قالیبافی و صنایع دستی بیش از 17 هزار نفر از فعالان حوزه صنعت ساختمان از یارانه‌های حمایتی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فارغ التحصيلان دانشگاهي مهارت آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر