Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ایران امسال در طرحی جالب در نمایشگاه کتاب ،کتاب هدیه می دهد که در زیر چند کتاب که در لیست هدیه ها قرار دارد معرفی می شود .

 از استالین تا یلتسین (چهل سالی که دنیا را تکان داد)"

نویسنده: فرد کلمن  ،مترجم: علی ایثاری کسمایی ،فرد کلمن، نویسنده کتاب به خاطر آمریکایی بودنش آزادی‌هایی در شوروی داشته که هیچ روزنامه‌نگار روسی یا خارجی دیگری هرگز از آن برخوردار نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن همسرش نیز کارمند سفارت فرانسه در مسکو بوده و پیداست که اطلاعات دست اول بسیاری را به او داده است. هر چند ما در تأیید سیاست‌های آمریکا نمی¬توانیم با ایشان هم عقیده باشیم، اما به دلیل برخورداری از اطلاعات دست اولی که دراختیار خواننده می‌گذارد، سعی بر این بوده با حفظ امانت متن کتاب به‌طور کامل ترجمه شود. شکی وجود ندارد که کمونیسم چالش بزرگ قرن بیستم بود. و اینکه هیچ عامل دیگری در طی قرن بیستم و پیش از آن در نظم تثبیت‌شده جهانی، عمیق‌تر و طولانی‌تر از کمونیسم بر زندگی مردم تأثیر نگذاشت.
کتاب حاضر با بررسی تاریخ شوروی، مقطع خاص ظهور استالین تا ظهور یلتسین را با حوادث درونی این مقطع پیش روی خونندگان قرار داده است.

"الفبای کار در رسانه‌ها:"نویسنده: ‌جف پریدمور ،مترجم: بی‌تا غفاری
همگام با پیشرفت‌های روزافزون فناوری، حرفه‌ی خبرنگاری نیز دست‌خوش تحولات شگرفی شده است. کتاب حاضر راهنمای عملی برای برداشتن نخستین گام در دنیای رسانه‌ها است و اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی خبرنگاری در قرن بیست‌ویکم دراختیار خواننده قرار می‌دهد.
روزنامه‌نگاران، عکاسان مطبوعاتی و خبرنگاران رسانه‌های دیداری و شنیداری می‌توانند از تجربیات ارزشمند نویسنده بهره بگیرند. همچنین راهنمایی‌های مفیدی برای افرادی که علاقه‌مند به همکاری با رسانه‌ها به‌صورت آزاد هستند ارائه شده است.
نظر به اینکه خبرنگاری از جمله مشاغل سخت به شمار می‌آید، بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و تجربیات کسانی که پیش از ما این راه را پیموده‌اند می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

"بیانیه رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت چهل سالگی انقلاب" ،گردآورنده: مؤسسه انتشاراتی روزنامه ایران

رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای مهم به مناسبت چهل سالگی انقلاب با جوانان ایران سخن گفتند؛
به جوانان عزیزم، در آغاز فصل جدید جمهوری اسلامی ...
به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی،
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه‌ای مهم و راهبردی با تشکر از حضور سرافرازانه و دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن، به تبیین ویژگی‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.

"تاریخ رسانه. از گیلگمش تا گوگل"،مؤلف: راجر پری. مترجم: بهروز تورانی
صنعت رسانه نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی ما دارد؛ بر سیاست، فرهنگ و تجارت تأثیر می‌گذارد. جامعه‌ی کنونی را رسانه‌هایی شکل داده‌اند که برای خدمت به آن ایجاد شده‌اند و فراورده‌ی بیش از سه هزار سال پیشرفت‌اند. اگر رسانه وجود نداشت، زندگی ما آشکارا با آنچه اینک هست تفاوت می‌داشت. ما اینک در یکی از بزرگ‌ترین نقاط عطف صنعت رسانه قرار داریم "تاریخ رسانه؛ از گیلگمش تا گوگل" توضیح می‌دهد که جوامع چطور از لوح‌های گلی به این نقطه، به عصر موبایل رسیده‌اند. این کتاب، تاریخ رسانه‌ها را به زبانی ساده از چاپ تا اینترنت بررسی می‌کند: تاریخ نمایش، کتاب، پوستر، روزنامه، مجلات، کامیک‌ها، تلگراف، پست، موسیقی، رادیو، تلویزیون، بازی‌های ویدئویی و وب. این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2012 بوده و تا چند هفته در صدر لیست پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون قرار داشته است.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والسلمین " الله‌نور کریمی‌تبار شامگاه دوشنبه شب در یادواره سنگر سازان بی سنگر در شهرستان دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، بیان کرد: شهدای جهاد سازندگی جزو شهدایی هستند که در جامعه ما گمنام مانده‌اند، آنان به ندای امام راحل لبیک گفتند و برای ساختن کشور، جهاد سازندگی را تشکیل دادند و در آباد کردن روستاها در عرصه‌های مختلف، نام خود را جاودانه کردند و همین‌ها با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شدند و عنوان مقدس سنگرسازان بی‌سنگر را به خود اختصاص دادند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ایجاد، سنگر و خاک‌ریز و جاده‌های مواصلاتی جزو سخت‌ترین کارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، سنگرسازان بی‌سنگر بهترین هدف برای تانک، خمپاره و هواپیماهای دشمن بودند، دنبال راه‌سازی، پل‌سازی و سخت‌تر از آن، ایجاد خاک‌ریز در حین عملیات زیر گلوله‌های گوناگون دشمن بودند، این مردان شجاع برای خاک‌ریز زدن با آن شرایط، یک حائل دفاعی ایجاب می‌کردند که رزمندگان اسلام، بتوانند در سینه‌ی این خاک، جانشان را سالم نگه‌دارند.

وی تصریح کرد: ایثار، از خود گذشتگی، عشق و فداکاری در آن‌جا نمایان می‌شد و سنگرسازان بی سنگر، این گونه در مقابل دشمن ایستادند تا جان‌پناهی برای رزمندگان ایجاد کنند، بیان این شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی، فوق‌العاده سخت است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شهدای جهاد سازندگی، نقش بی بدیلی در دفاع مقدس و سازندگی کشور داشتند، تلفیقی از ایثار، شجاعت، حماسه و دانش به‌هم آمیخت تا نقش سنگرسازان بی‌سنگر در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ماندگار شود و این از فضل خداست که این انسان را در چنین جایگاهی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: افتخار امروز جمهوری اسلامی این است که در برابر دنیا می ایستد و عملیات غرورآفرین وعده صادق را انجام می‌دهد و آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان به‌رغم رجز خوانی، جرأت نمی کننکوچک‌ترین عکس‌العملی در برابر اقتدار ایران اسلامی داشته باشند، امروز در دانشگاه‌های آمریکا، می‌بینیم دانشجو و اساتید، در برابر نسل کشی مسلمانان غزه تظاهرات می کنند و بی‌رحمانه مورد تهاجم پلیس این کشور قرار می‌گیرند.‌

وی گفت: دشمان، در برابر غرش موشک‌های جمهوری اسلامی دست تسلیم بالا برده‌اند و درخواست رئیس جمهور آمریکا از سران اسرائیل این است که هیچ عکس‌العملی نشان ندهید و این از برکات و ثمره خون شهدا است.

کد خبر 6092660

دیگر خبرها

  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت