Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی نقض حقوق کودک است، انتقال معلولان و کودکان بی‌سرپرست در مناطق سیل‌زده به مراکز امن، حذف نام همسر از شناسنامه با ارائه مدارک قانونی امکان‌پذیر است، ترافیک اطراف نمایشگاه کتاب آزار دهنده است و ... گزیده‌ای از اخبار درج شده در بسته اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی نقض حقوق کودک است، انتقال معلولان و کودکان بی‌سرپرست در مناطق سیل‌زده به مراکز امن، حذف نام همسر از شناسنامه با ارائه مدارک قانونی امکان‌پذیر است، ترافیک اطراف نمایشگاه کتاب آزار دهنده است و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گزیده‌ای از اخبار درج شده در بسته اجتماعی امروز است که در ادامه گزیده‌ای از آن را می‌خوانید.

انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی نقض حقوق کودک است
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: انتشار تصاویر کودکان از سوی والدین در فضای مجازی و همچنین استفاده کودکان در مدلینگ نقض حقوق کودک است. به گزارش ایرنا، مطهره ناظری افزود: در مورد تصویربرداری از کودکان، آنچه شاهد هستیم چه انتشار تصاویر از طرف والدین در فضای مجازی، چه انتشار تصاویر کودکانی که در مدلینگ از آنان استفاده می‌شود یا در موردی که اخیرا برخی تصاویر کودکان به حالت نیمه برهنه یا اروتیک از سوی یک آتلیه منتشر شده، به نوعی استفاده ابزاری از کودکان و بسیار تاسف برانگیز است.
انتقال معلولان و کودکان بی‌سرپرست در مناطق سیل‌زده به مراکز امن
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در حادثه سیل هیچ بچه جدیدی به عنوان بی‌سرپرست یا خانمی که همسرش را از دست داده باشد، به بهزیستی معرفی نشده است. حبیب‌الله مسعودی فرید درباره آخرین اقدامات این سازمان در مناطق سیل‌زده افزود: در روز‌های اول بین ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب مددجویان واریز شد، اما تلاش بعدی ما برای مسکن مددجویان با همکاری بنیاد مسکن و دیگر گروه‌ها و خیرین است. به گزارش ایلنا، وی بیان کرد: سایت برآورد خسارات ایجاد شده و خساراتی که به مددجویان و مراکز با اولویت مددجویان وارد شده، در آن سامانه ثبت شده است به عنوان مثال اینکه چه تعداد خانه از بین رفته و چه تعداد خانه نیاز به بازسازی دارد، همه این موارد براساس الگوی بنیاد مسکن در استان‌ها است و همه نیز احصا شده است.
• حذف نام همسر از شناسنامه با ارائه مدارک قانونی امکان‌پذیر است
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: قانون تنها در برخی شرایط به افراد اجازه می‌دهد که نام همسر اول را از شناسنامه خود پاک کنند. سیف ا... ابوترابی اظهار داشت: بر اساس قانون، اگر زنی پس از عقد و قبل از نزدیکی از همسر خود جدا شود با اخذ گواهی بکارت از پزشکی قانونی و ارائه دادخواست به دادگاه، می‌تواند تقاضای حذف نام شوهر را از شناسنامه خود مطرح کند. به گزارش میزان، وی ادامه داد: در خصوص مردی که خواهان حذف نام همسر اول از شناسنامه باشد، اگر دادگاه در ضمن رأی به طلاق، غیرمدخوله بودن زن را اعلام کرده باشد، مرد می‌تواند با ارائه گواهی دادگاه، نام همسر اول را از شناسنامه خود پاک کند؛ اما اگر زن غیرمدخوله نباشد، در این‌صورت، حذف نام همسر از شناسنامه، ممکن نیست.
• ترافیک اطراف نمایشگاه کتاب آزار دهنده است
یک عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از برگزاری نمایشگاه پر مخاطب کتاب در قلب پایتخت به لزوم رعایت مصوبات هیئت دولت و شورای شهر تهران تاکید کرد. مجید فراهانی اظهار کرد: متاسفانه مانند سال گذشته ترافیک سنگینی در خیابان‌های اطراف و خیابان‌های منتهی به نمایشگاه کتاب در مصلی تهران وجود داشت، به نحوی که بیش از نیم ساعت افراد در اطراف نمایشگاه معطل بودند تا بتوانند به داخل نمایشگاه بروند.
• مشکلی برای حجاج ایرانی ایجاد نمی‌شود
نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات اخیر عربستان و قتل عام عده‌ای از شیعیان مشکلی برای حجاج ایجاد نمی‌کند، گفت: این اقدام حرکت نادرست و شنیعی است، اما از آنجا که مربوط به حوزه داخلی عربستان است، مشکلی برای حجاج ما ایجاد نمی‌کند. به گزارش ایلنا، سیدعلی قاضی‌عسگر درباره تمایل زائران دیگر کشور به استفاده از کاروان‌های کشورمان برای حضور در مراسم حج تمتع گفت: بسیاری از زائران دیگر کشور‌ها با توجه به ارائه خوب خدمات ایران به زائران در سفر حج تمایل دارند، همراه کاروان‌های ما به حج اعزام شوند، اما نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم، چراکه براساس پروتکل و مقررات عربستان سعودی ما فقط می‌توانیم زائران خودمان را به حج اعزام کنیم.
• آبگرفتگی موجب تعطیلی برخی مدارس آق‌قلا شد
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان از تعطیلی برخی مدارس آق‌قلا به دلیل آبگرفتگی خبر داد. احسان گوهری با اشاره به تعطیلی برخی از مدارس مناطق سیل‌زده گفت: امروز هفتم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ چهار مدرسه در آق‌قلا به دلیل آبگرفتگی خیابان‌ها تعطیل شدند. مجددا آب بالا آمده و حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر آب در خیابان‌ها وجود دارد، به همین دلیل مدراس را تعطیل کردیم تا اتفاقی برای دانش‌آموزان نیافتد. به گزارش ایلنا، وی با اشاره به مناطقی که مدارس‌شان تعطیل شده است، تاکید کرد: آبگرفتگی در محلات شمال آق قلا از جمله مناطق حکیم آباد، کل آباد، خیابان میکائیل (شمال چهارراه پمپ بنزین) و عیدگاه قرار دارند و امروز مدارس این مناطق تعطیل است.

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته اجتماعی کودکان مجازی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدهادی موسوی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تأکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی بزرگسالان جمع‌آوری شدند.

کد خبر 6091926

دیگر خبرها

  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • امکان بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد