Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@18:29:17 GMT

خدمت به مردم، سرآمد عبادات است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۹۵۲۰

خدمت به مردم، سرآمد عبادات است

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 7 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه بی‌تردید یکی از نقش‌های مهم و عمده در نظام مقدس جمهوری اسلامی، جمعیت هلال احمر است، گفت: این برای همه طبقات مردم در هر سن و سالی قابل درک است و همه می‌دانند که هلال احمر، پشتوانه‌ای برای روز مباداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روزی که مردم در شرایط سختی قرار می‌گیرند و نیازمند به وسایل و اسبابی هستند که بتواند آن‌ها را از خطرها و آسیب‌ها مصون بدارد، بی‌تردید همه در آن شرایط چشم به عالم ملکوت و عنایات ربانی می‌دوزند الا اینکه خداوند متعال هم در آن شرایط اسباب و وسایل امتحان بندگانش را طبق سنت خودش پهن کرده باشد، یعنی آن حوادثی که در هر صورت پیش می‌آید برای همه امتحان است و همه نسبت به یکدیگر امتحان می شوند، در نتیجه هم برای آن‌هایی که خوب به مسئولیت و وظایفشان عمل می‌کنند، ترقی و تعالی معنوی و بهره‌ای‌ست که از حیات دنیوی می‌گیرند و برای آخرتشان ذخیره می‌شود، ضمن اینکه در همین دنیا هم خداوند برایشان حیات طیبه عنایت می‌کند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما در همین زندگی دنیوی هم به محبت‌های الهی و الطاف خداوندی نیازمند هستیم، گفت: عطیه‌های خدا مشروط است.
وی به سیل اخیر اشاره كرد و گفت: هلال احمر به عنوان یک نهاد مسئول و مورد اعتماد مردم خوب درخشید و هلال احمر به هر حال مورد اعتماد مردم است. البته بعضی نهادها و مراکز دیگر هم در امدادرسانی سهیم بودند، کما اینکه در همه جریانات و حوادث، همه باید دست به دست هم دهند، بعضی تشکل‌های مردمی حتی با منابع محدود، اما همه با هم برای امداد و نجات همراهی می‌کردند، همه این‌ها سعی‌شان مشکور است ولکن آن مرکزی که حقیقتا مردم چشمداشت دارند در این قضایا که در خط مقدم امداد و نجات قرار بگیرد، هلال احمر است.
آیت‌الله دستغیب گفت: شکی نیست در حوادث اخیر، عامه مردم و مسئولان، با الهام از منویات و فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با همدلی از همه امکانات موجود استفاده کردند و حضور پیدا کردند.
رئیس هیئت امنای مجمع خیرین سلامت فارس با ابراز امیدواری از اینکه تجهیزات مورد نیاز برای هلال احمر استان فارس نیز تامین شود، گفت: من مطمئنم که مردم هم همراهی می‌کنند و مسئولان نظام هم به اهمیت این موضوع واقفند و ان‌شاءالله این کار انجام بگیرد و تجهیزات و امکاناتی که لازم است فراهم شود.
وی با بیان اینکه لباس هلال احمر نیز مانند لباس روحانیت، مقدس است، گفت: قداستش از این باب است که در واقع لباس خدمت به مردم است که سرآمد عبادات است و از حضرت موسی‌بن جعفر(ع) نقل است: خداوند متعال بندگانی را در زمین دارد که اینها برای انجام نیازهای مردم می‌شتابند و در روز قیامت اینها در امن و امان هستند.
مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز اظهار كرد: حادثه سیلی که اخیراً واقع شد یا سایر حوادث طبیعی واقعاً دیگر مردم در یک مقطعی احساس امنیت نمی‌کنند و حالت دلهره و دغدغه دارند، اما افرادی که در هلال احمر آماده و مهیا برای خدمتند، خودشان را می‌رسانند و مردم را در جایگاه امن قرار می‌دهند و شرایط را برای مردم امن می‌کنند، بی تردید خداوند اینها را در روز قیامت در جای امنی قرار می‌دهد و آن، جایی جز بهشت اهل ایمان و صالحین نیست که آنجا همه در امن و امانند.
آیت‌الله دستغیب خطاب به مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: اینکه شما از شجره روحانیت هستید خیلی زید بر سایر امتیازات است، به قول امام(ره)، آخوند یعنی اسلام و اینهایی که با روحانیت و به تعبیری با آخوندها به شدت حساسند و به عناوین مختلف در صدد لطمه زدن هستند و در رأس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی است، دلیلش این است که با اسلام مخالفند.
وی بیان كرد: بعضی ظاهراً می‌گویند ما مسلمان و معتقدیم و در زیارتگاه‌ها هم می‌روند اما چشم دیدن روحانیت و علما را ندارند، هر مشکلی در زندگیشان پیش می‌آید به الهام شیاطین می‌گویند زیر سر این‌هاست، اما اینها نمی‌دانند که همین روحانیت در دوران طاغوت در کنار مردم بود و در انقلاب و بعد از آن در این چهل سال چه کشید، حالا ممکن است در هر لباسی هم بالاخره ولو مقدس‌ترین لباس، پناه بر خدا افرادی هم باشند که اینها لایق و شایسته نباشند یا در یک مزرعه‌ای در یک زمین حاصل‌خیزی گیاه هرزی هم آنجا رویش پیدا می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي خدمت به مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از نجات کودک ۲ ساله در حال غرق‌ شدن در رودخانه‌ یکی از روستا‌های مهاباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آن‌ها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌وجوی فرد غرق‌شده دیگری هستند.

دیگر خبرها

  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • نذر خدمت هلال احمری ها در کالپوش
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان