Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد انارکی محمدی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش مهم استقامت مردم در دور زدن تحریم‌ها اظهار کرد: تمام تلاش آمریکا و کشور‌های متحد آن از جمله عربستان و امارات به صفر رساندن فروش نفت ایران است؛ این کشور‌ها تصمیم داشتند ظرف ۶ ماه این امر را نهایی کنند؛ به هر حال چالش‌های مختلفی وجود دارد، اما استقامت مردم و تلاش مسئولان تحریم نفتی ایران تا این لحظه با شکست مواجه شده و حجم فروش نفت ایران در حد مناسبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش صادرات نفت به کشور چین گفت: واردات کشور چین از نفت ایران حدود ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده و به اندازه مورد نیاز به شیوه‌های مختلف نفت فروش می‌رود. فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها در حال انجام است و حتی برخی کشور‌ها مثل، ترکیه، چین و عراق با عدم تمدید معافیت‌ها توسط آمریکا مخالفت کرده‌اند.

این نماینده مجلس با تاکید بر نقش انتخابات آمریکا در نتیجه تحریم تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن انتخابات آمریکا و نارضایتی مردم این کشور از افزایش قیمت محصولات نفتی از جمله بنزین به ضرر رئیس جمهور وقت آمریکا تمام خواهد شد.

انارکی محمدی با اشاره به بزرگترین اشتباه آمریکا در افزایش فشار تحریم‌ها گفت: بحث تحریم شدید ونزوئلا، باعث می‌شود که آمریکا نتواند در دو جبهه فشار بر کاهش عرضه نفت داشته باشد؛ این امر موجب نارضایتی داخلی آمریکا بر سر افزایش قیمت‌ها می‌شود و دولت آمریکا به دلیل فشار افکار عمومی باید کوتاه بیاید، تحریم‌ها را کاهش دهد در غیر این صورت با افزایش فشار تحریم بر واردکنندگان نفتی ایران، فشار داخلی این کشور نیز افزایش خواهد یافت، آمریکا نمی‌تواند اصرار و پافشاری زیادی بر تحریم نفتی ایران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت صادرات نفت ایران اوپک را هم زیر سوال می‌برد/ جایگزینی برای نفت ایران در پالایشگاه‌های جهان وجود ندارد 

وی با اشاره به راهکار‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های تحمیلی آمریکا و هم پیمان‌هایش بیان کرد: ایران برای فروش نفت خود راه حل‌های مختلفی دارد از جمله آن بحث دور زدن تحریم هاست، در اصل این تحریم‌ها یک جانبه و با خوی استکباری آمریکا صورت گرفته است، در حقیقت از لحاظ بین المللی هم این مباحث موجب تضعیف آمریکا شده و در اصل بازنده میدان کشور آمریکاست.

این نماینده مجلس با اشاره به فرصت‌ها و تهدید‌های ایران در بازار جهانی تأکید کرد: کشور‌هایی وجود دارند که به دلیل مراودات بالایی که با آمریکا دارند یا به دلیل ترس از تحریم‌ها یا فشار‌هایی که در برخی از موارد آمریکا به آنها وارد می‌کند مجبور به همکاری با این کشور و قطع مبادلات با ایران هستند، البته ایران بازار‌های بزرگی مثل کشور عراق را دارد که مبادلات ایران از ۱۲ میلیارد به ۲۰ میلیارد افزایش پیدا می‌کند.

انارکی افزود: برخی از تنگنا‌ها و فشارهایی که آمریکا به ایران  وارد می‌کند، موجب فراهم شدن فرصت‌های خوبی برای ایران می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در دور زدن تحریم‌ها گفت: بخش خصوصی می‌تواند در شرایط تحریم نقش مهمی ایفا کند و باید از توان این بخش برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرد.

این نماینده مجلس با اشاره بر لزوم توجه به افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: ۸۵ درصد از صادرات ایران مواد خام است و تنها ۱۵ درصد مواد ساخته شده صادر می‌شود، شاید بتوان با تلاش مضاعف همین فرآورده‌های نفتی را در صنایع پایین دست به کالای ساخته شده تبدیل و صادر کنیم، قطعا این امر ارزش افزوده بیشتری برای ایران ایجاد می‌کند.

انارکی محمدی افزود: تغییر سوخت در پالایشگاه‌ها به راحتی صورت نمی‌گیرد، پالایشگاه‌های ایران با پالایشگاه‌های سایر کشورها سازگاری دارد، بنابراین پالایشگاه‌هایی که با ایران همکاری دارند به راحتی نمی‌توانند نفت دیگری را جایگزین کنند، به همین دلیل ایران در بحث صادرات نفتی موفق خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به شکست توطئه آمریکا در کاهش صادرات نفتی ایران و در اختیار گرفتن بازار جهانی گفت: آمریکا قصد جایگزینی نفت خودش به جای نفت ایران در کره جنوبی داشت که پس از آزمایش‌های مختلف محموله‌های نفتی آمریکا پست داده شد، چون کیفیت نفت ایران بسیار بالاتر از آمریکا است.

انتهای پیام/

افزایش ۳۳ درصدی واردات نفت چین از ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت تحریم اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی

پیمان بهرامی مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، گفت : فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال گذشته در مرز‌های پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ صله انجام شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز‌ها ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر معادل ۵۲۷ میلیارد تومان فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، تصریح کرد: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم ذکرشده، حدود ۱۸ میلیون لیتر معادل ۲۲۳ میلیارد تومان مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسائط نقلیه خروجی از کشور بوده است.

وی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرز‌های استان، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و براساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

بهرامی اضافه کرد: روزانه حدود ۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان توسط ۳۱۰ دستگاه نفتکش فعال انجام می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده