Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@20:11:11 GMT

حضور بنیاد اسلامی روسیه در نمایشگاه کتاب تهران

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۰۰۹۸

حضور بنیاد اسلامی روسیه در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش ایکنا؛ سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چهارشنبه بیست و چهارم آوریل  ۲۰۱۹ برابر با چهارم اردیبهشت در مصلای امام خمینی تهران آغاز شده است و  تا شنبه چهارم مهٔ ۲۰۱۹-چهاردهم اردیبهشت-  ادامه دارد.

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در این نمایشگاه که یکی از بزرگترین نمایشگاه های بین المللی در جهان به شمار می رود  بیش از سه  هزار و چهارصد ناشر داخلی و خارجی تازه‌ترین آثار خود را عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال بنیاد مطالعات اسلامی روسیه (بنیاد ابن سینا) و انتشارات «صدرا»ی مسکو در بخش ناشران خارجی  با عرضه آثار جدید خود حضوری پرشور دارد. حضور ناصر طبایی، مدیر انتشارات صدرا در نمایشگاه امسال از ویژگی های بارز حضور انتشارات صدرا در این دوره از نمایشگاه است.

در روز اول غرفه بنیاد مطالعات اسلامی و انتشارات صدرا شاهد حضور مهمانان فرهیخته ای بود که برای اطلاع یافتن از آثار جدید بنیاد از غرفه روسیه بازدید کردند. رضا ملکی رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در روسیه از اولین بازدیدکنندگان غرفه بنیاد ابن سینا بود. از دیگر مهمانان ویژه روز اول عصمت مؤمنی استادیار دانشگاه علامه طباطبایی و  مدیر مسئول فصلنامه مطالعات دانش شناسی،  مرتضی رضوان‌فر عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی، اکرم پوراکی مدیرکل امور بین‌الملل فرهنگستان هنر و سرپرست مؤسسه فرهنگی هنری صبا، علیرضا قزوه نویسنده و شاعر معاصرایرانی، مجید قیصری از نویسندگان برجسته بودند که با ناصر طبایی مسئول انتشارات صدرا مسکو ملاقات و گفتگو کردند.

در روز دوم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، غرفه بنیاد ابن سینا روسیه مورد استقبال و بازدید عموم علاقمندان به ویژه دانشجویان و اساتید زبان روسی قرار گرفت. مهمترین اتفاق روز دوم غرفه بنیاد مطالعات اسلامی روسیه برگزاری مراسم رونمایی از ترجمه روسی کتاب «نور و نان»( عنوان ترجمه روسی پنج کتاب عرفان نظرآهاری) با حضور نویسنده آن خانم عرفان نظر آهاری بود که با استقبال پرشور علاقمندان مواجه شد.

در این مراسم ابتدا ناصر طبایی مدیر انتشارات صدرا ضمن ارائه گزارشی جامع درباره آثار منتشر شده بنیاد ابن سینا و انتشارات صدرا، به انگیزه بنیاد از انتخاب آثار خانم نظر آهاری برای ترجمه به روسی اشاره و مراحل ترجمه و چاپ آن را تشریح کرد.

مترجم کتاب نیز در سخنانی به نگاه عرفانی خود در نگارش کتاب پرداخت و به بازخوردهای عمومی کتاب خود در میان مخاطبان خارجی اشاره  و از نام گذاری هوشمندانه کتاب به «نور و نان» در ترجمه روسی تقدیر کرد. در پایان نیز به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا روسیه بنیاد اسلامی نمایشگاه کتاب تهران قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب