Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@02:26:24 GMT

مخالفان سد سازی امروز باید پاسخگو باشند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۰۱۴۱

مخالفان سد سازی امروز باید پاسخگو باشند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا همه در مقابل شعارهای ضد سدسازی سکوت کردند و سد سازی‌ها تعطیل شد؟ امروز چه کسی پاسخگوی این خسارت های ناشی از سیل در آق قلا، خوزستان و پل دختر است؟

حیدر علی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته زمینه ای در کشور به وجود آمد تا افرادی که ادعای حمایت از محیط زیست داشتند با تحریک افکار عمومی و ارائه اطلاعات غلط سعی در تشویش افکار جامعه داشتند و با تحریک عمومی علیه سد سازی شروع به جو سازی کردند و خبر از مافیای آب دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به هیچ وجه قابل قبول نیست افرادی که در این زمینه تحصیلات عالی را گذراندند و در وزارت نیرو به عنوان کارشناس مشغول هستند، در این چند سال‌ در مقابل این جو سازی‌ها سکوت کردند و برای تنویر افکار عمومی تلاشی نکردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه چند سال پیش؛ یعنی زمانی  که چیت چیان وزیر نیرو بود، بسیاری از پروژه های سد سازی از جمله سد بهشت آباد، سد بختیار و ... را تعطیل کردند.

وی تصریح کرد: سدهایی که می‌توانست منافع و امنیت کشور را در مواقع ضروری تأمین کند، تحت تاثیر این جو سازی‌ها و شعارها قرار گرفت و تعطیل شد و امروز مهمترین سوالی  پیش می‌آید این است که چرا همه در مقابل این شعارهای ضد سدسازی سکوت کردند و سد سازی ها تعطیل شد؟

عابدی افزود: امروز چه کسی پاسخگوی خسارت‌های ناشی از  سیل در آق قلا، خوزستان و پل دختر است؟ اگر همین سدهای موجود که تاریخ ساخت آنها قبل از دهه ۸۰ است، وجود نداشت، مشخص نبود با سامانه های بارشی امسال چه وضعیت اسف باری در انتظار  مردم ایران است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: آن کارشناسان محیط زیستی که هر روز بر علیه سد سازی اظهار نظر می‌کردند و باعث نگرانی افکار عمومی شدند، امروز باید پاسخگو باشند.

وی افزود: در کشوری که همیشه نیازمند  ذخیره سازی  آب است و نیاز دارد برای قطره قطره آن برنامه ریزی کند، چطور برخی به خودشان اجازه می دهند بر علیه ذخیره سازی آب‌های روان شعار بدهند و باعث تحریک افکار عمومی شوند؟ کارشناسان متخصصی که در مقابل این  رفتار ها  سکوت کردند نیز امروز باید پاسخگو باشند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سدسازی طرح بهشت آباد وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بنا بر بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تمام موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی، شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.   یادآور می‌شود، در شش ماهه اول سال ساعت بازدید از موزه‌ها شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و در روز‌های پنج شنبه و جمعه تا ساعت ۲۰ و در شش ماهه دوم سال ساعت بازدید از شنبه تا چهار شنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و در روز‌های پنج شنبه و جمعه تا ساعت ۱۸ می‌باشد.  

دیگر خبرها

  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟