Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@21:33:20 GMT

باند دیوانه‌ها در برزیل

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۰۱۵۳

باند دیوانه‌ها در برزیل

رئیس جمهور سابق برزیل در نخستین مصاحبه‌اش از زندان اعلام کرد، برزیل توسط «باند دیوانه‌ها» اداره می‌شود.

  لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رهبر چپ‌گرای سابق برزیل ضمن تأکید بر بیگناهی‌اش به روزنامه‌های ال پاییس و فویا د سائو پائولو گفت: "نسبت به برداشتن نقاب از چهره افرادی که پشت محکومیت من قرار دارند دچار وسواس شده‌ام"؛ افرادی که در سال گذشته وی را به اتهامات رشوه و پولشویی زندانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لولا ۷۳ ساله که در حال سپری کردن حکم حبس ۹ ساله خود است، گفت: خیلی خوب از جایگاهی که تاریخ برای من نگه داشته اطلاع دارم و می‌دانم که چه کسی در این آشغال‌دانی خواهد ماند.

این نخستین مصاحبه‌ای است که لولا از زمان بازداشت‌اش در آوریل سال گذشته میلادی انجام داده است.

لولا داسیلوا با اشاره به دولت راست افراطی ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل گفت: این کشور توسط «باند دیوانه‌ها» اداره می‌شود. برزیل لایق چنین چیزی نیست و مهم‌تر اینکه مردم برزیل نیز لایق چنین چیزی نیستند.

لولا به عنوان بخشی از تحقیقات کیفری پلیس فدرال برزیل که تحقیقاتی گسترده در خصوص فساد حول شرکت نفت دولتی پتروبراس است گناهکار شناخته شد.

اما از زمان آغاز این محکومیت لولا تأکید داشته که وی قربانی کمپینی برای جلوگیری از روی کار آمدن مجدد یک رهبر چپ‌گرا است.

اخیراً یک دادگاه تجدید نظر حکم حبس ۱۲ ساله لولا داسیلوا را به ۸ سال و ۱۰ ماه کاهش داد.

این حکم بدان معناست که لولا اواخر سال جاری میلادی واجد شرایط برای آزادی نسبی است.

لولا همچنین در فوریه سال جاری میلادی به خاطر قبول اقدامات نوسازی توسط دو شرکت ساختمانی در یک مزرعه در ازای تضمین پیروزی آن‌ها در قراردادهای شرکت پتروبراس به ۱۳ سال حبس محکوم شده و در خصوص این حکم نیز درخواست تجدید نظر داده است. اگر این حکم تأیید شود این مدت به مدت حبس قبلی وی اضافه می‌شود.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت

منابع خبری از کشته و مفقود شدن شماری بر اثر سیل ویرانگر در برزیل خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از الفرات نیوز، سیل در ایالت ریوگرانده در جنوب برزیل شمار زیادی کشته و مفقود برجای گذاشت و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. این سیل تاکنون ۵۶ کشته و ۷۴ زخمی و ۶۸ مفقود برجای گذاشته است.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است.

روز گذشته یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از روز دوشنبه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا روز یکشنبه آتی ادامه یابد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • تیاگو سیلوا در آستانه بازگشت به فلومیننزه برزیل
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • 15 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • (ویدئو) سیل مرگبار در برزیل
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • نیمار خبر خوش را به هواداران داد
  • افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • ماجرای پاکت قهوه‌ای پول چیست؟/ دارودسته باعث پیشرفت آدم‌ها است!