Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:10:41 GMT

تناسب اعضای هیات علمی زن و مرد در دانشگاه امیر کبیر

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۰۴۷۱

تناسب اعضای هیات علمی زن و مرد در دانشگاه امیر کبیر

تهران-ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گردهمایی اساتید خانم این دانشگاه گفت: خوشبختانه بررسی ها نشان می دهد که ترکیب مناسبی میان اعضای هیات علمی زن و مرد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال شکل گیری است .

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه امیر کبیر، احمد معتمدی اظهار کرد: در شورای جذب دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاوتی میان جذب اعضای هیات علمی زن و مرد وجود ندارد و پرونده تمامی افراد بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خوشبختانه در دانشکده ها نیز تفاوتی میان اساتید خانم و آقا وجود ندارد و اگر پرونده ای صلاحیت های لازم را داشته باشد آن فرد جذب خواهد شد و در روند ارتقا نیز این رویه دنبال می شود.
معتمدی اظهار کرد: گرچه درحال حاضر بیشتر صحبت از کمبود بودجه در دانشگاه ها می شود اما این موضوع همیشه بوده و دانشگاه صنعتی امیرکبیر مسیر خود را طی می کند. طبیعی است که اگر دانشگاه سرمایه بیشتری داشته باشد می تواند سریعتر به اهداف و برنامه های خود دست یابد.
وی افزود: این دانشگاه در چهار رتبه بندی مورد تایید وزارت علوم، در میان دانشگاه های صنعتی کشور در سه رتبه بندی جایگاه یکم و در یک رتبه بندی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.
معتمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای برنامه راهبردی است که رسیدن به 100 دانشگاه برتر تا سال 1404 و رسیدن به نسل سوم دانشگاه ها از جمله اهداف اصلی برنامه راهبردی دانشگاه به شمار می رود.
وی عنوان کرد: با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در بیش از 80 درصد برنامه ها به اهداف خود دست یافته ایم.
معتمدی تاکید کرد: در مجموع این دانشگاه در رتبه بندی ها جایگاه مناسبی دارد اما برای رسیدن به مقصود نهایی راه زیادی در پیشرو داریم.

** امیر کبیر 69 عضو هیات علمی خانم دارد
مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای 69 عضو هیات علمی خانم است که با برگزاری جلسات مختلف برنامه داریم از توان و ظرفیت این اساتید بیشتر استفاده کنیم.
طاهره سید نیا تاکید کرد: در این جلسه بستری فراهم شد تا اعضای هیات علمی خانم علاوه بر آشنایی با یکدیگر بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را به مسئولان دانشگاه ارائه کنند.
وی اظهار کرد: این نوع جلسات ادامه می یابد تا بتوانیم هرچه بیشتر از توان و ظرفیت اعضای هیات علمی خانم دانشگاه صنعتی امیرکبیر بهره مند شویم.
**9465** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي رتبه بندي بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند

از ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تقدیر از اساتید شاگرد پرور تجلیل شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از ۸ استاد شاگردپروردانشگاه صنعتی امیرکبیر در «جشنواره شیخ مفید»، با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور تقدیر شد.


در این مراسم از، دکتر گئورک قره پتیان استاد دانشکده مهندسی برق، دکتر مهدی قطعی استاد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دکتر پرویز پروین استاد دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی، دکتر احمد نیک آبادی و دکتر مرتضی صاحب الزمانی استادان دانشکده مهندسی کامپیوتر، دکتر فاطمه زارع از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دکتر امیر خرسندی استاد دانشکده مهندسی برق و دکتر مالک نادری استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی تقدیر به عمل آمد.


این استادان در قالب یک طرح غیرفراخوانی که از شش ماه قبل آغاز شده بود از طریق دانشجویان دانشکده‌های برتر کشور انتخاب شدند.


۲۰ هزار دانشجو از ۵۰ دانشکده کشور اعم از دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی در این نظرسنجی مشارکت داشتند و نهایتا اساتیدی که بیشترین آرا را در میان دانشجویان کسب کردند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 2
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه