Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاحیه جشنواره تاکسیرانی تهران که امروز (شنبه هفتم اردیبهشت ماه) برگزار شد، با اشاره به وقوع سیلاب در برخی استان‌های کشور اظهار کرد: این اتفاق در صد سال اخیر بی سابقه بود و در کشور ما هم معمولا سد‌ها را بر اساس مطالعات ۲۵ ساله می‌سازند و بارندگی اخیر در دوره صد ساله طبقه‌بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران با بیان اینکه ۵۴ میلیارد مترمکعب آب در سد‌های کشور ذخیره شده است، گفت: ۸۰ میلیارد متر مکعب بارندگی داشتیم و سبب احیای تالاب‌های کشور شد.

وی در ادامه با ذکر این نکته که پدر من در دهه ۵۰ در شهر تهران تاکسیرانی می‌کرد، افزود: درحال حاضر شهر تهران ۷۹ هزار تاکسی دارد و جمعیت خانواده تاکسیرانی ۴۰۰ هزار نفر می‌شود که در موضوع حمل و نقل ۲۲ درصد نقش دارد.

حناچی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم کیفیت خدمات افزایش یابد، تصریح کرد: تاکسی جزء شخصیت اجتماعی شهر است و معمولا خودرو ملی هر کشوری، تاکسی آن می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۵ میلیون نفر در سال ۹۶ از تلفن همراه استفاده کردند، گفت: در دهه قبل کسی با این پدیده آشنا نبود، اما امروزه بسیاری از خدمات تحت تأثیر پدیده تلفن همراه قرار می‌گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه سرویس‌های تلفن همراه بسیاری از خدمات را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: سازمان تاکسیرانی باید در حوزه تاکسی پیشران باشد.

بیشتر بخوانید: نظارت تاکسیرانی با نظارت همگانی تکمیل می‌شود/مردم در نظارت همگانی یاری رسان و تکمیل کننده نظارت تاکسیرانی هستند

حناچی با بیان اینکه در این عرصه باید تلاش کنیم و منافع کارکنان را با رقابت عادلانه حفظ کنیم، تصریح کرد: تاکسی‌های فاقد پلاک تهران حق تردد در شهر را ندارند و همچنین خودرو‌های فاقد معاینه فنی نباید تردد کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران تاکسیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تعیین تکلیف و ساماندهی اراضی ملی و دولتی و به‌طور مشخص صدور اسناد مالکیت برای پلاک ثبتی ۳۸ اصلی موسوم به خجیر، گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تشکیل کارگروه‌های متعدد، طی هفته گذشته سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ به مساحت چهار هزار و ۲۵۱ هکتار از اراضی موسوم به خجیر که در مجاورت شهرهای تهران و پردیس قرار دارد، به نام دولت صادر شد.

وی افزود: این اراضی که بخش مهمی از اراضی پلاک ۳۸ اصلی خجیر هستند و دربردارنده اراضی مناطق حفاظت شده محیط زیست، اراضی و تأسیسات و ساختمان‌های مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، بخشی از اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین بخشی از بستر رودخانه جاجرود و سد ماملو می‌باشند، پیش از این همواره مورد تعرض، دست‌بُرد و طمع زمین‌خواران بودند.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با اشاره به روند پیگیری‌های قضائی انجام شده در خصوص واگذاری اراضی پلاک ثبتی ۷۷/۲ محمودآباد شهرستان فیروزکوه به شرکت تعاونی «پ» البرز، گفت: در سال ۱۳۸۵ و در حالی‌که اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و کمیسیون‌های ذیربط تنها با واگذاری دو هکتار از اراضی پلاک ۲ فرعی از ۷۷ اصلی شهرستان فیروزکوه به شرکت دامپروری «پ» البرز موافقت کرده بودند، پس از معرفی به دفترخانه اسناد متأسفانه بر اثر اشتباهی که صورت می‌گیرد، سند مساحت دو هزار و ۸۱۳ هکتار، شامل کل پلاک ۲ فرعی از ۷۷ اصلی فیروزکوه، به نام شرکت مذکور می‌شود.

وی با بیان اینکه از آن سال تاکنون علی‌رغم اطلاع مراجع ذیربط، اقدامی در جهت اصلاح اسناد به عمل نیامده و شرکت مذکور علاوه بر اخذ سند، اقدام به تصرف کامل اراضی مذکور نموده و به هیچ وجه حاضر به استرداد این اراضی نبوده است، گفت: پس از پیگیری‌های گسترده صورت گرفته، اسناد مالکیتی که به اشتباه صادر شده بود باطل شد و سند مالکیت دو هزار و ۶۴۰ هکتار از این اراضی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اخذ گردید و مابقی نیز در دستورکار قرار دارد.

کد خبر 6098466

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی رایگان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
  • خدمت‌رسانی رایگان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
  • بهره‌برداری از ۳۰ تاکسی ون در مناطق کم‌برخوردار اهواز
  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • واکنش زاکانی به پرداخت ودیعه‌های سنگین مسکن به مدیران شهرداری تهران
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • ماجرای پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری چه بود؟
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در شاهرود/ ۵ نفر دستگیر شدند
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی