Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - معاون پژوهشی پژوهشکده ملی گل وگیاه زینتی محلات گفت: محققان این پژوهشکده برای نخستین بار به فرآیند تولید مقدماتی گل رز جاودان دست یافتند.

«محمد علی خلج» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروتکل تولید گل رز توسط محققان بومی به دست آمده و امکان تجاری سازی آن نیز در کشور فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این فرآیند به صورت صد درصد داخلی و بدون نیاز به مواد اولیه وارداتی قابل تجاری سازی است و می تواند زمینه جدیدی برای کاهش ضایعات، فرآوری و صادرات گل رز ایجاد کند.
معاون پژوهشی پژوهشکده ملی گل وگیاه زینتی محلات گفت: در فرایند تولید این گل، امکان رنگ بری و تغییر رنگ گل یا افزودن رایحه نیز وجود دارد.
خلج بیان کرد: این روش ارزش افزوده بسیار بالایی برای گل رز ایجاد می کند و به ویژه در زمان هایی که تقاضای بازار و قیمت گل رز شاخه بریده به دلیل برخی مناسبت ها کاهش می یابد روش بسیار مناسبی برای فراوری گل و جلوگیری از ضایعات آن است.
وی ادامه داد: تولید این نوع گل، امکان استفاده از گل های حاصل از سرشاخه زنی رز فضای باز یا گلدانی را فراهم می کند.
معاون پژوهشی پژوهشکده ملی گل وگیاه زینتی محلات عنوان کرد: نگهداری صحیح از این نوع گل ها فقط باید به دور از گرد و غبار، نور مسقیم آفتاب و آب یا رطوبت اشباع باشد و با رعایت این نکات گل عمری بیش از سه سال خواهد داشت.
خلج افزود: گل های رز از محبوب ترین گل ها درجهان محسوب می شوند اما حداکثر یک هفته دوام دارند و بعد پژمرده می شوند، در سال های اخیر با رفع این مشکل رزهایی با نام گل‌های رز جاویدان در بازارهای جهانی ارائه شده که دو تا سه سال ماندگاری دارند.
وی بیان کرد: درحال حاضر قیمت هر شاخه از آنها حدود 15 هزار ریال و در بازار خرده فروشی و ایام خاص گاهی تا 2 برابر می رسد و این گل ها از نظر ظاهری و نرمی و لطافت بافت گل، کاملا شبیه به گل تازه می باشند.
وی افزود: مرغوبترین این گل‌ها از اکوادور وارد شده و این کشور بزرگترین تولید کننده رز جاویدان است و 90 درصد نیاز کشورهای جهان از جمله سراسر اروپا، ایالات متحده، ژاپن، ایران و بسیاری از کشورهای دیگر را تامین می‌کند.
پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط های تولید، تحقیقات اقتصادی و بازاریابی در سال 1375 راه اندازی شده است.
7277/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي توليد گل استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهرداد صیادی، رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند افزود: از بین هزار و صد اثر دریافتی به این جشنواره، ۶۰۰ اثر به علت غیرمرتبط بودن، ضعیف بودن در اجرا و ارائه اثر به جشنواره‌های مشابه از قبل داوری خارج شدند.

صیادی افزود: داوران از بین ۵۰۰ اثر باقیماند، ۳ اثر در هر بخش را حائز رتبه برتر اعلام کردند.

وی همچنین گفت: علاقمندان می‌توانند از دهم تا شانزدهم اردیبهشت به موزه آبان مراجعه و از جشنواره دیدن کنند.

رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند همچنین گفت: مراسم اختتامیه ۱۷ اردیبهشت در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

گفتنی است داوری آثار این دوره از جشنواره با موضوعات طراحی از بنا‌های شاخص و یادمان‌ها منطقه آزاد اروند، طراحی و ایده گیری از نشانه‌ها و نقش و نگار‌ها هویت بومی و اصیل منطقه آزاد اروند، طراحی و ساخت صنایع دستی و هنر‌های سنتی (مرتبط با ملزومات لباس) و نیز احیا و ایده گیری از لباس اقوام بومی و اصیل ساکن منطقه آزاد اروند (به ویژه اقوام عرب) از اول تا هفتم اردیبهشت در کشور برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم