Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتفاع آب در برخی مناطق شهر آق‌قلا از جمله شهرک ایثار، کل‌آباد و غیره به یک متر رسیده و به رغم تلاش همه نیروها هنوز جلوی ورود سیلاب به شهر گرفته نشده است. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق‌قلا، سیلاب گرگان‌رود با دبی 210 مترمکعب بر ثانیه عصر دیروز سبب شکسته شدن بخش‌هایی از سیل‌بند بالادست روستای یلمه خندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش مسئولان اجرایی، سپاه و ارتش و گروه‌های جهادی و مردمی برای مهار سیلاب و جلوگیری از ورود آن به شهر چندان میسر نبود و از حدود ساعت 4 صبح امروز برخی از مناطق شهر آق‌قلا دچار آب‌گرفتگی است.

به گفته امانگلدی ضمیر، فرماندار این شهرستان اکنون 30 درصد شهر آق‌قلا و برخی از روستاها دچار آب‌گرفتگی شده‌اند.

ارتفاع 40 سانتی‌متری آب در آق‌قلا؛ سیلاب هنوز وارد منازل مسکونی نشده استگلستان| 1100 نفر از مردم آق‌قلا در اردوگاه‌ها اسکان اضطراری پیدا کردند30 درصد شهر آق‌قلا زیرآب رفت؛ فراخوان امکانات سپاه و ارتش به منطقه

بنابر مشاهدات خبرنگار ما سطح آب در برخی از مناطق مانند شهرک ایثار، کل‌آباد، عیدگاه، حکیم‌آباد و غیره در حال بالاآمدن است تا جایی که ارتفاع آب در برخی مناطق به یک متر هم رسیده است.

سیلاب روستاهای سقریلقی، سلاق یلقی و میرزاعلی یلقی را هم فراگرفته و وارد منازل مردم شده است.

در حال حاضر به موازات سدکیسه‌ای یلمه خندان که دچار شکستگی شده، سیل‌بند دیگری در حال احداث است تا بتواند بخشی از سیلاب را کنترل کند و مانع ورود آب بیشتر به شهر شود.

نیروهای سپاه، ارتش، دستگاه‌های اجرایی و امدادی، هلال احمر و غیره از روز گذشته در منطقه مستقر شده‌اند و مشغول کمک‌رسانی هستند.

با توجه به ماندابی 25 روزه آب در برخی مناطق شهر آق‌قلا، ساختمان‌ها سست و ناایمن شده‌اند و طبق گفته صادقعلی مقدم، مدیرکل دفتر فنی استانداری اگر این مناطق تحت تنش دینامیکی قرار بگیرند، اتفاقات اسفباری رخ خواهند داد.

با این حال بسیاری از مردم این مناطق به مکان‌های امن انتقال داده‌ شده‌اند. طبق گفته‌های مسئولان بیش از یکهزار و 100 در 11 اردوگاه اسکان اضطراری پیدا کردند.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری

 معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور این منطقه آزاد در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این حضور‌ها می‌تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.

مسیح جوادپور گفت : ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ایران ۲۰۲۴ از هشتم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد.

وی بیان کرد: حضور مناطق آزاد در این رویداد، فرصتی برای معرفی امکانات، مزایا و ظرفیت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری این مناطق به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: رویکرد منطقه آزاد چابهار به‌عنوان بخشی از مناطق آزاد کشور که در رونق اقتصادی و کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی پررنگ دارد، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری برای ارتقا تولیدات صادرات محور به‌ویژه در حوزه محصولات دریا پایه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو