Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت مصوبات بی‌سابقه‌ای برای حمایت از کشاورزان آسیب‌دیده از سیل دارد گفت: مصوبات مذکور به ستاد حوادث استان‌ها ابلاغ شده تا پرداخت صورت بگیرد. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی امروز در گردهمایی سراسری مدیران سازمان عشایری سراسر کشور اظهار کرد: تکمیل زنجیره تولید و ارزش افزوده در بخش کشاورزی و عشایری همواره تاکید شده اما متاسفانه در جامعه عشایری این نقص کماکان وجود دارد هر چند که نسبت به گذشته بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عشایر بسیار کمتر از آنچه را که تولید می‌کنند بهره می‌برند؛ بخشی از زنجیره ارزش در جامعه عشایری همین صنایع تبدیلی است که به صورت درآمد تکمیلی در اختیار درآمد اصلی دامداران یعنی صنعت دامپروری و تولید گوشت و لبنیات قرار می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مصوبات خوبی برای عشایر داریم که باید پیگیری شود گفت: محصولات عشایر باید مستقیم به بازار عرضه شود و به دست مصرف‌کننده نهایی برسد و باید در تعاونی‌های خود روی این موضوع بیشتر کار کنیم.

حجتی با بیان اینکه سال آبی بی‌نظیری را پشت سرگذاشته‌ایم گفت: با وجود این امر مشکلاتی نیز برای هموطنانمان در مناطق شهری و روستایی و عشایری ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت مصوبات خوبی برای آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی داشته است گفت: با وجود محدودیت‌هایی که دولت با آن مواجه بود مصوباتی داده است که تاکنون بی‌سابقه بوده است؛ مصوبات مذکور به ستاد حوادث استان‌ها ابلاغ شده تا پرداخت صورت گیرد.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برای مشارکت اختیاری در طرح‌های تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرح‌های مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان ۸۰ درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرح‌های مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه‌های تامین برق از پاداش‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می‌کنند از ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتور‌های پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیر‌ها و... از این پاداش‌ها بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان