Web Analytics Made Easy - Statcounter

میتسوبیشی پاژروی محبوب و افسانه‌ای  در حال بازنشستگی است و احتمالا تولید آن به زودی متوقف خواهد شد. این خودرو از سال 1982 به بازارهای جهان ارائه شده و تاکنون بیش از 640 هزار دستگاه از آن در اختیار مشتریان قرار گرفته است. اینک پاژرو قصد دارد با دو "نسخه نهایی" ویژه از بازار محلی خود خداحافظی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "موتور1"، نسخه‌های نهایی این پاژرو در 700 دستگاه ساخته شده و قرار است در قالب یک SUV سخت در آوریل سال جاری به مشتریان عرضه شود.

قیمت این "نسخه‌های محدود"، حدود 4.53 میلیون یوان یا 40 هزار و 489 دلار آمریکاست. میتسوبیشی قصد دارد این700 دستگاه پاژرو را در 70 بازار جهان ارائه کند.

این نسخه‌های نهایی به سیستم اطلاعات و سرگرمی، صفحه نمایش 7 اینچی، صندلی‌های چرمیِ برقی در ردیف جلو، ریل سقفی، سانروف الکتریکی و پکیج‌های زمستانی مجهز است. صفحه نمایش بزرگتر در این خودرو می‌تواند بنابه سفارش و خواست مشتریان به کار رود.

خودرو با یک موتور دیزلی 3.2 لیتری  و با گشتاوری حدود 441 نیوتن‌متر، 190 اسب بخار قدرت تولید کرده و این توان از طریق یک گیربکس اتوماتیک 5 سرعته به سیستم محرک تمام چرخ یا یک انتخاب فوق‌العاده "4  ویل‌درایو" -با سفارش مشتری- منتقل می‌شود.

نسل کنونی پاژرو در سال 2006 در نمایشگاه خودرویی پاریس معرفی شد و برای باقی ماندن در رقابت با خودروهای هم رده خود فیس‌لیفت‌هایی را در سال‌های 2009، 2010 و 2015 تجربه کرد.

در سال 2018، میتسوبیشی شاهد کاهش چشمگیر تقاضا برای پاژرو در ژاپن بود و میزان فروشش به کمتر از 1000 نسخه رسید. اصلی‌ترین دلیل کاهش تقاضای پاژرو، رتبه بندی ضعیف اقتصاد SUV محسوب می‌شود و به همین دلیل مشتریان این خودرو به سمت خودروهایی مانند نسخه الکتریکی- پلاگین هیبریدی "اوتلندر" یا کراس‌اوور اکلیپس تغییر ذائقه می‌دهند.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: میتسوبیشی توقف تولید نسخه محدود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قرارداد‌ها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودرو‌های برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودرو‌ها قابل رقابت با خودرو‌های بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودرو‌ها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

دیگر خبرها

  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی؛ ثبت‌نام جدید وجود دارد؟
  • (تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • بازدید ابدالی از «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا
  • (تصاویر) رولکس؛ نسخه «چه کسی اهمیت می‌دهد»
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول