Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@15:41:07 GMT

34 درصد دانش آموزان گنبدی در هنرستان ها تحصیل می کنند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۱۴۹۵

34 درصد دانش آموزان گنبدی در هنرستان ها تحصیل می کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال الدین نظرنژاد روز شنبه درمراسم افتتاح نمایشگاه متمرکز هفته معرفی مشاغل ویژه شرق گلستان، گفت: تلاش داریم تا سال تحصیلی آینده تعداد دانش آموزان هنرستان ها و مراکز کار دانش این شهرستان به 41 درصد افزایش یابد.
وی افزود: آشنایی دانش آموزان پایه نهم و خانواده آنان با رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش می تواند به انتخاب رشته متناسب با استعداد دانش آموز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نظرنژاد، توازن رشته ای در گلستان را خوب ندانست و افزود: بیشتر دانش آموزان این استان به رشته های نظری گرایش دارند، درحالی که تحصیل در هنرستان ها و کار دانش که تحصیل همراه با مهارت آموزی است، آینده شغلی آنان را تضمین می کند.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: هفته معرفی مشاغل از بهترین نامگذاری ها در آموزش و پرورش است که فرصت مناسبی را برای آشنایی دانش آموزان و خانواده هایشان با رشته های فنی و مهارتی فراهم می کند.
عبدالقدیر کریمی افزود: دانش آموزان و خانواده ها در سایه آشنایی با رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش می توانند آینده شغلی و شخصیتی خود را تضمین کرده و بلافاصله پس از فراغت از تحصیل وارد بازار کار شوند.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی خود برای معرفی رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش به دانش آموزان و اولیای آنان استفاده کند.
کریمی بااشاره به نامگذاری امسال به نام سال 'رونق تولید' توسط رهبری انقلاب، گفت: برای تحقق این شعار راهبردی همه ادارات و نهادها بالاخص آموزش و پرورش باید متناسب با ظرفیت های خود، نقش آفرینی کنند.
وی تصریح کرد: گنبدکاووس ظرفیت های زیادی برای کسب و کار و رونق تولید دارد و در 15 ماه گذشته پنج هزار میلیارد ریال توسط دولت و 10 هزار میلیارد ریال نیز توسط بخش خصوص در این شهرستان سرمایه گذاری شده است.
به گزارش ایرنا، کارشناس مسئول هنرستان های مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: دراین نمایشگاه که 21 غرفه دارد، علاوه بر 11 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش این شهرستان، از شهرستان های آزادشهر، مینودشت، رامیان و علی آباد نیز حضور دارند.
امیرعلی گلچشمه افزود: این نمایشگاه از امروز تا 12 اردیبهشت همه روزه از ساعت 8 تا 16 آماده بازدید دانش آموزان و خانواده های آنان است و برنامه ریزی برای بازدید دانش آموزان پایه نهم شهرهای شرکت کننده انجام شده است که روزهای زوج پسران و روزهای فرد دختران از نمایشگاه بازدید می کنند.
وی اضافه کرد: علاوه بر غرفه های هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش، با توجه به ظرفیت بسیار خوب صنایع دستی اقوام در گنبدکاووس، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان نیز سه غرفه صنایع دستی برپا کرده است.
گلچشمه گفت: هم اکنون در هنرستان ها و مراکز کاردانش گنبدکاووس 20 رشته اصلی به همراه زیرشاخه های آن فعال است که برخی رشته ها در حوزه دختران متناسب با نیاز یک بانوی خانه دار مانند بافت فرش، پرورش اسب، نساجی ستی و طراحی و دوخت لباس های محلی طراحی شده است.
وی تصریح کرد: دراین نمایشگاه علاوه بر معرفی رشته های تحصیلی هنرستان ها و مراکز کاردانش، دست ساخته ها و تولیدات هنرجویان نیز در معرض نمایش و خرید علاقمندان قرار داده شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و آموزش و پرورش آن حدود 73 هزار دانش آموز دارد.
1860/3039/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان گلستان انقلاب دانش آموزان صنایع دستی و گردشگری فنی و حرفه ای 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی ما در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل