Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیت الله رئیسی احیای ظرفیت‌های دیوان عالی کشور و تسریع و دقت در رسیدگی‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بحث رسیدگی‌ها، نه دقت فدای سرعت شود و نه سرعت فدای دقت گردد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دیوان عالی کشور، در بخشی از اظهاراتش به بیان نکاتی درباره جایگاه دیوان عالی کشور پرداخت و اظهار کرد: حوزه نظارت یک حوزه تشریفاتی برای دیوان عالی کشور نیست؛ بلکه یک حوزه واقعی است که در آن اجرای موازین شرعی باید لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر نظارت اساسی دیوان عالی کشور بر کلیه آرای محاکم با همان اطلاقی که در قانون اساسی وجود دارد، تصریح کرد.

رئیس قوه قضاییه احیای ظرفیت‌های دیوان عالی کشور و تسریع و دقت در رسیدگی‌ها را به عنوان نکات بعدی مورد اشاره قرار داد و گفت: در بحث رسیدگی‌ها، نه باید دقت فدای سرعت شود و نه سرعت فدای دقت گردد؛ بلکه اصل و اساس بر کیفیت رسیدگی‌ها در کلیه مراحل رسیدگی است، به ویژه در دیوان عالی کشور و به خصوص نسبت به پرونده‌هایی که به نحوی قلوب مردم را در یک منطقه جریحه دار کرده است.

وی در ادامه با تقدیر از قضات دیوان عالی کشور گفت: رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده‌ها، عین عدالت است و هیچگونه خلاف عدالت نیست.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دیوان عالی کشور رئیس قوه قضاییه آرای محاکم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی این سازمان به بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال 1402 در 450 مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از 2 میلیون و 150 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 87 درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود 7 درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به 3.5 درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود 1.5 درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

تمام آنچه باید درباره "پزشکی قانونی"، "کالبدگشایی"، "گواهی فوت" و "جواز دفن" بدانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته