Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ این روز ‌قیمت ۸۰۰ هزار تومانی بلیت مشهد به تهران ‌سوژه‌‌ نخ‌نمایی شده است‌، اما گویا قرار ‌مسئولان توانی برای نظارت ندارند. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، قیمت بالای بلیت مشهد به تهران سوژه‌ای نخ‌نما و قدیمی است که در رسانه‌های مختلف بارها و بارها به آن پرداخته شده اما گویا گوش شنوایی برای آن وجود ندارد و هر بار مسئولان امر ادله خاص خود را برای این مسئله عنوان می‌کنند و البته کمتر شاهد اقدامی ضربتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناسبت‌های مختلف همیشه بهانه‌ای برای گرانی است؛ حال این گرانی ممکن است مربوط به ارزاق و کالاهای عمومی باشد و گاه نیز ممکن است مربوط به وسایل حمل و نقل باشد؛ هواپیما که یک پدیده لاکچری برای حمل و نقل محسوب می‌شود دیگر جای خود را دارد.

اگر نگاهی به سایت‌های فروش بلیت هواپیما برای تهیه بلیت مشهد به تهران به ویژه در روزهای تعطیل بیندازید شاهد بلبشویی در قیمت‌ها هستید؛ مسئولان نظارتی خواب هستند و هر کس با هر قیمتی که می‌خواهد می‌فروشد؛ البته شما قدرت انتخاب دارید و می‌توانید بخرید و یا نخرید؛ یادتان باشد که قدرت انتخاب از شما گرفته نشده است!

اما چرا این داستان هر بار تکرار می‌شود و هر بار هم کلی رسانه‌ها در مورد آن با آب و تاب می‌نویسند اما در نهایت آب از آب تکان نمی‌خورد؟ دلیل گرانفروشی بلیت مشهد به تهران و ثبت رکورد 800 هزار تومانی چیست؟

کاسبی در بحران؛ قیمت بلیت هواپیمای اهواز به تهران 800 هزار تومان شدتداوم گرانفروشی بلیت هواپیما علی‌رغم تاکید وزیر راهقیمت بلیت هواپیما و قطار افزایش نمی‌یابد

مجید فرقانی؛ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی مشهد بیان می‌کند: متاسفانه سقف و کفی که قرار بود سازمان هواپیمایی کشوری تعیین کند در آن مقداری کف قیمت، بالا است. مصوبه‌ای دارند که مربوط به آذرماه سال 97 است و در آن کف‌های قیمت، بالا است و می‌گویند به دلیل هزینه‌های ارزی و ریالی قیمت‌ها بالا است.

وی خاطرنشان می‌کند: به استثناء ماه مبارک رمضان، کم‌کم به ماه‌های پیک سفر و تابستان می‌رسیم و قاعدتا نرخ کاهش پیدا نخواهد کرد و به ویژه قیمت‌ها در روزهای اول و پایان هفته از مشهد به تهران و بالعکس بالا است و بعید می‌دانم نرخ‌ها کاهش محسوسی پیدا کند.

حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه می‌گوید: متأسفانه در بحث ساماندهی بلیط قطار و هواپیمای مشهد به تهران دچار سوء مدیریت هستیم و شاهد هستیم که در ایام خاص و پیک سفر این قیمت‌ها بالا می‌رود.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاهد هستیم که این اتفاقات دائما تکرار می‌شود و قطعا در این زمینه برخی اقدامات دقیقه نودی پاسخگو نیست و وزارتخانه مربوطه باید در زمینه ساماندهی این قیمت‌ها و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری و سایر ارگان‌ها در زمینه نظارت باید اقدامات عاجل را صورت دهند.

 

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با علام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به¬دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات¬های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام می‌باشد.

دیگر خبرها

  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • بلیط فروشی بازی استقلال و ذوب آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • قیمت دوربین مدار بسته بیسیم با برد بالا ؟ + انواع آن
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت