Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 400 میلیارد ریال اعتبار درسال 98 برای ادامه عملیات تکمیل مرحله دوم بیمارستان ولیعصر(عج) اراک اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، دکتر 'محمد جمالیان' روز شنبه در نشست خبری با رسانه های استان مرکزی افزود: ادامه روند ساخت مرحله دوم بیمارستان ولیعصر (عج) اراک یکی از مهمترین پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: برآورد اولیه ساخت این مرکز درمانی یک هراز و 400 میلیارد ریال تعیین شد که با رشد قیمت ها اکنون به 2 هزار ریال میلیارد ریال افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 500 میلیارد ریال قسط اولیه تسهیلات بانکی برای بیمارستان ولیعصر (عج) اراک دریافت شده و قسط دوم اواخر اردیبهشت ماه امسال تامین و قسط سوم نیز عملیاتی خواهد شد.
دکترجمالیان افزود: 280 میلیارد ریال اعتبار نیز از محل سفرهای استانی ریاست جمهوری برای کمک به روند ساخت این مرکز تامین شده است.
وی اظهارداشت: سرطان سینه، معده و پوست به ترتیب شایع ترین نوع سرطان دربین زنان و مردان استان مرکزی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سرطان معده، پوست، ریه و پروستات از جمله سرطان های شایع در بین مردان استان و سرطان های پستان، معده و پوست در بین زنان شایع ترین است.
دکتر جمالیان افزود: 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است که افراد با آگاهی ازعلایم و نشانه ها به سهولت می توانند روند درمان را بهبود بخشند.
وی اظهار داشت: 147 و 17 دهم درصد در هر 100 نفر، میانگین کشوری ابتلا به سرطان است که این میزان در استان مرکزی 119 و 2 دهم درصد برآورد می شود.
وی با رد شمار بالای مبتلایان به سرطان در استان مرکزی گفت: این استان از میانگین کشوری ابتلا به سرطان هم پایین تر است و آنچه در فضای مجازی درباره آمار بالا سرطان در استان منعکس می شود، صحیح نیست.
معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: 50 درصد جمعیت حاشیه شهرهای استان از خدمات درمانی و بهداشتی بهره مند هستند.
دکتر«جواد نظری» افزود: به ازای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت در شهرستان های اراک، محلات و خمین یک مراقبت سلامت و هشت مرکز جامع خدمات سلامت و 108 مرکز سلامت راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت: 60 درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارند که در سطح کشور کم نظیر است.
معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: 95 درصد از مطب پزشکان استان همکاری لازم برای جمع آوری پسماند پزشکی را دارند و از 250 مطب تنها 12 مورد به علت عدم قرارداد، اعمال قانون برای آنان اجرایی شده است.
نظری افزود: خود مراقبتی در همه بیماری ها اولویت نخست سلامت اجتماعی است و این مهم با آموزش سلامت در بخش دانش آموزی با 32 هزار و در بخش دانشجویی با هفت هزار و 500 دانشجو درحال انجام است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: 95 درصد مواد غذایی استان نشانگر غذایی را دارند که در آن خودآزمایی برای میزان مصرف مواد لحاظ شده است.
دکتر«عباس علیمرادیان» افزود: میزان سبوس در انواع نان شامل سنگگ 12 تا 18درصد، لواش 12 تا 18 درصد و بربری 18 تا 22 درصد رعایت می شود و کارخانه های تولید آرد استان موظف به رعایت استانداردهای لازم در این مهم هستند.
در استان مرکزی 19 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و یک هزار و 750 تخت فعال و 85 بخش درمانی وجود دارد که 15 واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.
6991/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي اعتبار استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان