Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسماعیل اکبری، اظهار داشت: اگر نرخ رشد جمعیت کشور با شرایط فعلی پیش برود، تا ۲۰ سال آینده، پیرتر از بسیاری از کشور‌های اروپایی و کانادا خواهیم بود و در سال ۲۰۵۰، ایران به یکی از پیرترین کشور‌های جهان تبدیل خواهد شد. در این صورت، فرزندانی که امروز به دنیا می‌آیند، وقتی به سن ۳۰ سالگی می‌رسند، باید خانواده پدر و مادر و حتی پدران و مادربزرگ‌های خود را اداره کنند و هزینه‌های سرباری خانوار افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: ممکن است جوانان عنوان کنند که شرایط ازدواج دشوار شده است که دلیل آن هم سختگیری خانواده‌ها است و مبنا، زندگی و حیات است و زندگی تعریفی به غیر از تولید مثل ندارد. انسان نمی‌تواند ازدواج نکند، چون زن به مرد و مرد به زن نیاز دارد. 

مشاور عالی وزیر بهداشت با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در آگاهی رسانی به جامعه برای افزایش جمعیت و فرزندآوری، یادآور شد: بنده در حوزه سرطان فعالیت دارم و از نظر علمی ثابت کرده ایم که کمترین تعداد فرزندی که می‌تواند از سرطان‌ها پیشگیری کند، ۳ فرزند است. 

اکبری افزود: محور حرکت همه رفتار‌های سالم باید خانواده باشد و در همه محیط‌ها باید آموزش ارائه شود، اما عمل باید در خانواده شکل گیرد و اگر می‌گوییم مقدار مناسب نمک مصرف کنید، باید در خانواده این رفتار شکل گیرد و وقتی می‌گوییم حداقل فرزند برای هر خانواده باید ۳ فرزند باشد و طول دوران شیردهی ۲ سال باشد، این رفتار‌ها باید در محیط خانواده شکل گیرند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پدر و مادر ازدواج افزایش جمعیت سرطان افزایش جمعیت خانواده وزیر بهداشت محمد اسماعیل اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد قنبری، در اولین جلسه شور عملیاتی که معاونان و رؤسای این پلیس حضور داشتند، اظهار داشت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم‌انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا بر مبنای این اولویت‌ها ترسیم شود.

وی، دقت در موضوع معماری فراجا آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج‌البلاغه و همچنین ارتقا توان عملیاتی در کشف جرایم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقا کشف جرایم و برخورد قاطع و مؤثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

سردار قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است را بسیار با اهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات مؤثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملاً علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه ریزی‌های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه موضوع هوشمند سازی باید به صورت فوق العاده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گیرد، بیان داشت: انضباط باید در دستور کار قرار گیرد به طوری که همه فعالیت‌ها بر مبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملاً دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص در جهت انجام کارها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه‌های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

کد خبر 6095051

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • باید الگوی یک خانواده کامل را ترسیم کنیم
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است