Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پاریس تاکید کرد: جهان چندجانبه گرا در محیطی متکی بر خرد جمعی می تواند ضامن صلح باشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از حساب کاربری سفارت ایران در پاریس در شبکه اجتماعی توییتر؛«بهرام قاسمی» در نشستی با دانشجویان کارشناسی ارشد امنیت بین المللی موسسه مطالعات سیاسی پاریس تصریح کرد: جهان چند صدایی و چند جانبه گرا در یک محیط متکی بر خرد جمعی می تواند ضامن صلح و امنیت در جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهرام قاسمی 17 اسفند ماه 97به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه منصوب شد.
موسسه‌ مطالعات سیاسی پاریس ( Institut détudes politiques de Paris) که با عنوان اختصاری سیانس‌پو (Sciences Po) از آن یاد می‌ شود، یک مرکز تحقیقات دولتی و آموزش عالی در شهر پاریس است.
این مرکز در سال 2015 در حوزه علوم سیاسی و مطالعات بین ‌الملل رتبه پنجم را در بین دانشگاه ‌های جهان به دست آورد.
این دانشگاه تاکنون دانش آموخته های برجسته زیادی در عرصه ‌های گوناگون تربیت کرده است؛ چهار رئیس‌ جمهوری فرانسه شامل فرانسوا اولاند، نیکولا سارکوزی، ژاک شیراک و فرانسوا میتران دانش ‌آموخته های این دانشگاه هستند.
سیانس ‌پو با 410 دانشگاه در سطح جهان از جمله دانشگاه آکسفورد، کلمبیا، مدرسه اقتصاد لندن و مدرسه حقوق هاروارد مشارکت و همکاری دارد.
لوران فابیوس وزیر امور خارجه سابق فرانسه، پیر ترودو نخست وزیر اسبق کانادا، محمد مصدق نخست وزیر اسبق ایران، پطرس غالی دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد، آستن چیمبرلن سیاستمدار بریتانیایی و برنده جایزه صلح نوبل، رمون آرون فیسلوف فرانسوی و مارسل پروست نویسنده و رمان ‌نویس فرانسویاز دیگر دانش آموخته های این مرکز به شمار می روند.
در مجموع 13 نخست وزیر در تاریخ فرانسه دانش آموخته این دانشگاه بوده‌اند.
اروپام**6984** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه بهرام قاسمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند

طی مراسمی که روز گذشته برگزار شد، یونانی‌ها مشعل المپیک را کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در فاصله سه ماه مانده تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بیست‌وششم آوریل مصادف با هفتم اردیبهشت، یونانی‌ها با برگزاری مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکوس آتن، جایی که نخستین بار بازی‌های المپیک در تاریخ معاصر (۱۸۹۶) برگزار شد، مشعل المپیک ۲۰۲۴ را به کمیته برگزاری این مسابقات تحویل دادند. ورود به این مراسم رایگان بود و هزاران نفر در آن شرکت کردند.

پس از پایان سفر ۱۱ روزه مشعل المپیک در یونان، این مشکل توسط آنتیگونی نتریسمپیوتی المپین دوومیدانی یونان وارد ورزشگاه شد و سپس تحویل گابریلا پاپاداکیس، دارنده مدال طلا و نقره المپیک در رشته اسکیت شد و او نیز این مشعل را به بئاتریس هس دارنده مدال طلای شنای پارالمپیک فرانسه تحویل داد. به این ترتیب سفر و ماجراجویی مشعل المپیک در فرانسه آغاز شد.

در این مراسم هزاران تماشاگر و مقامات متعددی از جمله سر میانگ نگ نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رئیس انجمن کمیته‌های ملی المپیک و عضو هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، رابین میچل رئیس کمیسیون هماهنگی IOC پاریس ۲۰۲۴ و IOC حضور داشتند.

تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس در این مراسم اظهار کرد: فرانسه آماده میزبانی از المپیک است و مشعل المپیک به‌زودی از طریق بندر مارسی به فرانسه خواهد رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 748411

دیگر خبرها

  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید