Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مدير کل دفتر اروپا و آمريکاي سازمان توسعه تجارت ايران گفت: شرکت کنندگان در نمايشگاه هاي برون مرزي مورد تاييد و داراي مجوز از سازمان توسعه تجارت، در صورت تکميل مدارک و مستندات از يارانه نمايشگاهي به عنوان مشوق برخوردار مي شوند.

«بهروز حسن الفت» امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: پارسال براي حضور در نمايشگاه هاي بين المللي در خارج کشور، 50 درصد هزينه هاي غرفه داران تا سقف 20 ميليون تومان به شرکت کنندگان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: شرکت هايي که توانستند مدارک و مستندات حضور در نمايشگاه هاي بين المللي را براي سازمان توسعه تجارت بياورند، يارانه هاي خود را دريافت کردند.
حسن الفت بيان داشت: پرداخت يارانه ياد شده جزو سياست هاي سازمان توسعه تجارت است که امسال نيز ادامه خواهد داشت، اما درباره اعداد و ارقام نهايي آن تصميم گيري نشده و بايد در قالب بودجه، ابلاغ و تامين شود.
وي گفت: هر نمايشگاهي که براي امسال بتواند مجوز برگزاري از سازمان توسعه تجارت دريافت کند، مشمول دريافت اين يارانه خواهد شد.
به گزارش ايرنا، پيشتر «محمدرضا مودودي» سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرده بود: پارسال و در زمان تصويب مشوق‌هاي صادراتي اعلام کرديم که تا سقف 20 ميليون تومان و 50 درصد هزينه هاي شرکت کنندگان در نمايشگاه خارجي پرداخت مي شود، اما با افزايش نرخ ارز اين اعداد رشد کردند در عين حال نمي‌توانستيم خلاف مصوبه دولت عمل کرده و اين 20 ميليون تومان را تغيير دهيم، اما براي سال 98 به دنبال اصلاح اين اقدام هستيم.
** استقبال از نمايشگاه هاي برون مرزي
اين مسئول، عمده بازارهاي هدف جمهوري اسلامي ايران براي برپايي نمايشگاه ها را عراق، ترکيه، عمان، روسيه و ترکمنستان معرفي کرد و گفت: با سخت شدن شرايط اقتصادي و افزايش نرخ ارز، هزينه هاي حضور شرکت ها در نمايشگاه هاي برون مرزي افزايش داشته، با اين حال شاهد استقبال تشکل ها و بخش خصوصي از استان ها و مناطق مختلف هستيم.
وي بطور نمونه به برگزاري پنجمين همايش و نمايشگاه بازرگاني- صنعتي ايران از 29 ارديبهشت تا 31 خردادماه در بندر آستراخان روسيه اشاره کرد که از مجوز اين سازمان برخوردار است و شرکت کنندگان در آن مي توانند از يارانه ياد شده استفاده کنند.
حسن الفت تاکيد کرد: روسيه بازاري مهم براي جمهوري اسلامي ايران است و با توجه به عزم مسئولان 2 کشور براي توسعه ارتباطات، برگزاري نمايشگاه هاي صنعتي و تجاري مي تواند نقش بسيار موثري در تسهيل ارتباط بين تجار 2 کشور و همکاري هاي متقابل باشد.
وي، برپايي نمايشگاه هاي برون مرزي بويژه در کشورهاي هدف صادراتي را در راستاي شعار «رونق توليد» امسال، حمايت از خودکفايي و توانمندسازي همه بخش هاي راهبردي برشمرد که محقق کننده اقتصاد مقاومتي مدنظر رهبر معظم انقلاب است.
** لزوم تمرکز بر بازار همسايگان
در اين پيوند، «حسن مرتجي» برگزارکننده نمايشگاه صنعت آستراخان در گفت وگو با ايرنا به سخنان نوروزي رئيس جمهوري و وزير صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد که بازار همسايگان را بهترين بازارها براي کشورمان برشمردند.
وي يادآور شد: مقام هاي روسي نيز بر تامين کالاهاي مورد نياز استان هاي جنوب و جنوب غرب اين کشور از ايران تاکيد دارند.
اين برگزارکننده نمايشگاه هاي بين المللي گفت: تاکنون با بيش از 200 اتاق بازرگاني و اتحاديه هاي تجاري و صنعتي روسيه از 89 استان اين کشور براي حضور در نمايشگاه مکاتبه شده و حتي در نظر داريم غرفه رايگان در اختيارشان قرار دهيم تا تجار روسيه بتوانند گفت وگوهاي رو در رو (B TO B) با بازرگانان ايراني داشته باشند و نيازمندي هاي خود را بويژه در صنعت ساختمان و مواد غذايي از کشورمان تامين کنند.
برپايه اين گزارش، نمايشگاه ياد شده با محوريت صنعت ساختمان، تجهيزات صنعت نفت و گاز، سازه هاي مهندسي، پروژه هاي فني و مهندسي و توسعه شهري، ساخت و سازها و صدور خدمات فني و مهندسي مربوطه، صنايع الکترونيک، خدمات فني و مهندسي در زمينه هاي راه سازي، پل سازي و آسفالت، انتقال لوله هاي نفت و گاز، خودروسازي، لجستيک، حمل و نقل بين المللي، تجهيزات پزشکي، سلامت و دارويي، محصولات آرايشي و بهداشتي و شوينده ها، صنايع و تجهيزات غذايي و نوشيدني، نان، شيريني و شکلات، پتروشيمي، مصالح ساختماني، سيمان، آجر، گچ، رنگ و رزين، سرويس هاي بهداشتي، سنگ، شيشه، درب و پنجره، لوله هاي انتقال آب و فاضلاب، بالابرها، سيستم هاي آبياري و کشاورزي، ماشين آلات و تجهيزات کشاورزي، ماشين آلات ساختماني، صنايع و محصولات غذايي و کشاورزي برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، بندهاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در سال 1392 ابلاغ شد.
سال 1395 از سوي رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نيز «اقتصاد مقاومتي؛ توليد- اشتغال» بود و رهبر معظم انقلاب اسلامي شعار سال 1397 را «حمايت از کالاي ايراني» اعلام کردند. امسال نيز سال «رونق توليد» نام دارد.
اقتصام*3065**2022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • چگونه دانشجویان، اساتید و طلاب بن خرید نمایشگاه کتاب را فعال کنند؟ + عکس
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است