Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مقامات پلیس کالیفرنیا می گویند، فرد مهاجمی که در حادثه تصادف شهر'سانی ویل' یک خانواده را با خودرو خود زیر گرفت، فکر می کرد آنها مسلمان هستند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان روز جمعه گزارش داد: این راننده که متهم است به طور عمدی گروهی از عابران را در کالیفرنیای شمالی مورد حمله قرار داده است، تنها با این باور که آنها مسلمان هستند، چنین اقدامی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس کالیفرنیا به خبرنگاران گفت:شواهد جدید نشان می دهد«جوئل پیپلز»فرد متهم، این حمله را بر اساس مسائل نژادپرستانه انجام داده است. وی از ارائه جزییات بیشتری در این زمینه خوددداری کرد.
جوئل که 34 ساله است به هشت فقره تلاش برای قتل حین رانندگی با خوددروی شخصی اش و تلاش برای زیر گرفتن اعضای یک خانواده در اوایل هفته گذشته در شهر سان ویل متهم شده است.در صورت محکومیت، وی به مجازات حبس ابد مواجه خواهد شد.
وکیل او گفته است دادگاه در حال بررسی عمدی بودن اقدام وی بوده و وی ممکن است دچار اختلال روانی باشد.
جی بویارسکی دادستان منطقه سانتاکلارا در کالیفرنیا گفته است هنوز اتهامی در خصوص اشاعه نفرت علیه مسلمانان مطرح نشده است اما این موضوع در حال بررسی است.
دادستان این پرونده این حادثه را بسیار ناراحت کننده و ناگوار توصیف کرده است.
قربانیان این حادثه بین 9 تا 52 ساله هستند که به گفته پلیس دست کم یک نفر از آنها که یک دختر 13 ساله است در بیمارستان به سر می برد وحال او وخیم است.
فرد مهاجم که ساکن شهر سانی ویل است متولد سانفرانسیکو بوده و در صحنه تصادف بازداشت شد. پلیس می گوید او بین سالهای 2004 تا 2006 در ارتش خدمت می کرد و به عنوان حسابرس مالی در وزارت دفاع سابقه فعالیت داشته است.
اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور و حملات لفظی او علیه نمایندگان مسلمان درکنگره این کشور به نفرت افکنی مذهبی در این کشوردامن زده است.
ترامپ از ابتدای ورود به کاخ سفید، همواره مروج اسلام هراسی بوده و در برابر حادثه نژادپرستانه شارلوتزویل هم موضع گیری دو پهلویی داشت.
اروپام**9158**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كاليفرنيا آمريكا مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد

‌به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نبی اله قاسمی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی یک فقره تیراندازی به سمت اماکن خصوصی، مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۶ خرم‌آباد با اشراف اطلاعاتی یک عامل تیراندازی را دراین‌رابطه شناسایی که طی هماهنگی قضائی وی را در مخفیگاهش به همراه یک قبضه سلاح کمری دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد با بیان اینکه متهم انگیزه خود را اختلافات قبلی عنوان کرده است، گفت: متهم به همراه پرونده به دستگاه قضائی معرفی شد.

کد خبر 6097671

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد
  • لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد
  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده
  • برخورد هولناک کامیون با کودکان در قرقیزستان + فیلم
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است