Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:45:37 GMT

تناوری در بستر فناوری

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۳۲۴۱

تناوری در بستر فناوری

سنندج - ایرنا - فناوری و ابزار ارتباطی در دنیای امروز از ملزومات توسعه و زندگی است و در بستر این مهم می توان مشاغل فراوانی را در بخش های مختلف ایجاد و از این طریق به تناور شدن درخت اشتغال در کشور کمک کرد.

به گزارش ایرنا، همه بر این امر واقفیم که توسعه در دنیای امروز بدون وجود امکانات و فناوری های مورد نیاز امکانپذیر نیست و در واقع می توان گفت زندگی در قرن کنونی به ابزارهای پیشرفته ارتباطی وابسته بوده و بشر بشدت به آن نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز مردم در اغلب کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه دنیا از فناوری های اطلاعاتی نوین بهره مند هستند و این موضوع تا حدود زیادی نیز در کشورمان صدق کرده و شهرها و روستاهای بسیاری به امکانات ارتباطی جدید تجهیز هستند.
اما در کنار این موضوع و در بستر فناوری های ارتباطی می توان مشاغل زیادی را مبتنی بر آی تی و آی سی تی ایجاد و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان و فارغ التحصیلان را فراهم کرد.
از آنجایی که زیرساخت های صنعتی در کردستان به طرز قابل قبولی فراهم نشده و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار هزینه بردار است، ایجاد شغل در حوزه آی تی و فناوری های نوین می تواند به نسبت آسان تر و کم هزینه تر باشد.
در استان کردستان زیرساخت های ارتباطات در چند سال اخیر به خوبی مهیا شده و بستر مناسبی برای اشتغال در رشته های مرتبط با آی تی و فناوری اطلاعات فراهم شده و جوانان با همتی اندک و حمایت دستگاه های مرتبط می توانند از دغدغه نداشتن کسب و کار رها شوند.

** فناوری اطلاعات پیش برنده مشاغل در جهان
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان معتقد است: فناوری اطلاعات به عنوان پیش برنده تمام مشاغل در جهان در زمینه های آموزش، تجارت، حمل و نقل، خدمات و دولت الکترونیک می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
فردین سعیدی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در سال های اخیر در این حوزه سرمایه گذاری های ارزشمندی کرده و در کردستان هم فعالیت های خوبی انجام شده است.
وی اضافه کرد: در مجموع اقدامات مهمی که در کردستان انجام شده زمینه را برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر آی سی تی و آی تی فراهم کرده و از این طریق می توان شغل های زیادی ایجاد کرد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: از جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری استان در حال حاضر یک میلیون و 772 هزار و 582 سیم کارت همراه فعال در دست مشترکان است.
سعیدی با بیان اینکه مشترکان در تمام شهرهای استان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند، یادآور شد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان به 110 درصد رسیده و نسبت به سال 92 (ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید) 40 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان به 77 درصد رسیده است، تاکید کرد: این مهم در سال 98 به صورت جهشی به میزان بیشتری افزایش می یابد.
سعیدی یادآور شد: برنامه ریزی شده که امسال 880 روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شوند که به این ترتیب تمام روستاهای بالای 20 خانوار نیز از این نعمت بهره مند می شوند.
وی اظهار داشت: در سه سال گذشته حدود 905 دکل BTS در کردستان نصب شد و پهنای باند اینترنت از 6،3 گیگ در سال 92 به 117 گیگابایت در حال حاضر رسیده است.
سعیدی از اجرای 500 کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان در 2 سال گذشته خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری 300 کیلومتر شبکه فیبر نوری در نقاط مختلف استان انجام می شود.

** وجود 12 هزار فارغ التحصیل رشته های آی سی تی در کردستان
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان از وجود 12 هزار فارغ التحصیل رشته های مرتبط با آی سی تی در این استان خبر داد و گفت: سالانه سه هزار و 500 دانشجو در دانشگاه های استان تحصیل می کنند و در سال حدود یک هزار و 500 نفر به آمار فارغ التحصیلان این رشته ها اضافه می شود.
وی با بیان اینکه تجارت الکترونیک، توسعه حمل و نقل الکترونیک، سلامت و آموزش الکترونیک فرصت مناسبی برای جوانان جویای کار است، اضافه کرد: وزارت ارتبطات بسترهای مناسب برای ایجاد مشاغل مبتنی بر آی سی تی را در استان فراهم کرده است.
سعیدی اظهار داشت: نهادهای مختلفی برای مشاغل مبتنی بر آی تی تاسیس کردیم و با همکاری پارک علم و فناوری، استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهادسازی را انجام داده ایم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان شرکت اسنپ در کشور را از جمله شرکت های موفق فراهم کننده شغل بر پایه فناوری عنوان کرد و یادآور شد: این شرکت با رشد 70 درصد در ماه توانسته رانندگان خود را از 400 نفر به 120 هزار نفر برساند.

** 120 شرکت فن آور در کردستان فعالیت دارند
رئیس پارک علم و فناوری کردستان نیز می گوید: در حال حاضر 120 شرکت فن آور تحت پوشش این پارک هستند و تعدادی از آنها نیز به صورت خود محور با شرکت های خارجی ارتباط داشته و محصولات خود را به فروش می رسانند.
خالد سعیدی با بیان اینکه این شرکت ها در رشته های مختلف مرتبط با آی تی و آی سی تی فعالیت دارند، افزود: تلاش ما حمایت از آنان در راستای ایجاد اشتغال و عرضه محصولات در بازارهای داخلی و بین المللی است.
وی تمرکز فعالیت این شرکت ها در بخش آی تی عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم شرکت های دانش محور را در استان تقویت کرده و زمینه ارتباط هرچه بیشتر آنان را با شرکت های خارجی و بازارهای بین المللی فراهم کنیم.

** کردستان از استان های پیشرو در کسب و کارهای مبتنی بر آی تی است
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز می گوید: این استان در زمینه تولید محتوای دیجیتال و کسب و کارهای مبتنی بر آی.تی از جمله بازی های اینترنتی و نرم افزار های حوزه سلامت و نیز ایجاد استارتاپ های نوپا در کشور، موفقیت های چشمگیری به دست آورده است.
برهان صلواتی افزود: انعقاد تفاهم ‌نامه با دستگاه‌های اجرایی، نهادهای ایجاد شده در رسته های مختلف از جمله آی.تی، ورود رسته های جدید به حوزه‌ فرصت های شغلی، راه اندازی مرکز رشد ملی غیر متمرکز صنایع دستی و آثار هنری، ایجاد توسعه حوزه فناوری اطلاعات در بخش کشاورزی و گردشگری، توسعه صادرات محصولات فناوری اطلاعات به بازارهای عراق از جمله موفقیت های فعالان این حوزه در استان است.
وی اضافه کرد: اشتغال در کردستان بطور عمده توسط 47 رسته فعالیت شکل گرفته که این رسته فعالیت ها بیشتر در حوزه های آی تی، کشاورزی، زنبورداری و باغداری است.
به گزارش ایرنا، اکنون که در کردستان امکانات و بستر لازم در حوزه فناوری های اطلاعات و ارتباطات فراهم است، می طلبد ارگان های مرتبط با حمایت از دانش آموختگان و علاقمندان به رشته های آی تی در زمینه های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات، بستر اشتغال تعداد زیادی از جوانان را فراهم کنند.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فناوري اطلاعات حوزه آي تي اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ اکبر محمدی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، با اشاره به وضعیت تورم و اشتغال در استان و شهر سنندج، اظهار کرد: نرخ تورم شهر سنندج و در کل استان کردستان موضوع ریشه‌ای و عمیق است، البته تورم ماهانه از مهرتا اسفند ماه سال گذشته کاهشی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بر اساس چارچوب‌ها و قوانین مساعدت خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمد پایدار حرکت کنند و به اعتبارات و بودجه دولتی وابسته نباشند، گفت: توزیع هدفمند اعتبارات در قالب چارچوب‌های قانونی اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان داشت: در دو سال اخیر ارقام خوبی به شهرداری‌ها از محل اعتبارات عمرانی استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به درآمدهای پایدار و مستمر به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که معتقدیم ایجاد ظرفیت لازم برای درآمد پایدار شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مرکز استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این راستا آماده همکاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در پایان گفت: آلایندگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی باید بررسی شود و در این راستا دستگاه‌های متولی نیز باید پاسخگو باشند.

کد خبر 6095126

دیگر خبرها

  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا