Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:15:51 GMT

نگاهی به نقشه راه اصلاح طلبان در انتخابات آتی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۳۶۱۵

نگاهی به نقشه راه اصلاح طلبان در انتخابات آتی

تهران-ایرنا- در حالی که بیش از 10 ماه به نزدیکترین انتخابات پیش رو، یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است، گزارش ها حاکی از تحرکات و گمانه زنی هایی در میان طیف های مختلف سیاسی از جمله اصلاح طلبان برای ورود به رقابت های انتخاباتی است.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ در این راستا بخشی از جریان اصلاح طلبان از مشارکت 'مشروط' در انتخابات سخن می گویند و در مقابل بخشی دیگر ضمن رد این پیشنهاد نسبت به خطرات عدم مشارکت هشدار داده و معتقدند که باید نقشه راه این جریان سیاسی تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه های همسو با این جریان سیاسی علاوه بر نکات فوق به طرح محورهای دیگری نیز پرداختند: 'الویت اصلاح طلبان برای انتخابات'، 'عملکرد اصلاح طلبان در فراکسیون امید و شورای شهر'، 'زمان ورود اصلاح طلبان به مبحث انتخابات' و 'شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان'.
امروز رسانه های اصولگرا نیز به انتشار مطالبی با طرح ادعای 'ناامیدی اصلاح طلبان نسبت به اقبال خود در انتخابات آتی' مبادرت کرده اند.
رسانه های اصلاح طلب
...............................
** مشارکت مشروط اصلاح طلبان در انتخابات آتی
حجت‌الاسلام هادی غفاری، نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی نیروهای خط امام در گفتگو با آرمان تاکید کرد اگر رویکرد نهادهای نظارتی مانند انتخابات اخیر بود و دوباره چهره‌های رده اول جریان اصلاحات فرصت حضور در صحنه را پیدا نکردند، اصلاح‌طلبان تکلیفی برای حضور در انتخابات ندارند.
وی افزود: با صراحت عنوان می‌کنم که ما دیگر مجبورنیستیم به کسانی که نمی‌شناسیم رأی بدهیم. ما تنها به کسانی رأی خواهیم داد که نسبت به آنها شناخت کافی داشته باشیم و از سابقه آنها اطلاع داشته باشیم. در غیر این صورت دلیلی برای حمایت از افرادی که هیچ شناختی از آنها نداریم وجود ندارد.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در گفتگو با آرمان توصیه می کند: این تلقی که بخشی از جامعه و حتی رهبران و بزرگان اصلاح‌طلب برای شور بخشیدن به انتخابات خواهان رای از مردم هستند باید عوض شود. بهترین نسخه برای اقبال عمومی مردم این است که شرایط حضور در انتخابات روشن و شفاف اعلام شود. اگر این شرایط محقق شود، خودبه‌خود مشارکت جامعه محقق خواهد شد. طبیعی است که با حضور چهره‌های شایسته در عرصه قانون‌گذاری مشارکت هم افزایش می‌یابد. اما اگر این شرایط از سوی اصلاح‌طلبان مطرح نشود و تحت هر شرایطی بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند، با ریزش رای بسیار جدی مواجه خواهند شد.

مردمسالاری در گزارشی گفتگوی رسول منتجب نیا، فعال اصلاح طلب با ایسنا را منتشر کرده و به نقل از وی نوشت: برخی تصور می‌کنند با شرط گذاشتن یا تردید کردن می‌توانند رقیب را قانع یا تسلیم کنند این در حالی است که من همیشه گفته‌ام اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم برای ما فرش قرمز پهن نمی‌کنند و چه بسا جناح رقیب هم از شرکت نکردن ما خوشحال شود. به ما التماس نخواهند کرد که در انتخابات شرکت کنیم و ما هستیم که ضرر می‌کنیم.
وی با بیان این که مردم، احزاب، فعالان و جریان‌های سیاسی باید بدون قید و شرط یا شک و تردید در انتخابات حضور داشته باشند، اظهار کرد: راه ورود احزاب و مردم در مدیریت و تعیین سرنوشت کشور تنها از طریق انتخابات ممکن است. من معتقدم هر گونه ایجاد شک و تردید یا شرط گذاشتن برای انتخابات موجب دلسردی جامعه شده و در واقع شانه خالی کردن از بار مسئولیت است.

** خطر عدم مشارکت
آرمان: مشکلات معیشتی ناشی از برخی سیاست‌ورزی‌ها و سوءمدیریت‌های نادرست به‌اندازه‌ای به مردم فشارآورده که مطالبات مدنی دراولویت‌های نخست مردم قرارندارد. در نتیجه اقناع افکار عمومی برای جریان‌های سیاسی و به‌خصوص اصلاح‌طلبان کار آسانی نخواهد بود و با توجه به چشم‌انداز آتی کشور سخت ودشوار به‌نظرمی رسد. در چنین شرایطی است که فضای سیاسی در یک خلأ فکری قرارمی گیرد و زمینه را برای پوپولیسم وعوام‌فریبی مهیا می‌کند. چه‌بسا پس از حسن روحانی دوباره احمدی‌نژادنامی با شعارهای پرطمطراق واتوپیایی اقتصادی ازراه برسد و بر اسب آرزوهای مردم خسته سوار شود ودوباره وضعیت را به جایی بکشاند که نباید. در چنین شرایطی است که هرچه عقلای قوم و دلسوزان کشور در طول هشت‌سال اعتدالگرایی به ثمر رسانده بودند یک‌شبه از بین می‌رود و دوباره اوضاع به دست کسانی خواهد افتاد که به راهی به‌جزبیراهه نمی‌رسد.

'مشارکت مشروط خوب یا بد!' تیتر یک روزنامه ابتکار است که ذیل آن به گفتگو با داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نشسته است. وی تصریح کرد: با عدم مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات اتفاقی نمی‌افتد که به نفع کشور و مردم باشد. ما این تجربه را هم قبلا داشته‌ایم که زمانی که مشارکت کمتری داشته‌ایم طیف‌های تندرو بر سرکار آمده‌ و به دنبال آن منافع کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است. نباید فراموش کنیم اگر در چنین شرایطی طیف تندرو بر سر کار بود، مشکلات کشور دوچندان می‌شد. به نظر من اصلاح‌طلبان در این شرایط باید مردم را نسبت به سرنوشت خود حساس کنند. همین الان هم جریان اصلاحات به لحاظ شخصی و گروهی خیلی از مواهب قدرت بهره‌مند نبودند و در بسیاری از پست‌های حساس هیچ‌کدام از افراد اصلاح‌طلبان حضور ندارند. در مجموع اصلاح‌طلبان در جریان تصمیم‌گیری‌ها نیستند.
این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد: به عقیده من اصلاح‌طلبان در ائتلاف با میانه‌روها تا کنون توانستند خطرهای زیادی را از کشور دفع کنند و باید این روند به خاطر منافع ملت ادامه داشته باشد. درواقع اصلاح‌طلبان به دنبال منافع جمعی و ملی هستند من با بسیاری از نگرانی‌هایی که دوستان اصلاح‌طلب در رابطه با نگاه مردم به این جریان دارند مخالفم و معتقدم مردم واقع‌بین هستند و می‌بینند در چه شرایطی هستیم.

** الویت اصلاح طلبان برای انتخابات
آرمان: در روزهایی که اصولگرایان مشغول پرداختن به مشکلات اقتصادی هستند اما اصلاح‌طلبان در قالب پروژه «آرامش فعال» می‌خواهند به حوزه اجتماعی ورود کنند و مباحث و دغدغه‌های مردم در این حوزه را زمزمه و سپس با صدای بلند تکرار کنند... تغییر فاز اصلاح‌طلبان از کنشگری در عرصه سیاسی به کنشگری در عرصه اجتماعی پروژه‌ای در حال اجراست تا ضمن پاک کردن دامن اصلاحات از آثار و تبعات تصمیمات و عملکرد دولت در 10 ماه آینده، معضلات اقتصادی کشور را نیز دور بزنند و انتخابات مجلس را به آوردگاه پاسخگویی به مطالبات اجتماعی تبدیل کنند.

این روزنامه همچنین به نقل از هادی غفاری می نویسد: مشکل مهم جریان اصلاحات از ابتدا تا امروز این بود که چپ‌ها بیشتر ازآنکه ستادی باشند سیاسی بودند. اصلاح‌طلبان باید با رویکرد اصلاحی در قدرت حضور یابند و نه به‌عنوان ژن برتر و کانون قدرت و گروهی که به‌دنبال کسب کرسی‌های قدرت است. کسی با ژن برتر و به‌دنبال قدرت بودن نمی‌تواند اصلاح‌طلب باشد. کسانی که ویلاهای آنچنانی دارند و فرزندانشان در خارج از کشور به‌شکل دیگری از مردم عادی زندگی می‌کنند نمی‌توانند مدعی اصلاح‌طلبی در جامعه‌ای شوند که مردم آن با مشکلات شدید معیشتی مواجه هستند. اصلاح‌طلب واقعی کسی است که برای اقتصاد، معیشت، رفاه و آزادی مردم تلاش کند و گامی در جهت حل مشکلات آنها بردارد. اصلاح‌طلب واقعی کسی است که اجازه ندهد کسی بین اقشار مختلف تبعیض قائل شود. اصلاح‌طلبان مدعی هستند که همه گروه‌ها و قومیت‌ها در یک صف و باهم برابر هستند وهمه باید برای سربلندی و اعتلای کشور تلاش کنیم. تنها راه بهبود وضعیت هم همین است و با صف‌کشی‌های سلیقه‌ای و جناحی نمی‌توان به بهبود وضعیت آینده امیدوار بود.

محمد کیانوش راد (تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب) به ایلنا می گوید: گفت: هژمونی سیاسی در اصلاح‌طلبان در دست رهبرانی با خصلت و ویژگی‌های طبقه متوسط است. دغدغه‌ها و دلمشغولی‌های طبقه متوسط و رهبران آن، تفاوت ماهوی و بنیادینی با طبقه فرودست و یا ضعیف و همچنین طبقه کارگر دارد. به همین خاطر است که تحرک کمی در میان بسیاری از اصلاح‌طلبان در جهت استیفای حقوق زندانیان کارگر دیده می‌شود. آن‌ها نسبت به بازداشت و زندان شدن غیر کارگران با حساسیت بالا و نسبت به کارگران با حساسیت کمتر برخورد می‌نمایند.

** عملکرد اصلاح طلبان در فراکسیون امید و شورای شهر
هادی غفاری، نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی نیروهای خط امام در گفتگو با آرمان :
امروز مردم از عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر رضایت ندارند. به همین دلیل نیز دوستان بالادستی جریان اصلاحات باید از گذشته عبرت بگیرند و راه را برای حضوراصلاح‌طلبان واقعی هموارکنند و دوباره روی چهره‌های رده سوم و چهارم سرمایه‌گذاری نکنند. تجربه تاریخی نشان‌داده چهره‌های رده سوم و چهارم کارایی لازم برای نمایندگی مطالبات جریان اصلاحات و بدنه اجتماعی آن ندارند. به همین دلیل باید شرایطی فراهم شود که نیروهای درجه یک جریان اصلاحات که دارای کارکرد بالایی هستند در صحنه حضوریابند.

همچنین یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی که روزنامه آرمان اقدام به انتشار آن کرده است، می نویسد: گرچه مطرح می‌شود که عملکرد ضعیف فراکسیون امید موجب ناامیدی مردم از جریان اصلاحات و این فراکسیون شده، اما واقعیت این است که فراکسیون امید تمام ظرفیت جریان اصلاحات نبوده و بدون‌شک نتوانسته انتظارات را برآورده کرده و حرکتی جدی که بتواند طی 4سال در خاطر مردم بماند، در این مجموعه دیده نشد. فقدان مدیریت کارآمد و بدنه منسجم، باعث شده که برخی پیامدها به اسم فراکسیون امید، اما به کام بخش‌هایی از منتقدان جریان اصلاحات باشد. زمانی که در دوران انتخابات برخی دلسوزان تذکر می‌دادند که نباید در انتخابات به هر شکلی و به هر بهایی به لیست‌های انتخاباتی برسیم، باید توجه می‌شد، اما مشاهده کردیم افرادی که در لیست قرار گرفتند آنطور که باید به جریان اصلاحات وفادار نماندند.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارزیابی عملکرد فراکسیون امید و شورای شهر پنجم به روزنامه آرمان گفت: عملکرد فراکسیون درمجموع قابل قبول نیست. معدود افرادی در این فراکسیون حضور دارند که وظایف‌شان را به خوبی انجام داده‌اند، البته جای تقدیر دارد. اما فراکسیون امید به عنوان یک تشکیلات تا به حال چندان منشأ اثر درتصمیم‌گیری‌های مجلس دهم نبوده است و این موضوع تاثیرگذار در اقبال عمومی است. شاید بتوان نحوه عملکرد شورای شهر پنجم تهران را مانند فراکسیون امید مجلس بین اعضا تفکیک کرد. لذا مدیریت شهری تهران حوزه بسیار حساسی است و حتی می‌توان آن را فراشورای شهری دانست. اتفاقاتی که طی دوسال گذشته درارتباط با انتخاب شهردار افتاد تاثیرات منفی را متوجه شورای شهر تهران کرد.

به گزارش روزنامه آرمان فائزه هاشمی در گفتگو با خبرگزاری برنا می گوید: مردم از اصلاح‌طلبان حمایت و پشتیبانی کردند اما اصلاح‌طلبان نتوانستند پاسخ مردم را بدهند. دولت و اعضای شورای شهر مشکلاتی دارند اما من نقدی به نمایندگان مجلس ندارم چرا که عملکرد خوبی داشتند. آنها سمت اجرایی ندارند و به تنهایی هم نمی‌توانند کاری کنند، مصوباتشان هم ممکن است توسط شورای نگهبان رد شود. عقیده من این است که مردم انتظاراتی را که داشتند در عملکرد اصلاح‌طلبان ندیدند. به همین دلیل مردم از اصلاح‌طلبان ناامید شدند. بسیاری از اصلاح‌طلبان به دنبال منافع باند و دسته خود هستند و عملکرد مناسبی نداشتند تا مردم امیدوار شوند که با پشتیبانی آنها بتوانند به مقاصد و مطالباتشان برسند.»

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با ابتکار ضمن موفق ارزیابی کردن کارنامه اصلاح طلبان در انتخابات های اخیر یادآور شد: بدون شک در نبودن اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات شرایط خیلی بدتر از این می‌توانست باشد، این‌ها را نباید دستاورد کمی تلقی کرد.
وی افزود: برخی از افراد در رابطه با میزان قدرت و تاثیرگذاری اصلاح‌طلبان غلو می‌کنند. باید توجه داشته باشیم جریان اصلاحات در کشور دارای قدرت تاثیرگذاری چندانی نیستند. در مجلس ما می‌بینیم در بهترین حالت یک سوم کرسی‌ها را در اختیار دارند. اما همین یک سوم جلوی خیلی از افراط‌‌گرایی‌ها را در کشور گرفته‌اند. اصلاح‌طلبان با تعامل با نیروهای میانه‌رو توانسته‌اند کشور را در مسیر متعادلی نگه دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از رسول منتجب نیا، فعال اصلاح طلب: در انتخابات سال 94 اعضای لیست امید سوگندنامه امضا کردند ولی اغلب آنها پای امضای خود نایستاده و راه دیگری رفتند و چون احزاب آنها را انتخاب نکرده بودند، آنها هم تعهد حزبی نداشتند. در حالی که اگر احزاب لیست انتخاباتی تهیه کرده بودند، این افراد پاسخگوی عملکرد خود بودند.

** زمان ورود اصلاح طلبان به مبحث انتخابات
به گزارش روزنامه ابتکار یک فعال اصلاح طلب می گوید: با توجه به شرایط و فضایی که هم اکنون در کشور وجود دارد الان ورود کردن به بحث انتخابات زود است. تا زمانی که مردم مناطق سیل‌زده مشکلات‌شان برطرف نشود ورود به بحث انتخابات ضرورتی ندارد و تا انتخابات زمان زیادی وجود دارد.

به گزارش ایسنا جواد امام، دبیرکل حزب مجمع ایثارگران نیز معتقد است: به دلیل اینکه برای جامعه مسائل مهم‌تری از انتخابات وجود دارد، اصلاح‌طلبان هنوز وارد بحث انتخابات مجلس نشده‌اند. مسائل روز مردم در اولویت اصلاح‌طلبان است. ما باید به مطالبات اقتصادی، نگرانی‌ها و اولویت‌های مردم رسیدگی کنیم.

** شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان
داریوش قنبری با بیان اینکه من به شدت مخالف این صحبت‌ها هستم، گفت: شورای عالی سیاستگذاری تجربه موفقی بوده است و باید تقویت شود. قطعا این شورا ایراداتی دارد که باید رفع شود و نبود آن از وجودش زیان‌بارتر است و یک خسران جدی برای جریان اصلاحات خواهد بود. شورای عالی سیاستگذاری در راستای وحدت اصلاح‌طلبان خیلی خوب تا این لحظه عمل کرده است بعد از این تجربه موفق نباید تضعیف شود. این شورا عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در جریان اصلاحات است و باید نقاط ضعف آن شناسایی و تقویت شود.

به گزارش ایسنا رسول منتجب نیا نیز معتقد است: مدت‌هاست که بحث می‌شود شورای عالی سیاست گذاری کار خود را ادامه دهد یا نه. آیا پارلمان اصلاحات تشکیل شود و جایگزین شورای عالی شود. همه اینها تلف کردن وقت است چون به این شوراها نیازی نیست و احزاب باید خودشان فعالیت کنند و در ایام تبلیغات انتخابات با همفکران خود ائتلاف کنند. اکنون با این مباحث مطرح شده فرصت‌ها از دست می‌رود و شاید همین وقت تلف کردن موجب شود که نیروهای حداقلی برای انتخابات معرفی شوند.

جواد امام، دبیرکل حزب مجمع ایثارگران درباره ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به ایسنا می گوید: در حال حاضر شورای سیاستگذاری، تشکیلات موجود اصلاح‌طلبان است و تصمیم اصلاح‌طلبان این است که در قالب این شورا فعالیت کنند. حزب مجمع ایثارگران هم در قالب شورای عالی سیاستگذاری فعالیت خواهد کرد.

رسانه های اصولگرا
..........................
** ناامیدی اصلاح طلبان نسبت به اقبال خود در انتخابات آتی
سیاست روز به نقل از جهان نیوز در یادداشتی با عنوان 'اصلاح‌طلب بدلی یا اصلاحات مصنوعی' نوشت: اصلاح‌طلبان استقبال زیادی از انتخابات مجلس یازدهم نمی‌کنند. این موضوعی بسیار عجیب با توجه به روحیه جمعی این جریان سیاسی است. اصلاح‌طلبانی که پیشتر حتی درباره انتخابات 1400 برنامه‌ریزی و کاندیداهایی را برای این انتخابات معرفی می‌کردند حالا حالت تدافعی برای ورود به انتخابات مجلس آتی گرفته‌اند. انتخاباتی که نزدیک است و تا دوم اسفند فرصت است تا جریان اصلاحات به سازماندهی خود برای ورود به این انتخابات بپردازد.
نگارنده در ادامه مدعی است: فضای کلی اصلاح‌طلبی نشان می‌دهد که چندان رمق سیاسی برای ورود به انتخابات مجلس در این جریان وجود ندارد. اتفاقاتی که در مجلس دهم و فضای کلی سیاسی کشور و حمایت اصلاح‌طلبان از دولت «حسن روحانی» افتاد مزید علت شده که فضای رخوت‌آمیزی در ارودگاه اصلاحات حاکم شود.

کیهان در ستون 'نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای' می نویسد: اخیراً و به‌ویژه بعد از اظهارات خاتمی، به نظر میرسد عناصر اصلاح‌طلب دست و پای خود را گم کرده و در همنوایی با خاتمی لب به اعتراف گشوده و هر از گاهی در این خصوص به ارائه راهکارهای تاکتیکی و رسانه‌ای در روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌پردازند. عبدالله ناصری، مشاور خاتمی نیز در گفت‌وگو با شماره روز چهارشنبه روزنامه زنجیره‌ای آرمان امروز از پوچ درآمدن لیست «تَکرار می‌کنم» گفته بود. نکته قابل تأمل آنکه مردم دولت روحانی را محصول اصلاح‌طلبان می‌دانند و اصلاح‌طلبان امروز خود معترفند که آبی از آنها گرم نشده است! هرچند که گفته‌اند «آب رفته به جوی باز نمی‌گردد».

'اصلاح‌طلبان و تاکتیک‌های تکراری' عنوان یادداشتی است که تارنمای مشرق نیوز به نقل از خبرگزاری فارس منتشر کرده است. در بخشی از این یادداشت می خوانیم: اگرچه طیفی از اصلاح‌طلبان ازجمله صادق زیباکلام دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا برده‌اند و به صراحت از نقش اصلاح‌طلبان در مشکلات اقتصادی کشور و ناکارآمدی‌های دولت روحانی انتقاد می‌کنند، امّا طیفی دیگر، کماکان ترجیح می‌دهند وانمود کنند که اصلاح‌طلبان نقش چندانی در اداره مملکت و وضعیت موجود نداشته‌اند.
در بخش دیگر این یادداشت آمده است: این سخنان در حالی مطرح می‌شود که دولت روحانی با حمایت مستقیم اصلاح‌طلبان روی کار آمده است و علاوه بر آن، سهم این جریان سیاسی در کابینه دولت تدبیر و امید، کم نبوده است. علاوه بر اسحاق جهانگیری که به‌عنوان یک چهره شاخص و مطرح اصلاح‌طلب از ابتدای دولت روحانی، معاون اول بوده است، بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب ازجمله علی ربیعی، عباس آخوندی، محمود حجتی، عیسی کلانتری، معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی در کابینه حضور داشته یا دارند. در بدنه کشور نیز سهم قابل توجهی از استانداری‌ها در اختیار اصلاح‌طلبان بوده است.
پژوهشم**9026**1732

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات 98 اصلاح طلبان بازتاب رسانه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد.

غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، در تحلیل مصاحبه‌ی اخیر مهدی نصیری با بی‌بی‌سی گفت: من اصلا ایشان را آدم متعادلی نمی‌دانم که بخواهد طرح و رویکردی بدهد. ایشان یک زمانی شاگرد آقای شریعتمداری در کیهان بود، آنقدر فحاشی و ناسزا به همه اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های محترم از جمله مرحوم آقای هاشمی، آقای خاتمی و همین آقای تاج‌زاده و امثال آقای تاج‌زاده کرد و حالا آدم باید چه روحیه و رویی داشته باشد که حالا با این حد از افراط یک مرتبه این طرف صفحه بیاید.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد. در آن طرف هم، اگر کسی از مخالفین نظام سوابق ایشان را بررسی کنند، می‌فهمند که ایشان آدم متعادلی نیست.

کرباسچی اظهار داشت: کسی حرف او را حساب نمی‌کند که بخواهد چنین طرحی بدهد. حالا موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان، به ویژه شخص آقای تاجزاده و آقای موسوی خیلی مشخص است به نظرم ایشان تعادل ندارد و لازم نیست درباره آن صحبت شود.

نصیری می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود

وی در پاسخ به این سوال که طرح این موضوع از سوی آقای نصیری دارای چه اهدافی است، گفت: آقای نصیری آدمی است که می‌خواهد خودش را مطرح کند و حرف‌های شاذ می‌زند. زمانی فکر می‌کردم ایشان از طرف همین آدم‌های افراطی مأموریت دارد تا طوری حرف بزند که اگر حرف‌های معقولی زد، جایگاهی پیدا نکند و بگویند فلانی بهترین حرف را برای بی اعتبار کردن حرف‌های انتقادی صحیح می‌زند.

کرباسچی تصریح کرد: اهداف خاصی پشت این موضوع نمی‌بینم و فقط می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود. سوابق او آنچنان است که برای آدم‌های اصلاح‌طلب خیلی روشن بوده و کسی حرف‌های ایشان را به بهای بهشت نمی‌دهد. سعی می‌کند حرف‌های تندتری بزند که جایگاهی برای خودش جذب کند.

نصیری فقط به درد تبلیغات ‌بی‌بی‌سی می‌خورد

وی گفت: نصیری آن زمانی هم که در کیهان و پیش آقای شریعتمداری بود و جاهای عمومی کشور در دست آنان قرار داشت، فضاحتی علیه شخصیت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی به وجود آورد و آن همه توهین، ناسزا و تهمت علیه آن افراد زد که آن زمان هم معلوم بود که ایشان تعادل ندارد. در حال حاضر هم به دنبال همان مسیر است فقط ورق را برگردانده است. می‌داند که کسی به او وقعی نمی‌گذارد و جایگاهی ندارد، می‌خواهد این سمت افراط را بگیرد تا دیگران به حرف او گوش بدهند.

کرباسچی تاکید کرد: به نظر من آقای نصیری نه جایگاهی در محافل اصلاح‌طلب‌ها دارد، با توجه به سوابق ایشان، براندازها می‌فهمند که فقط به درد همین تبلیغات در رسانه‌هایی مانند ‌بی‌بی‌سی می‌خورد که مثلا حرف تازه‌ای زده شود. در هر صورت ایشان جایگاهی ندارد.

دیگر خبرها

  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!